Spolupráce automobilek Volkswagen a Ford, o které se mluví již od začátku roku, začíná dostávat první jasné obrysy. Zatímco v lednu se mluvilo o pouhé spolupráci v oblasti užitkových vozidel, elektromobilů a autonomních vozidel, dnes už víme, že Ford pomůže Volkswagenu s vývojem nové generace modelu Amarok. Volkswagen by pak mohl zainvestovat do společného projektu na vývoj technologií autonomního řízení.
Podle informací webu Automotive News dnes automobilka Volkswagen podepsala kontrakt s Fordem, který by měl pomoci s vývojem nové generace modelu Amarok. Automobilka Ford je totiž expertem na vozy typu pick-up a platforma modelu Ranger by mohla Volkswagenu výrazně usnadnit vývoj a hlavně snížit náklady spojené s přípravou nového modelu.
Thomas Sedran, šéf oddělení Volkswagen Užitkové vozy, navíc dále uvedl, že v budoucnu by mohla následovat další společné projekty s Fordem. Kromě společného vývoje nových modelů se nejčastěji spekuluje o sdíleném vývoji platforem pro elektromobily a také o společném vývoji systémů autonomního řízení.
Ostatně již v lednu obě automobilky uvedly, že mají v plánu společný vývoj řady užitkových vozidel a navíc i zvažují možnosti spolupráce v oblasti vývoje elektromobility a autonomního řízení, což by oběma automobilkám mohlo ušetřit obrovské peníze.
„Vedeme konstruktivní jednání o převzetí podílu v Argo, vývojovém oddělení Fordu pro autonomní řízení. Společný podnik pro sdílení mobility jako služby je ale také možný," uvedl Sedran. Na výsledky jednání o těchto tématech si však budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat.
Ford přitom koupil společnost Argo Al, původně Start-up zabývající se autonomním řízením, v roce 2017. Od té doby už však do vývoje systémů autonomního řízení investoval ohromné sumy. Bylo by tak logické, pokud by se Ford po vzoru ostatních automobilek spolčil s jiným silným partnerem a o náklady se pak obě automobilky rozdělily.
The Wall Street Journal přitom již minulý měsíc upozorňoval, že se VW připravuje investovat do Argo cca 600 milionů dolarů, čímž by si zajistil poloviční podíl. Další stovky milionů dolarů by si však vyžádaly ještě investice spojené se samotným výzkumem a vývojem technologií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?