Spolupráce automobilek Volkswagen a Ford, o které se mluví již od začátku roku, začíná dostávat první jasné obrysy. Zatímco v lednu se mluvilo o pouhé spolupráci v oblasti užitkových vozidel, elektromobilů a autonomních vozidel, dnes už víme, že Ford pomůže Volkswagenu s vývojem nové generace modelu Amarok. Volkswagen by pak mohl zainvestovat do společného projektu na vývoj technologií autonomního řízení.
Podle informací webu Automotive News dnes automobilka Volkswagen podepsala kontrakt s Fordem, který by měl pomoci s vývojem nové generace modelu Amarok. Automobilka Ford je totiž expertem na vozy typu pick-up a platforma modelu Ranger by mohla Volkswagenu výrazně usnadnit vývoj a hlavně snížit náklady spojené s přípravou nového modelu.
Thomas Sedran, šéf oddělení Volkswagen Užitkové vozy, navíc dále uvedl, že v budoucnu by mohla následovat další společné projekty s Fordem. Kromě společného vývoje nových modelů se nejčastěji spekuluje o sdíleném vývoji platforem pro elektromobily a také o společném vývoji systémů autonomního řízení.
Ostatně již v lednu obě automobilky uvedly, že mají v plánu společný vývoj řady užitkových vozidel a navíc i zvažují možnosti spolupráce v oblasti vývoje elektromobility a autonomního řízení, což by oběma automobilkám mohlo ušetřit obrovské peníze.
„Vedeme konstruktivní jednání o převzetí podílu v Argo, vývojovém oddělení Fordu pro autonomní řízení. Společný podnik pro sdílení mobility jako služby je ale také možný," uvedl Sedran. Na výsledky jednání o těchto tématech si však budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat.
Ford přitom koupil společnost Argo Al, původně Start-up zabývající se autonomním řízením, v roce 2017. Od té doby už však do vývoje systémů autonomního řízení investoval ohromné sumy. Bylo by tak logické, pokud by se Ford po vzoru ostatních automobilek spolčil s jiným silným partnerem a o náklady se pak obě automobilky rozdělily.
The Wall Street Journal přitom již minulý měsíc upozorňoval, že se VW připravuje investovat do Argo cca 600 milionů dolarů, čímž by si zajistil poloviční podíl. Další stovky milionů dolarů by si však vyžádaly ještě investice spojené se samotným výzkumem a vývojem technologií.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.