Ford pomůže Volkswagenu s vývojem nového pick-upu. Co si vezme Amarok od Rangeru?

Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. března 2019 15:16
Sdílej:

Spolupráce automobilek Volkswagen a Ford, o které se mluví již od začátku roku, začíná dostávat první jasné obrysy. Zatímco v lednu se mluvilo o pouhé spolupráci v oblasti užitkových vozidel, elektromobilů a autonomních vozidel, dnes už víme, že Ford pomůže Volkswagenu s vývojem nové generace modelu Amarok. Volkswagen by pak mohl zainvestovat do společného projektu na vývoj technologií autonomního řízení.

Podle informací webu Automotive News dnes automobilka Volkswagen podepsala kontrakt s Fordem, který by měl pomoci s vývojem nové generace modelu Amarok. Automobilka Ford je totiž expertem na vozy typu pick-up a platforma modelu Ranger by mohla Volkswagenu výrazně usnadnit vývoj a hlavně snížit náklady spojené s přípravou nového modelu.

Thomas Sedran, šéf oddělení Volkswagen Užitkové vozy, navíc dále uvedl, že v budoucnu by mohla následovat další společné projekty s Fordem. Kromě společného vývoje nových modelů se nejčastěji spekuluje o sdíleném vývoji platforem pro elektromobily a také o společném vývoji systémů autonomního řízení.

Ostatně již v lednu obě automobilky uvedly, že mají v plánu společný vývoj řady užitkových vozidel a navíc i zvažují možnosti spolupráce v oblasti vývoje elektromobility a autonomního řízení, což by oběma automobilkám mohlo ušetřit obrovské peníze.

„Vedeme konstruktivní jednání o převzetí podílu v Argo, vývojovém oddělení Fordu pro autonomní řízení. Společný podnik pro sdílení mobility jako služby je ale také možný," uvedl Sedran. Na výsledky jednání o těchto tématech si však budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat.

Ford přitom koupil společnost Argo Al, původně Start-up zabývající se autonomním řízením, v roce 2017. Od té doby už však do vývoje systémů autonomního řízení investoval ohromné sumy. Bylo by tak logické, pokud by se Ford po vzoru ostatních automobilek  spolčil s jiným silným partnerem a o náklady se pak obě automobilky rozdělily.

The Wall Street Journal přitom již minulý měsíc upozorňoval, že se VW připravuje investovat do Argo cca 600 milionů dolarů, čímž by si zajistil poloviční podíl. Další stovky milionů dolarů by si však vyžádaly ještě investice spojené se samotným výzkumem a vývojem technologií.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.