Automobilka Porsche má pověst výrobce skutečně řidičských vozů, které si mezi lidmi získaly obrovské množství příznivců. Kdykoliv tak automobilka představí exkluzivní model limitované série, obvykle se po něm jen zapráší. V posledních letech však automobilka řeší nešvar, kdy se její vozy nedostávají do rukou skutečných řidičů, ale pouhých překupníků toužících po zisku.
To se naplno ukázalo o modelu Porsche 911 R, který měl být určen především řidičům toužícím po co nejsyrovějším pocitu z jízdy. Krátce po zahájení dodávek se však na trhu začaly objevovat téměř nejeté exempláře, jejichž cena atakovala hranici milionu dolarů. Prodejní cena se přitom pohybovala okolo 185 000 dolarů, jak připomíná web Carscoops. Bublina na trhu však zanedlouho splaskla a cena se nakonec ustálila okolo 300 000 dolarů.
Tento problém se však netýkal jen modelu 911 R. Se stejnými potížemi se automobilka setkala prakticky u všech svých exkluzivních modelů, jejichž výroba byla omezena. Ať už se jednalo o Boxster Spyder, 911 GT, Rko nebo extrémní 918 Spyder.
Jak ovšem v rozhovoru pro AutoCar prozradil Oliver Blume, šéf značky Porsche „Naším úmyslem je prodávat auta řidičům, nikoliv dealerům. Dali jsme do nich tolik lásky s cílem, aby je lidé řídili, ne aby je zavírali do garáží."
„Jednou z možností, jak zamezit tomuto obchodování, je podívat se na různé možnosti leasingu, díky čemuž by nebylo možné vůz po určitou dobu prodat. Je to jedno z řešení," uvedl Blume.
Porsche přitom není jediná značka, která řeší problémy s překupníky exkluzivních modelů. Aby podobným problémům předešla automobilka Ford, dala si do prodejní smlouvy modelu GT podmínku, že vlastník vozidla (každý byl pečlivě vybrán) nesmí vůz během následujících dvou let prodat. Na to doplatil třeba John Cena, známý americký wrestler a herec, kterému kvůli prodeji jeho Fordu GT hrozil dokonce soud. Nakonec se však s advokáty Fordu dohodl mimosoudně.