Představitelé automobilky Porsche již několikrát vyjádřili své znepokojení nad kšeftováním s limitovanými edicemi exkluzivních modelů, které tak místo ježdění pouze střídají garáže a překupníci na nich vydělávajíc obrovské sumy. Automobilka proto vymýšlí různá protiopatření, která by měla podobným praktikám zamezit. A jedním z nich je i nahradit tradiční prodej určitou formou leasingu.
Automobilka Porsche má pověst výrobce skutečně řidičských vozů, které si mezi lidmi získaly obrovské množství příznivců. Kdykoliv tak automobilka představí exkluzivní model limitované série, obvykle se po něm jen zapráší. V posledních letech však automobilka řeší nešvar, kdy se její vozy nedostávají do rukou skutečných řidičů, ale pouhých překupníků toužících po zisku.
To se naplno ukázalo o modelu Porsche 911 R, který měl být určen především řidičům toužícím po co nejsyrovějším pocitu z jízdy. Krátce po zahájení dodávek se však na trhu začaly objevovat téměř nejeté exempláře, jejichž cena atakovala hranici milionu dolarů. Prodejní cena se přitom pohybovala okolo 185 000 dolarů, jak připomíná web Carscoops. Bublina na trhu však zanedlouho splaskla a cena se nakonec ustálila okolo 300 000 dolarů.
Tento problém se však netýkal jen modelu 911 R. Se stejnými potížemi se automobilka setkala prakticky u všech svých exkluzivních modelů, jejichž výroba byla omezena. Ať už se jednalo o Boxster Spyder, 911 GT, Rko nebo extrémní 918 Spyder.
Jak ovšem v rozhovoru pro AutoCar prozradil Oliver Blume, šéf značky Porsche „Naším úmyslem je prodávat auta řidičům, nikoliv dealerům. Dali jsme do nich tolik lásky s cílem, aby je lidé řídili, ne aby je zavírali do garáží."
„Jednou z možností, jak zamezit tomuto obchodování, je podívat se na různé možnosti leasingu, díky čemuž by nebylo možné vůz po určitou dobu prodat. Je to jedno z řešení," uvedl Blume.
Porsche přitom není jediná značka, která řeší problémy s překupníky exkluzivních modelů. Aby podobným problémům předešla automobilka Ford, dala si do prodejní smlouvy modelu GT podmínku, že vlastník vozidla (každý byl pečlivě vybrán) nesmí vůz během následujících dvou let prodat. Na to doplatil třeba John Cena, známý americký wrestler a herec, kterému kvůli prodeji jeho Fordu GT hrozil dokonce soud. Nakonec se však s advokáty Fordu dohodl mimosoudně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.