Ze všech luxusních automobilů jsou vozy Lexus finančně nejméně náročné na provoz. Týká se to jak nově pořízených, tak i několik let používaných aut. Ukázal to žebříček prestižního amerického portálu Kelley Blue Book.
Vozy Lexus se v žebříčku 5-Year Cost to Own Awards umístily na čtyřech prvních a jedné druhé příčce ze sedmi kategorií prémiových automobilů. Nejlepšími modely ve svých segmentech jsou UX, NX i RX a sedan GS. Terénní LX se pak stal druhým nejúspornějším luxusním SUV na trhu.
Podle autorů tohoto žebříčku je Lexus nejlepší luxusní značkou, co se týče nákladů na provoz, nabízí více než jiní výrobci a současně si drží vysokou hodnotu po delší dobu. Oceňují také poměr hodnoty a ceny. Ten se odráží ve vysokých částkách, za které se dají prodat i ojeté vozy. Ve srovnání s konkurenty má Lexus širší nabídku modelů určených pro různé kupce – kompaktním crossoverem UX počínaje a exkluzivní limuzínou LS nebo grand tourerem LC konče.
Kelley Blue Book podotýká, že si Lexus vybudoval silnou pozici mezi prémiovými značkami nejen díky luxusním sedanům, ale i proto, že se v tomto segmentu rozhodl vydat novou cestou a postavil první luxusní SUV segmentu E, model RX, který navíc od roku 2004 jezdí také s hybridní jednotkou.
Dnes lze pořídit téměř všechny modely Lexus v hybridní verzi, a tak si pozornost zaslouží také nízká spotřeba. Lexus se tak stává zásadním propagátorem této nízkoemisní technologie, přičemž prodej hybridů v Západní a Střední Evropě se na celkovém prodeji značky podílí 99 procenty.
Výhody modelu Lexus UX
Lexus UX zvítězil v kategorii nejlepší malé SUV/crossover prémiové třídy. Jde o prostorné, úsporné městské SUV se sportovními jízdními vlastnostmi. Kelley Blue Book soudí, že díky bohaté výbavě v několika variantách a výběru z benzínového motoru 2.0 s 171 koňmi a hybridního pohonu 2.0 s 184 koňmi s pohonem dvou nebo všech kol E-Four jde o luxusní vůz za poměrně nízkou cenu.
Podle výpočtů Blue Book činí náklady na nákup a pětiletý provoz Lexusu UX 2019 v amerických podmínkách necelý milion korun. To je o 70 tisíc korun méně než v případě Volva XC40, které obsadilo druhé místo.
Výhody modelu Lexusu NX
Pětileté provozní náklady Lexusu NX 2019 činí asi 990 tisíc korun, což je zhruba o 130 tisíc korun méně než u Infiniti QX50, které se umístilo na druhém místě v kategorii kompaktních SUV prémiové třídy. Podle Kelley Blue Book je SUV Lexusu tak úsporné, jako by bylo navrženo na míru jejich hodnocení.
Automobil je také výrazně levnější než německá konkurence a současně se může pochlubit impozantní výbavou. Varianta NX 300 jezdí na přeplňovaný dvoulitrový motor o výkonu 238 koní, kdežto verze NX 300h s hybridním pohonem 2.5 má výkon 197 koní a může nabídnout i pohon 4x4 E-Four, přitom při volbě pohonu přední nápravy nejnižší spotřeba tohoto modelu činí 6,7 l/100 km benzínu.
Výhody modelu Lexus RX
Pět let provozu Lexusu RX vyjdou zhruba na něco přes milion korun, tedy asi o 60 tisíc korun méně, než je to u vozu Lincoln Nautilus. Lexus RX se stal vítězem hodnocení ve třídě luxusních středně velkých SUV pro pět osob, tedy segmentu, který před dvaceti lety sám stvořil. Při prodeji ojetého RX se ceny trvale pohybují velmi vysoko. Na nepříliš vysoké náklady má vliv i spolehlivost modelu a úsporný hybridní pohon.
Američtí experti upozorňují, že aktuální generace japonského SUV má výraznou stylistiku zacílenou na mladší řidiče a současně atraktivní, vysoce kvalitní design interiéru. V Evropě se RX prodává se dvěma variantami pohonu: 2,6litrovým motorem o výkonu 238 koní a hybridní soustavou založenou na 3,5l motoru V6 s celkovým výkonem 313 koní, která spotřebuje cca 6,7 l/100 km pohonných hmot a na stovku zrychlí za 7,7 sekundy.
Výhody modelu Lexus GS
Lídrem segmentu luxusních osobních automobilů je Lexus GS, u něhož náklady na nákup a provoz po dobu pěti let podle Kelley Blue Book vyjdou na téměř milion a půl korun. Na druhém místě skončilo Infiniti Q70. Sedan GS dominuje tomuto žebříčku už potřetí za sebou. Úspory začínají už při nákupu. GS v USA koupíte za 1 100 000 korun, upozorňují autoři zprávy, přičemž tak nízké ceny se nepodařilo docílit žádnému německému výrobci srovnatelného modelu. V případě japonského sedanu je za příznivou cenu k dispozici vysoký komfort a výbava na dobré úrovni už v základní verzi.
V Evropě se model prodává s motorem 2,0 l o výkonu 245 koní nebo s hybridní soustavou s 2,5 l motorem a celkovým výkonem 223 koní a se spotřebou, která začíná na 4,5 l/100 km a rozjede auto na stovku za 9 sekund.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.