Nedávno představená nová značka koncernu Volkswagen už během prvního oznámení avizovala, že zpočátku nabídne hned tři modely. Všechny jsou založeny na již existujících vozech značek spadajících pod VW a před pár dny se všechny ukázaly na veřejnosti.
Jetta má na čínském trhu mířit hlavně na mladé zákazníky a nabídnout vozy za výhodnější ceny než ostatní značky koncernu. Jméno Jetta, v čínštině Jieda, bylo vybráno dle modelu, který VW vyrábělo v joint-venture s automobilkou FAW už od roku 1991. Jetta tak byla jedním z prvních dostupných vozů na čínském trhu a díky tomu si získala legendární status. Ten sice nedosahuje takových výšin jako u VW Santana, tan však spadá pod jiné joint venture, s automobilkou SAIC. Oba vozy jsou ale v posledních letech také těmi nejčastějšími modely taxíků, což může popularitě nové značky uškodit.
Jedním ze tří úvodních modelů bude logicky sedan, od kterého nová značka získala jméno. VW Jetta Night je teprve druhou generací Jetty na čnském trhu a velmi se liší od modelu nabízeného na jiných trzích. V podstatě jde jen o přeznačkovanou Škodu Rapid, konkrétně její čínskou verzi, která narozdíl od evropského liftbacku nabízí karosérii sedan. Jetta VA3 je tedy Rapidem s novou přídí a šestiúhelníkovou maskou, která bude poznávacím znakem Jetty. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč. S jejím příchodem také skončí výroba původního VW Jetta Night.
Jetta VS5 je založena na Seatu Ateca, tedy v česku vyráběném sesterském modelu Škody Karoq. Seat už v Číně své modely nenabízí, i když se o to VW dlouho pokoušel, s automobilkou SAIC se však v Číně vyrábí Škoda Karoq. Zatímco ten v Číně začíná na 470 tisících Kč, Jetta VS5 by měla mít startovací cenovku už kolem 350 tisíc. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol.
Nejzajímavější z trojice je největší Jetta VS7, kterou zahraniční média obvykle popisují jako verzi Seatu Tarraco. Rozměry však příliš neodpovídají, vůz je také kvůli snížení výrobních nákladů spíše mixem několika modelů. VS7 má kratší rozvor než Tarraco a odpovídá spíše VW Tayron, SUV vyráběnému v joint-venture s FAW, šířka je totožná s Jetta VS5. I pohled na přední část obou vozů pak dokazuje, že Jetta VS7 až po B sloupek sdílí totožné panely jako menší VS5. Právě díky sdílení platformy s Tayronem a panelů s VS5 by i nevětší Jetta měla nabídnout nižší cenu než konkurence.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?