Nedávno představená nová značka koncernu Volkswagen už během prvního oznámení avizovala, že zpočátku nabídne hned tři modely. Všechny jsou založeny na již existujících vozech značek spadajících pod VW a před pár dny se všechny ukázaly na veřejnosti.
Jetta má na čínském trhu mířit hlavně na mladé zákazníky a nabídnout vozy za výhodnější ceny než ostatní značky koncernu. Jméno Jetta, v čínštině Jieda, bylo vybráno dle modelu, který VW vyrábělo v joint-venture s automobilkou FAW už od roku 1991. Jetta tak byla jedním z prvních dostupných vozů na čínském trhu a díky tomu si získala legendární status. Ten sice nedosahuje takových výšin jako u VW Santana, tan však spadá pod jiné joint venture, s automobilkou SAIC. Oba vozy jsou ale v posledních letech také těmi nejčastějšími modely taxíků, což může popularitě nové značky uškodit.
Jedním ze tří úvodních modelů bude logicky sedan, od kterého nová značka získala jméno. VW Jetta Night je teprve druhou generací Jetty na čnském trhu a velmi se liší od modelu nabízeného na jiných trzích. V podstatě jde jen o přeznačkovanou Škodu Rapid, konkrétně její čínskou verzi, která narozdíl od evropského liftbacku nabízí karosérii sedan. Jetta VA3 je tedy Rapidem s novou přídí a šestiúhelníkovou maskou, která bude poznávacím znakem Jetty. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč. S jejím příchodem také skončí výroba původního VW Jetta Night.
Jetta VS5 je založena na Seatu Ateca, tedy v česku vyráběném sesterském modelu Škody Karoq. Seat už v Číně své modely nenabízí, i když se o to VW dlouho pokoušel, s automobilkou SAIC se však v Číně vyrábí Škoda Karoq. Zatímco ten v Číně začíná na 470 tisících Kč, Jetta VS5 by měla mít startovací cenovku už kolem 350 tisíc. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol.
Nejzajímavější z trojice je největší Jetta VS7, kterou zahraniční média obvykle popisují jako verzi Seatu Tarraco. Rozměry však příliš neodpovídají, vůz je také kvůli snížení výrobních nákladů spíše mixem několika modelů. VS7 má kratší rozvor než Tarraco a odpovídá spíše VW Tayron, SUV vyráběnému v joint-venture s FAW, šířka je totožná s Jetta VS5. I pohled na přední část obou vozů pak dokazuje, že Jetta VS7 až po B sloupek sdílí totožné panely jako menší VS5. Právě díky sdílení platformy s Tayronem a panelů s VS5 by i nevětší Jetta měla nabídnout nižší cenu než konkurence.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.