Nedávno představená nová značka koncernu Volkswagen už během prvního oznámení avizovala, že zpočátku nabídne hned tři modely. Všechny jsou založeny na již existujících vozech značek spadajících pod VW a před pár dny se všechny ukázaly na veřejnosti.
Jetta má na čínském trhu mířit hlavně na mladé zákazníky a nabídnout vozy za výhodnější ceny než ostatní značky koncernu. Jméno Jetta, v čínštině Jieda, bylo vybráno dle modelu, který VW vyrábělo v joint-venture s automobilkou FAW už od roku 1991. Jetta tak byla jedním z prvních dostupných vozů na čínském trhu a díky tomu si získala legendární status. Ten sice nedosahuje takových výšin jako u VW Santana, tan však spadá pod jiné joint venture, s automobilkou SAIC. Oba vozy jsou ale v posledních letech také těmi nejčastějšími modely taxíků, což může popularitě nové značky uškodit.
Jedním ze tří úvodních modelů bude logicky sedan, od kterého nová značka získala jméno. VW Jetta Night je teprve druhou generací Jetty na čnském trhu a velmi se liší od modelu nabízeného na jiných trzích. V podstatě jde jen o přeznačkovanou Škodu Rapid, konkrétně její čínskou verzi, která narozdíl od evropského liftbacku nabízí karosérii sedan. Jetta VA3 je tedy Rapidem s novou přídí a šestiúhelníkovou maskou, která bude poznávacím znakem Jetty. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč. S jejím příchodem také skončí výroba původního VW Jetta Night.
Jetta VS5 je založena na Seatu Ateca, tedy v česku vyráběném sesterském modelu Škody Karoq. Seat už v Číně své modely nenabízí, i když se o to VW dlouho pokoušel, s automobilkou SAIC se však v Číně vyrábí Škoda Karoq. Zatímco ten v Číně začíná na 470 tisících Kč, Jetta VS5 by měla mít startovací cenovku už kolem 350 tisíc. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol.
Nejzajímavější z trojice je největší Jetta VS7, kterou zahraniční média obvykle popisují jako verzi Seatu Tarraco. Rozměry však příliš neodpovídají, vůz je také kvůli snížení výrobních nákladů spíše mixem několika modelů. VS7 má kratší rozvor než Tarraco a odpovídá spíše VW Tayron, SUV vyráběnému v joint-venture s FAW, šířka je totožná s Jetta VS5. I pohled na přední část obou vozů pak dokazuje, že Jetta VS7 až po B sloupek sdílí totožné panely jako menší VS5. Právě díky sdílení platformy s Tayronem a panelů s VS5 by i nevětší Jetta měla nabídnout nižší cenu než konkurence.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.