Nedávno představená nová značka koncernu Volkswagen už během prvního oznámení avizovala, že zpočátku nabídne hned tři modely. Všechny jsou založeny na již existujících vozech značek spadajících pod VW a před pár dny se všechny ukázaly na veřejnosti.
Jetta má na čínském trhu mířit hlavně na mladé zákazníky a nabídnout vozy za výhodnější ceny než ostatní značky koncernu. Jméno Jetta, v čínštině Jieda, bylo vybráno dle modelu, který VW vyrábělo v joint-venture s automobilkou FAW už od roku 1991. Jetta tak byla jedním z prvních dostupných vozů na čínském trhu a díky tomu si získala legendární status. Ten sice nedosahuje takových výšin jako u VW Santana, tan však spadá pod jiné joint venture, s automobilkou SAIC. Oba vozy jsou ale v posledních letech také těmi nejčastějšími modely taxíků, což může popularitě nové značky uškodit.
Jedním ze tří úvodních modelů bude logicky sedan, od kterého nová značka získala jméno. VW Jetta Night je teprve druhou generací Jetty na čnském trhu a velmi se liší od modelu nabízeného na jiných trzích. V podstatě jde jen o přeznačkovanou Škodu Rapid, konkrétně její čínskou verzi, která narozdíl od evropského liftbacku nabízí karosérii sedan. Jetta VA3 je tedy Rapidem s novou přídí a šestiúhelníkovou maskou, která bude poznávacím znakem Jetty. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč. S jejím příchodem také skončí výroba původního VW Jetta Night.
Jetta VS5 je založena na Seatu Ateca, tedy v česku vyráběném sesterském modelu Škody Karoq. Seat už v Číně své modely nenabízí, i když se o to VW dlouho pokoušel, s automobilkou SAIC se však v Číně vyrábí Škoda Karoq. Zatímco ten v Číně začíná na 470 tisících Kč, Jetta VS5 by měla mít startovací cenovku už kolem 350 tisíc. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol.
Nejzajímavější z trojice je největší Jetta VS7, kterou zahraniční média obvykle popisují jako verzi Seatu Tarraco. Rozměry však příliš neodpovídají, vůz je také kvůli snížení výrobních nákladů spíše mixem několika modelů. VS7 má kratší rozvor než Tarraco a odpovídá spíše VW Tayron, SUV vyráběnému v joint-venture s FAW, šířka je totožná s Jetta VS5. I pohled na přední část obou vozů pak dokazuje, že Jetta VS7 až po B sloupek sdílí totožné panely jako menší VS5. Právě díky sdílení platformy s Tayronem a panelů s VS5 by i nevětší Jetta měla nabídnout nižší cenu než konkurence.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?