Na novou generaci Suzuki Jimny jsme si museli počkat opravdu dlouho, nicméně tohle čekání se evidentně vyplatilo. Design malého offroadu se skutečně povedl a ani jeho technika nevypadá špatně. Jak si ovšem povede v náročném australském terénu, kde změří síly s legendou mezi offroady?
Na tuhle otázku se zaměřil Marcus Craft z australského motoristického magazínu Cars Guide, který vyrazil do terénu s Toyotou Land Cruiser Troop Carrier (přezdívanou Troopie) a novým Suzuki Jimny. Během testování došlo na jízdu po písčitém povrchu, brodění, náročné stoupání i sjíždění zrádných svahů.
Pojďme si ale nejdřív představit jednotlivé modely, toho kromě offroadového určení moc společného nemají. Toyota Land Cruiser Toop Carrier vychází z Land Cruiseru generace J70, jejíž výroba začala v roce 1984. A ačkoliv design i výbava už jsou dávno za zenitem, díky kombinaci odolnosti, spolehlivosti a terénních vlastností se Troopie v Austrálii stále prodává. Pod jeho kapotou je pak ukryt 4.5 litrový naftový motor V8, který nabízí výkon 205 koní a 430 Nm točivého momentu.
Oproti tomu nabízí Suzuki Jimny na australském trhu pouze 1.5 litrový atmosferický motor o výkonu 102 koní a 130 Nm, současně je však o cca polovinu lehčí (1 135 kg vs. 2 325 kg) a nabídne vyšší komfort, včetně moderně vybaveného interiéru, novější techniky, technologií, atd.
Když ale přijde řeč na terén, jdou veškeré komfortní serepetičky stranou a rozhoduje pouze kvalita konstrukce. A v tomhle případě jsou si vozy více než vyrovnané. Suzuki díky své nižší hmotnosti a menším rozměrům nabízí skvělou agilitu, chová se mrštně a hravě. Toyotě sice schází hravost a lehkost, nicméně díky své technice dokáže zdolat stejně náročný terén.
Pokud nebudeme počítat vnitřní prostor, pak má Toyota navrch snad jen při překonávání brodů, kde v její prospěch hraje vyšší světlá výška a lepší brodivost - na boku ostatně můžeme vidět šnorchl, se kterým je jízda vodou vždy snazší a bezpečnější.
Dalším zajímavým bodem je pak srovnání spotřeby a dojezdu. Zatímco Troopie by měla mít spotřebu 10.7 / 100km, během testu se pohybovala okolo 10.5 l/100 km. To Suzuki sice slibuje 6.5 l /100 km, nicméně během testu v terénu se spotřeba vyšplhala na 8.9 l/100 km. Toyotě však hrají do karet hned dvě palivové nádrže o kapacitě 90 litrů, zatímco Suzuki má jen jednu a to o kapacitě 45 litrů.
Pokud se ale vrátíme jen k dojmům z jízdy v terénu, nehledejte vítěze. Obě auta se dokáží popasovat i s náročnými podmínkami, o které není v Austrálii nouze. Pokud stojíte spíše o zábavu, pak je jasnou volbou Jimny. Pokud ale preferujete funkčnost, pak Troopie. Ani s jedním z modelů se však v terénu člověk evidentně neztratí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?