Suzuki Jimny vs. Toyota Land Cruiser: Nováček změřil síly s offroadovou legendou

Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser "Troopie" během testu v terénu (YouTube/CarsGuide)
Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser "Troopie" během testu v terénu (YouTube/CarsGuide), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. března 2019 10:18
Sdílej:

Na novou generaci Suzuki Jimny jsme si museli počkat opravdu dlouho, nicméně tohle čekání se evidentně vyplatilo. Design malého offroadu se skutečně povedl a ani jeho technika nevypadá špatně. Jak si ovšem povede v náročném australském terénu, kde změří síly s legendou mezi offroady?

Na tuhle otázku se zaměřil Marcus Craft z australského motoristického magazínu Cars Guide, který vyrazil do terénu s Toyotou Land Cruiser Troop Carrier (přezdívanou Troopie) a novým Suzuki Jimny. Během testování došlo na jízdu po písčitém povrchu, brodění, náročné stoupání i sjíždění zrádných svahů.

Pojďme si ale nejdřív představit jednotlivé modely, toho kromě offroadového určení moc společného nemají. Toyota Land Cruiser Toop Carrier vychází z Land Cruiseru generace J70, jejíž výroba začala v roce 1984. A ačkoliv design i výbava už jsou dávno za zenitem, díky kombinaci odolnosti, spolehlivosti a terénních vlastností se Troopie v Austrálii stále prodává. Pod jeho kapotou je pak ukryt 4.5 litrový naftový motor V8, který nabízí výkon 205 koní a 430 Nm točivého momentu.

Oproti tomu nabízí Suzuki Jimny na australském trhu pouze 1.5 litrový atmosferický motor o výkonu 102 koní a 130 Nm, současně je však o cca polovinu lehčí (1 135 kg vs. 2 325 kg) a nabídne vyšší komfort, včetně moderně vybaveného interiéru, novější techniky, technologií, atd.

Když ale přijde řeč na terén, jdou veškeré komfortní serepetičky stranou a rozhoduje pouze kvalita konstrukce. A v tomhle případě jsou si vozy více než vyrovnané. Suzuki díky své nižší hmotnosti a menším rozměrům nabízí skvělou agilitu, chová se mrštně a hravě. Toyotě sice schází hravost a lehkost, nicméně díky své technice dokáže zdolat stejně náročný terén.

Pokud nebudeme počítat vnitřní prostor, pak má Toyota navrch snad jen při překonávání brodů, kde v její prospěch hraje vyšší světlá výška a lepší brodivost - na boku ostatně můžeme vidět šnorchl, se kterým je jízda vodou vždy snazší a bezpečnější.

Dalším zajímavým bodem je pak srovnání spotřeby a dojezdu. Zatímco Troopie by měla mít spotřebu 10.7 / 100km, během testu se pohybovala okolo 10.5 l/100 km. To Suzuki sice slibuje 6.5 l /100 km, nicméně během testu v terénu se spotřeba vyšplhala na 8.9 l/100 km. Toyotě však hrají do karet hned dvě palivové nádrže o kapacitě 90 litrů, zatímco Suzuki má jen jednu a to o kapacitě 45 litrů.

Pokud se ale vrátíme jen k dojmům z jízdy v terénu, nehledejte vítěze. Obě auta se dokáží popasovat i s náročnými podmínkami, o které není v Austrálii nouze. Pokud stojíte spíše o zábavu, pak je jasnou volbou Jimny. Pokud ale preferujete funkčnost, pak Troopie. Ani s jedním z modelů se však v terénu člověk evidentně neztratí. 

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?