Suzuki Jimny vs. Toyota Land Cruiser: Nováček změřil síly s offroadovou legendou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. března 2019, 10:18 Google+

Na novou generaci Suzuki Jimny jsme si museli počkat opravdu dlouho, nicméně tohle čekání se evidentně vyplatilo. Design malého offroadu se skutečně povedl a ani jeho technika nevypadá špatně. Jak si ovšem povede v náročném australském terénu, kde změří síly s legendou mezi offroady?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser "Troopie" během testu v terénu (YouTube/CarsGuide)

Suzuki Jimny a Toyota Land Cruiser "Troopie" během testu v terénu (YouTube/CarsGuide) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na tuhle otázku se zaměřil Marcus Craft z australského motoristického magazínu Cars Guide, který vyrazil do terénu s Toyotou Land Cruiser Troop Carrier (přezdívanou Troopie) a novým Suzuki Jimny. Během testování došlo na jízdu po písčitém povrchu, brodění, náročné stoupání i sjíždění zrádných svahů.

Pojďme si ale nejdřív představit jednotlivé modely, toho kromě offroadového určení moc společného nemají. Toyota Land Cruiser Toop Carrier vychází z Land Cruiseru generace J70, jejíž výroba začala v roce 1984. A ačkoliv design i výbava už jsou dávno za zenitem, díky kombinaci odolnosti, spolehlivosti a terénních vlastností se Troopie v Austrálii stále prodává. Pod jeho kapotou je pak ukryt 4.5 litrový naftový motor V8, který nabízí výkon 205 koní a 430 Nm točivého momentu.

Oproti tomu nabízí Suzuki Jimny na australském trhu pouze 1.5 litrový atmosferický motor o výkonu 102 koní a 130 Nm, současně je však o cca polovinu lehčí (1 135 kg vs. 2 325 kg) a nabídne vyšší komfort, včetně moderně vybaveného interiéru, novější techniky, technologií, atd.

Když ale přijde řeč na terén, jdou veškeré komfortní serepetičky stranou a rozhoduje pouze kvalita konstrukce. A v tomhle případě jsou si vozy více než vyrovnané. Suzuki díky své nižší hmotnosti a menším rozměrům nabízí skvělou agilitu, chová se mrštně a hravě. Toyotě sice schází hravost a lehkost, nicméně díky své technice dokáže zdolat stejně náročný terén.

Pokud nebudeme počítat vnitřní prostor, pak má Toyota navrch snad jen při překonávání brodů, kde v její prospěch hraje vyšší světlá výška a lepší brodivost - na boku ostatně můžeme vidět šnorchl, se kterým je jízda vodou vždy snazší a bezpečnější.

Dalším zajímavým bodem je pak srovnání spotřeby a dojezdu. Zatímco Troopie by měla mít spotřebu 10.7 / 100km, během testu se pohybovala okolo 10.5 l/100 km. To Suzuki sice slibuje 6.5 l /100 km, nicméně během testu v terénu se spotřeba vyšplhala na 8.9 l/100 km. Toyotě však hrají do karet hned dvě palivové nádrže o kapacitě 90 litrů, zatímco Suzuki má jen jednu a to o kapacitě 45 litrů.

zdroj: youtube.com

Pokud se ale vrátíme jen k dojmům z jízdy v terénu, nehledejte vítěze. Obě auta se dokáží popasovat i s náročnými podmínkami, o které není v Austrálii nouze. Pokud stojíte spíše o zábavu, pak je jasnou volbou Jimny. Pokud ale preferujete funkčnost, pak Troopie. Ani s jedním z modelů se však v terénu člověk evidentně neztratí. 

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Jimny vs. Toyota Land Cruiser: Nováček změřil síly s offroadovou legendou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Hyundai Ioniq Plug-in

TEST: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - Jak se žije s korejským velmistrem úsporné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud