Na novou generaci Suzuki Jimny jsme si museli počkat opravdu dlouho, nicméně tohle čekání se evidentně vyplatilo. Design malého offroadu se skutečně povedl a ani jeho technika nevypadá špatně. Jak si ovšem povede v náročném australském terénu, kde změří síly s legendou mezi offroady?
Na tuhle otázku se zaměřil Marcus Craft z australského motoristického magazínu Cars Guide, který vyrazil do terénu s Toyotou Land Cruiser Troop Carrier (přezdívanou Troopie) a novým Suzuki Jimny. Během testování došlo na jízdu po písčitém povrchu, brodění, náročné stoupání i sjíždění zrádných svahů.
Pojďme si ale nejdřív představit jednotlivé modely, toho kromě offroadového určení moc společného nemají. Toyota Land Cruiser Toop Carrier vychází z Land Cruiseru generace J70, jejíž výroba začala v roce 1984. A ačkoliv design i výbava už jsou dávno za zenitem, díky kombinaci odolnosti, spolehlivosti a terénních vlastností se Troopie v Austrálii stále prodává. Pod jeho kapotou je pak ukryt 4.5 litrový naftový motor V8, který nabízí výkon 205 koní a 430 Nm točivého momentu.
Oproti tomu nabízí Suzuki Jimny na australském trhu pouze 1.5 litrový atmosferický motor o výkonu 102 koní a 130 Nm, současně je však o cca polovinu lehčí (1 135 kg vs. 2 325 kg) a nabídne vyšší komfort, včetně moderně vybaveného interiéru, novější techniky, technologií, atd.
Když ale přijde řeč na terén, jdou veškeré komfortní serepetičky stranou a rozhoduje pouze kvalita konstrukce. A v tomhle případě jsou si vozy více než vyrovnané. Suzuki díky své nižší hmotnosti a menším rozměrům nabízí skvělou agilitu, chová se mrštně a hravě. Toyotě sice schází hravost a lehkost, nicméně díky své technice dokáže zdolat stejně náročný terén.
Pokud nebudeme počítat vnitřní prostor, pak má Toyota navrch snad jen při překonávání brodů, kde v její prospěch hraje vyšší světlá výška a lepší brodivost - na boku ostatně můžeme vidět šnorchl, se kterým je jízda vodou vždy snazší a bezpečnější.
Dalším zajímavým bodem je pak srovnání spotřeby a dojezdu. Zatímco Troopie by měla mít spotřebu 10.7 / 100km, během testu se pohybovala okolo 10.5 l/100 km. To Suzuki sice slibuje 6.5 l /100 km, nicméně během testu v terénu se spotřeba vyšplhala na 8.9 l/100 km. Toyotě však hrají do karet hned dvě palivové nádrže o kapacitě 90 litrů, zatímco Suzuki má jen jednu a to o kapacitě 45 litrů.
Pokud se ale vrátíme jen k dojmům z jízdy v terénu, nehledejte vítěze. Obě auta se dokáží popasovat i s náročnými podmínkami, o které není v Austrálii nouze. Pokud stojíte spíše o zábavu, pak je jasnou volbou Jimny. Pokud ale preferujete funkčnost, pak Troopie. Ani s jedním z modelů se však v terénu člověk evidentně neztratí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.