Příběhy automobilů, které někdo krátce po koupi uklidí do garáže a vzpomene si na ně až po desítkách let, už dnes nejsou zas tak neobvyklé neobvyklé. Příběh tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější. Ještě před prodejem byl totiž ukraden z dealerství, po jeho znovuobjevení měl však najeto pouhých 1 900 kilometrů
Pokud se někdy objeví téměř 40 let starý automobil se zanedbatelným nájezdem, jedná se buď o opečovávaný skvost, nebo automobil nalezený kdesi v opuštěné a harampádím přeplněné garáži či stodole. Minulost tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější.
Jak uvádí web Copart, na kterém byl vůz inzerován, vůz pochází z vlastnictví pojišťovny, která ho evidovala jako nalezený ukradený automobil. Podle dostupných informací měl být vůz ukraden v listopadu 1991, najít se ho však podařilo až koncem roku 2018. Tedy téměř o 27 let později.
Už samotný nález vozu by se dal považovat za malý zázrak, nicméně v tomto případě to zdaleka není ta poslední neuvěřitelná věc. Vůz měl být totiž po celou dobu skladován pod střechou a na jeho počítadle nájezdu svítí vcelku úsměvná hodnota 1 186 mil. Tedy cca 1 908,7 kilometru.
Rozhodně se přitom nedá říci, že by jízda s tímhle autem byla jakkoliv nudná. Vždyť se pod jeho kapotou nachází 5.0 litrový motor V8, který skrze automatickou převodovku posílá na zadní kola výkon v rozmezí 310 až 330 koní - v závislosti na variantě. Motor V8 o objemu 5.0 litru byl přitom tím nejslabším. 6.0 litrové AMG V8 nabízelo až 386 koní a 7.3 litrové AMG V12 dokonce 525 koní.
Vozy Mercedes-Benz SL však nebyly jen o výkonu, ale také o moderních technologiích, technických inovacích a prémiovém zpracování. Konkrétní kousek je tak čalouněn světlou kůží, nechybí mu pevná střecha (Hard-Top) a zajímavostí je i schovaný ochranný oblouk, který je v případě krizové situace vystřelen nad sedačky a dokáže tak posádku ochránit před převrácením automobilu na střechu.
Vůz, který byl inzerován ve městě Pittsburgh (stát Pennsylvania), byl plně provozuschopný, nechyběly klíčky ani čisté doklady. Jeho prodej však probíhal formou aukce, jejíž výsledek jsme nedopátrali. Skončila však včera večer a pár hodin před koncem se cena pohybovala okolo 13 900 dolarů (314 000 Kč), jak uvádí web Carscoops, který na tento zajímavý skvost 90. let upozornil.
Současně také připomíná, že tato generace Mercedesů SL patří k jedněm z nejúspěšnějších. Ostatně produkce probíhala od roku 1989 až do roku 2002, přičemž facelift přišel v roce 1994. Za zmínku ale stojí i skutečnost, že 6.0 litrový motor V12 z modelu SL 600 byl použit i v Pagani Zonda.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.