Příběhy automobilů, které někdo krátce po koupi uklidí do garáže a vzpomene si na ně až po desítkách let, už dnes nejsou zas tak neobvyklé neobvyklé. Příběh tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější. Ještě před prodejem byl totiž ukraden z dealerství, po jeho znovuobjevení měl však najeto pouhých 1 900 kilometrů
Pokud se někdy objeví téměř 40 let starý automobil se zanedbatelným nájezdem, jedná se buď o opečovávaný skvost, nebo automobil nalezený kdesi v opuštěné a harampádím přeplněné garáži či stodole. Minulost tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější.
Jak uvádí web Copart, na kterém byl vůz inzerován, vůz pochází z vlastnictví pojišťovny, která ho evidovala jako nalezený ukradený automobil. Podle dostupných informací měl být vůz ukraden v listopadu 1991, najít se ho však podařilo až koncem roku 2018. Tedy téměř o 27 let později.
Už samotný nález vozu by se dal považovat za malý zázrak, nicméně v tomto případě to zdaleka není ta poslední neuvěřitelná věc. Vůz měl být totiž po celou dobu skladován pod střechou a na jeho počítadle nájezdu svítí vcelku úsměvná hodnota 1 186 mil. Tedy cca 1 908,7 kilometru.
Rozhodně se přitom nedá říci, že by jízda s tímhle autem byla jakkoliv nudná. Vždyť se pod jeho kapotou nachází 5.0 litrový motor V8, který skrze automatickou převodovku posílá na zadní kola výkon v rozmezí 310 až 330 koní - v závislosti na variantě. Motor V8 o objemu 5.0 litru byl přitom tím nejslabším. 6.0 litrové AMG V8 nabízelo až 386 koní a 7.3 litrové AMG V12 dokonce 525 koní.
Vozy Mercedes-Benz SL však nebyly jen o výkonu, ale také o moderních technologiích, technických inovacích a prémiovém zpracování. Konkrétní kousek je tak čalouněn světlou kůží, nechybí mu pevná střecha (Hard-Top) a zajímavostí je i schovaný ochranný oblouk, který je v případě krizové situace vystřelen nad sedačky a dokáže tak posádku ochránit před převrácením automobilu na střechu.
Vůz, který byl inzerován ve městě Pittsburgh (stát Pennsylvania), byl plně provozuschopný, nechyběly klíčky ani čisté doklady. Jeho prodej však probíhal formou aukce, jejíž výsledek jsme nedopátrali. Skončila však včera večer a pár hodin před koncem se cena pohybovala okolo 13 900 dolarů (314 000 Kč), jak uvádí web Carscoops, který na tento zajímavý skvost 90. let upozornil.
Současně také připomíná, že tato generace Mercedesů SL patří k jedněm z nejúspěšnějších. Ostatně produkce probíhala od roku 1989 až do roku 2002, přičemž facelift přišel v roce 1994. Za zmínku ale stojí i skutečnost, že 6.0 litrový motor V12 z modelu SL 600 byl použit i v Pagani Zonda.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.