Ukradený Mercedes-Benz SL se podařilo najít po 27 letech. Najeto měl jen 1 900 km

Odcizený Mercedes-Benz SL500 se podařilo najít po 27 letech, na tachometru měl jen 1 900 km
Odcizený Mercedes-Benz SL500 se podařilo najít po 27 letech, na tachometru měl jen 1 900 km, foto: Copart
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. března 2019 16:23
Sdílej:

Příběhy automobilů, které někdo krátce po koupi uklidí do garáže a vzpomene si na ně až po desítkách let, už dnes nejsou zas tak neobvyklé neobvyklé. Příběh tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější. Ještě před prodejem byl totiž ukraden z dealerství, po jeho znovuobjevení měl však najeto pouhých 1 900 kilometrů

Pokud se někdy objeví téměř 40 let starý automobil se zanedbatelným nájezdem, jedná se buď o opečovávaný skvost, nebo automobil nalezený kdesi v opuštěné a harampádím přeplněné garáži či stodole. Minulost tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější.

Jak uvádí web Copart, na kterém byl vůz inzerován, vůz pochází z vlastnictví pojišťovny, která ho evidovala jako nalezený ukradený automobil. Podle dostupných informací měl být vůz ukraden v listopadu 1991, najít se ho však podařilo až koncem roku 2018. Tedy téměř o 27 let později.

Už samotný nález vozu by se dal považovat za malý zázrak, nicméně v tomto případě to zdaleka není ta poslední neuvěřitelná věc. Vůz měl být totiž po celou dobu skladován pod střechou a na jeho počítadle nájezdu svítí vcelku úsměvná hodnota 1 186 mil. Tedy cca 1 908,7 kilometru.

Rozhodně se přitom nedá říci, že by jízda s tímhle autem byla jakkoliv nudná. Vždyť se pod jeho kapotou nachází 5.0 litrový motor V8, který skrze automatickou převodovku posílá na zadní kola výkon v rozmezí 310 až 330 koní - v závislosti na variantě. Motor V8 o objemu 5.0 litru byl přitom tím nejslabším. 6.0 litrové AMG V8 nabízelo až 386 koní a 7.3 litrové AMG V12 dokonce 525 koní.

Vozy Mercedes-Benz SL však nebyly jen o výkonu, ale také o moderních technologiích, technických inovacích a prémiovém zpracování. Konkrétní kousek je tak čalouněn světlou kůží, nechybí mu pevná střecha (Hard-Top) a zajímavostí je i schovaný ochranný oblouk, který je v případě krizové situace vystřelen nad sedačky a dokáže tak posádku ochránit před převrácením automobilu na střechu.

Vůz, který byl inzerován ve městě Pittsburgh (stát Pennsylvania), byl plně provozuschopný, nechyběly klíčky ani čisté doklady. Jeho prodej však probíhal formou aukce, jejíž výsledek jsme nedopátrali. Skončila však včera večer a pár hodin před koncem se cena pohybovala okolo 13 900 dolarů (314 000 Kč), jak uvádí web Carscoops, který na tento zajímavý skvost 90. let upozornil.

Současně také připomíná, že tato generace Mercedesů SL patří k jedněm z nejúspěšnějších. Ostatně produkce probíhala od roku 1989 až do roku 2002, přičemž facelift přišel v roce 1994. Za zmínku ale stojí i skutečnost, že 6.0 litrový motor V12 z modelu SL 600 byl použit i v Pagani Zonda.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?