Příběhy automobilů, které někdo krátce po koupi uklidí do garáže a vzpomene si na ně až po desítkách let, už dnes nejsou zas tak neobvyklé neobvyklé. Příběh tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější. Ještě před prodejem byl totiž ukraden z dealerství, po jeho znovuobjevení měl však najeto pouhých 1 900 kilometrů
Pokud se někdy objeví téměř 40 let starý automobil se zanedbatelným nájezdem, jedná se buď o opečovávaný skvost, nebo automobil nalezený kdesi v opuštěné a harampádím přeplněné garáži či stodole. Minulost tohoto Mercedesu SL 500 je však podstatně zajímavější.
Jak uvádí web Copart, na kterém byl vůz inzerován, vůz pochází z vlastnictví pojišťovny, která ho evidovala jako nalezený ukradený automobil. Podle dostupných informací měl být vůz ukraden v listopadu 1991, najít se ho však podařilo až koncem roku 2018. Tedy téměř o 27 let později.
Už samotný nález vozu by se dal považovat za malý zázrak, nicméně v tomto případě to zdaleka není ta poslední neuvěřitelná věc. Vůz měl být totiž po celou dobu skladován pod střechou a na jeho počítadle nájezdu svítí vcelku úsměvná hodnota 1 186 mil. Tedy cca 1 908,7 kilometru.
Rozhodně se přitom nedá říci, že by jízda s tímhle autem byla jakkoliv nudná. Vždyť se pod jeho kapotou nachází 5.0 litrový motor V8, který skrze automatickou převodovku posílá na zadní kola výkon v rozmezí 310 až 330 koní - v závislosti na variantě. Motor V8 o objemu 5.0 litru byl přitom tím nejslabším. 6.0 litrové AMG V8 nabízelo až 386 koní a 7.3 litrové AMG V12 dokonce 525 koní.
Vozy Mercedes-Benz SL však nebyly jen o výkonu, ale také o moderních technologiích, technických inovacích a prémiovém zpracování. Konkrétní kousek je tak čalouněn světlou kůží, nechybí mu pevná střecha (Hard-Top) a zajímavostí je i schovaný ochranný oblouk, který je v případě krizové situace vystřelen nad sedačky a dokáže tak posádku ochránit před převrácením automobilu na střechu.
Vůz, který byl inzerován ve městě Pittsburgh (stát Pennsylvania), byl plně provozuschopný, nechyběly klíčky ani čisté doklady. Jeho prodej však probíhal formou aukce, jejíž výsledek jsme nedopátrali. Skončila však včera večer a pár hodin před koncem se cena pohybovala okolo 13 900 dolarů (314 000 Kč), jak uvádí web Carscoops, který na tento zajímavý skvost 90. let upozornil.
Současně také připomíná, že tato generace Mercedesů SL patří k jedněm z nejúspěšnějších. Ostatně produkce probíhala od roku 1989 až do roku 2002, přičemž facelift přišel v roce 1994. Za zmínku ale stojí i skutečnost, že 6.0 litrový motor V12 z modelu SL 600 byl použit i v Pagani Zonda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.