Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

GAZ Tigr
GAZ Tigr, foto: Bogema Auto
-mdo , AutoRoad.cz 16. března 2019 17:09
Sdílej:

GAZ Tigr je ruský terénní vůz určený zejména pro armádu, kde zastává podobnou funkci jako HMMWV v Americe. I na takovém základě však byl moskevský úpravce schopen postavit velmi luxusní stroj, určený pro ty nejnáročnější ruské miliardáře.

GAZ Tigr se poprvé představil už v roce 2001 a do výroby se dostal o čtyři roky později. Stroj s hranatou obrněnou karosérií vzdáleně připomíná svůj americký protějšek, je však výrazně větší. Kromě nespočtu vojenských variant však existuje i civilnější provedení, s okny v normální velikostí a o poznání bohatší výbavou v interiéru, stále však jde o velmi utilitární vůz.

To ale nevadilo moskevskému úpravci Bogema Auto, který si Tigr vybral jako základ pro stavbu něčeho, co nazývá VIP SUV. Karosérie Tigra se dočkala kompletní přestavby, která sice zanechala základní vzhled, ale upraven byl každý panel. Výsledek se více podobá litevskému Dartz Prombron než původnímu Gazu, nové světla na zádi však jasně odkazují na Hummer H2. Původ ale dává najevo velký nápis Tigr na přídi, vyvedený samozřejmě v azbuce,

Nejzásadnější proměna však nastala uvnitř vozu. Tam, kde má standardní Tigr místo pro řidiče, zaplavené laciným plastem a obnaženými panely karosérie, se po moskevské úpravě naopak řidič utápí v kůži a dřevěném obložení. Majitel hranatého úletu však bude pravděpodobně trávit svůj čas spíše v zadní části, která je od kabiny řidiče oddělena panelem se zabudovanou televizí a dálkově ovládanými závěsy. Pod TV se pak nachází nepostradatelný bar. 

Jednoduché plátěné sedačky pro vojáky nahradily dvě samostatné luxusní kožené sedačky, i zbytek zadní části kabiny je proveden v kombinaci světlé kůže, dřeva a chromu. Samozřejmostí je samostatná klimatizace i topení pro každou sedačku a audio systém pro ovládání řidiče. všechny okna jsou před nechtěnými pohledy chráněna záclonkami a silně tónovaným sklem.

O použitém motoru se úpravce nezmiňuje, standardní Tigr však má nejčastěji pod kapotou některou z variant šestiválcového turbodieselu Cummins o objemu 5,9 l a výkonu 180 - 215 koní. Stejně tak cena nového vozu není známa, je však jasné, že při zemi se držet nebude. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.