GAZ Tigr je ruský terénní vůz určený zejména pro armádu, kde zastává podobnou funkci jako HMMWV v Americe. I na takovém základě však byl moskevský úpravce schopen postavit velmi luxusní stroj, určený pro ty nejnáročnější ruské miliardáře.
GAZ Tigr se poprvé představil už v roce 2001 a do výroby se dostal o čtyři roky později. Stroj s hranatou obrněnou karosérií vzdáleně připomíná svůj americký protějšek, je však výrazně větší. Kromě nespočtu vojenských variant však existuje i civilnější provedení, s okny v normální velikostí a o poznání bohatší výbavou v interiéru, stále však jde o velmi utilitární vůz.
To ale nevadilo moskevskému úpravci Bogema Auto, který si Tigr vybral jako základ pro stavbu něčeho, co nazývá VIP SUV. Karosérie Tigra se dočkala kompletní přestavby, která sice zanechala základní vzhled, ale upraven byl každý panel. Výsledek se více podobá litevskému Dartz Prombron než původnímu Gazu, nové světla na zádi však jasně odkazují na Hummer H2. Původ ale dává najevo velký nápis Tigr na přídi, vyvedený samozřejmě v azbuce,
Nejzásadnější proměna však nastala uvnitř vozu. Tam, kde má standardní Tigr místo pro řidiče, zaplavené laciným plastem a obnaženými panely karosérie, se po moskevské úpravě naopak řidič utápí v kůži a dřevěném obložení. Majitel hranatého úletu však bude pravděpodobně trávit svůj čas spíše v zadní části, která je od kabiny řidiče oddělena panelem se zabudovanou televizí a dálkově ovládanými závěsy. Pod TV se pak nachází nepostradatelný bar.
Jednoduché plátěné sedačky pro vojáky nahradily dvě samostatné luxusní kožené sedačky, i zbytek zadní části kabiny je proveden v kombinaci světlé kůže, dřeva a chromu. Samozřejmostí je samostatná klimatizace i topení pro každou sedačku a audio systém pro ovládání řidiče. všechny okna jsou před nechtěnými pohledy chráněna záclonkami a silně tónovaným sklem.
O použitém motoru se úpravce nezmiňuje, standardní Tigr však má nejčastěji pod kapotou některou z variant šestiválcového turbodieselu Cummins o objemu 5,9 l a výkonu 180 - 215 koní. Stejně tak cena nového vozu není známa, je však jasné, že při zemi se držet nebude.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?