GAZ Tigr je ruský terénní vůz určený zejména pro armádu, kde zastává podobnou funkci jako HMMWV v Americe. I na takovém základě však byl moskevský úpravce schopen postavit velmi luxusní stroj, určený pro ty nejnáročnější ruské miliardáře.
GAZ Tigr se poprvé představil už v roce 2001 a do výroby se dostal o čtyři roky později. Stroj s hranatou obrněnou karosérií vzdáleně připomíná svůj americký protějšek, je však výrazně větší. Kromě nespočtu vojenských variant však existuje i civilnější provedení, s okny v normální velikostí a o poznání bohatší výbavou v interiéru, stále však jde o velmi utilitární vůz.
To ale nevadilo moskevskému úpravci Bogema Auto, který si Tigr vybral jako základ pro stavbu něčeho, co nazývá VIP SUV. Karosérie Tigra se dočkala kompletní přestavby, která sice zanechala základní vzhled, ale upraven byl každý panel. Výsledek se více podobá litevskému Dartz Prombron než původnímu Gazu, nové světla na zádi však jasně odkazují na Hummer H2. Původ ale dává najevo velký nápis Tigr na přídi, vyvedený samozřejmě v azbuce,
Nejzásadnější proměna však nastala uvnitř vozu. Tam, kde má standardní Tigr místo pro řidiče, zaplavené laciným plastem a obnaženými panely karosérie, se po moskevské úpravě naopak řidič utápí v kůži a dřevěném obložení. Majitel hranatého úletu však bude pravděpodobně trávit svůj čas spíše v zadní části, která je od kabiny řidiče oddělena panelem se zabudovanou televizí a dálkově ovládanými závěsy. Pod TV se pak nachází nepostradatelný bar.
Jednoduché plátěné sedačky pro vojáky nahradily dvě samostatné luxusní kožené sedačky, i zbytek zadní části kabiny je proveden v kombinaci světlé kůže, dřeva a chromu. Samozřejmostí je samostatná klimatizace i topení pro každou sedačku a audio systém pro ovládání řidiče. všechny okna jsou před nechtěnými pohledy chráněna záclonkami a silně tónovaným sklem.
O použitém motoru se úpravce nezmiňuje, standardní Tigr však má nejčastěji pod kapotou některou z variant šestiválcového turbodieselu Cummins o objemu 5,9 l a výkonu 180 - 215 koní. Stejně tak cena nového vozu není známa, je však jasné, že při zemi se držet nebude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.