Škoda Auto se intenzivně připravuje na požadavky éry elektromobility ve svých závodech i jejich bezprostředním okolí. V roce 2018 investovala česká automobilka 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Pro vlastní zkušební provoz v současnosti využívá více než 300 dobíjecích bodů. Do roku 2025 uvolní ŠKODA AUTO na výstavbu interní dobíjecí infrastruktury s téměř 7 000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a v jejich okolí přibližně 32 milionů eur. Nabíjecí stanice budou k dispozici především zaměstnancům automobilky.
Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zdůrazňuje: „Budoucnost značky Škoda je elektrická. Do konce roku 2022 uvedeme na trh více než deset elektrifikovaných modelů. V roce 2019 začneme s modelem Superb s plug-in-hybridním pohonem a plně elektrickou verzí modelu Citigo. Souběžně s tím bude společnost Škoda Auto investovat také do infrastruktury: v nadcházejících letech vytvoříme v areálu závodů a na parkovištích pro zaměstnance až 7 000 dobíjecích bodů.”
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, doplňuje: „Přípravy ve výrobě běží ve všech oblastech na plné obrátky. V oblasti elektromobility jsme proškolili již více než 11 000 zaměstnanců. Navíc investujeme do infrastruktury našich závodů a jejich okolí.“
Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Automobilka pro tento účel v minulém roce investovala do rozšíření nabíjecí infrastruktury v areálu závodu celkem 3,4 milionu eur: 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě, dalších 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Auto do instalace více než 300 dobíjecích bodů. Z toho více než 220 nabíjecích stanic je na střídavý proud a více než 80 moderních stanic na stejnosměrný proud.
Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnostiŠkoda Auto. Společně s energetickou společností Ško-Energo, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka přeměnit Mladou Boleslav ve Smart City.
První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019
V letošním roce uvede společnost Škoda Auto na trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude plně elektrická verze vozu Škoda Citigo, následovaná modelem Škoda Superb s plug-in-hybridním. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie Škoda Vision iV, která byla nedávno představena na autosalonu v Ženevě. V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?