Značka Infiniti bojovala o přízeň v západní Evropě dlouho, nakonec se však rozhodla příští rok z Evropy definitivně stáhnout. Český trh přitom Infiniti opustilo již v roce 2016. Za koncem prémiové odnože Nissanu stojí zřejmě dlouhodobě nízký zájem a také stále přísnější emisní kritéria na evropském trhu.
Podobně jako Acura pod vedením Hondy, nebo Lexus pod vedením Toyoty, vznikla značka Infiniti koncem 80. let jakožto prémiová odnož Nissanu pro americký trh. V roce 2008 se však značka dostala i do Evropy, kde však od té doby marně bojovala o přízeň.
Již v roce 2016 tak automobilka oznámila, že končí na českém trhu, kde podle tehdejších informací ČTK prodala za rok 2015 jen 47 nových vozidel. A příliš slavné to evidentně není ani na ostatních trzích. Jak dnes informoval britský web AutoExpress, za rok 2018 prodalo Infiniti na britském trhu pouze 750 vozidel - přitom v Británii probíhala i výroba.
Jak uvedl tiskový mluvčí automobilky, stoupající náklady na výzkum a vývoj technologií, díky kterým by vozy splňovaly stále přísnější evropské emisní normy, se při nízkých počtech prodaných vozidel na evropském trhu zkrátka nevyplatí.
Výroba modelů Q30 a QX30, která probíhá v britském závodu Nissanu Sunderland, bude zastavena již v červenci tohoto roku. Začátkem příštího roku pak automobilka přestane prodávat vozidla na trzích západních Evropy a zůstane působit už jen na trzích v USA a Asii, kdy chce od roku 2021 nabídnout plně elektrifikované portfolio, jak uvádí AutoExpress.
Britské zastoupení Infiniti už potvrdilo, že bude nadále respektovat všechny zbývající záruky a současným vlastníkům doporučilo, aby se pro nejrychlejší získání novinek o restrukturalizaci zaregistrovali na webových stránkách Infiniti. Zákazníci, kteří si objednali nové vozidlo, pak budou brzy kontaktováni.
Pro cca 300 zaměstnanců, které značka v současnosti na území Velké Británie zaměstnává, se prý pokusí najít alternativní pracovní uplatnění.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.