Podobně jako Acura pod vedením Hondy, nebo Lexus pod vedením Toyoty, vznikla značka Infiniti koncem 80. let jakožto prémiová odnož Nissanu pro americký trh. V roce 2008 se však značka dostala i do Evropy, kde však od té doby marně bojovala o přízeň.
Již v roce 2016 tak automobilka oznámila, že končí na českém trhu, kde podle tehdejších informací ČTK prodala za rok 2015 jen 47 nových vozidel. A příliš slavné to evidentně není ani na ostatních trzích. Jak dnes informoval britský web AutoExpress, za rok 2018 prodalo Infiniti na britském trhu pouze 750 vozidel - přitom v Británii probíhala i výroba.
Jak uvedl tiskový mluvčí automobilky, stoupající náklady na výzkum a vývoj technologií, díky kterým by vozy splňovaly stále přísnější evropské emisní normy, se při nízkých počtech prodaných vozidel na evropském trhu zkrátka nevyplatí.
Výroba modelů Q30 a QX30, která probíhá v britském závodu Nissanu Sunderland, bude zastavena již v červenci tohoto roku. Začátkem příštího roku pak automobilka přestane prodávat vozidla na trzích západních Evropy a zůstane působit už jen na trzích v USA a Asii, kdy chce od roku 2021 nabídnout plně elektrifikované portfolio, jak uvádí AutoExpress.
Britské zastoupení Infiniti už potvrdilo, že bude nadále respektovat všechny zbývající záruky a současným vlastníkům doporučilo, aby se pro nejrychlejší získání novinek o restrukturalizaci zaregistrovali na webových stránkách Infiniti. Zákazníci, kteří si objednali nové vozidlo, pak budou brzy kontaktováni.
Pro cca 300 zaměstnanců, které značka v současnosti na území Velké Británie zaměstnává, se prý pokusí najít alternativní pracovní uplatnění.