Značka Infiniti bojovala o přízeň v západní Evropě dlouho, nakonec se však rozhodla příští rok z Evropy definitivně stáhnout. Český trh přitom Infiniti opustilo již v roce 2016. Za koncem prémiové odnože Nissanu stojí zřejmě dlouhodobě nízký zájem a také stále přísnější emisní kritéria na evropském trhu.
Podobně jako Acura pod vedením Hondy, nebo Lexus pod vedením Toyoty, vznikla značka Infiniti koncem 80. let jakožto prémiová odnož Nissanu pro americký trh. V roce 2008 se však značka dostala i do Evropy, kde však od té doby marně bojovala o přízeň.
Již v roce 2016 tak automobilka oznámila, že končí na českém trhu, kde podle tehdejších informací ČTK prodala za rok 2015 jen 47 nových vozidel. A příliš slavné to evidentně není ani na ostatních trzích. Jak dnes informoval britský web AutoExpress, za rok 2018 prodalo Infiniti na britském trhu pouze 750 vozidel - přitom v Británii probíhala i výroba.
Jak uvedl tiskový mluvčí automobilky, stoupající náklady na výzkum a vývoj technologií, díky kterým by vozy splňovaly stále přísnější evropské emisní normy, se při nízkých počtech prodaných vozidel na evropském trhu zkrátka nevyplatí.
Výroba modelů Q30 a QX30, která probíhá v britském závodu Nissanu Sunderland, bude zastavena již v červenci tohoto roku. Začátkem příštího roku pak automobilka přestane prodávat vozidla na trzích západních Evropy a zůstane působit už jen na trzích v USA a Asii, kdy chce od roku 2021 nabídnout plně elektrifikované portfolio, jak uvádí AutoExpress.
Britské zastoupení Infiniti už potvrdilo, že bude nadále respektovat všechny zbývající záruky a současným vlastníkům doporučilo, aby se pro nejrychlejší získání novinek o restrukturalizaci zaregistrovali na webových stránkách Infiniti. Zákazníci, kteří si objednali nové vozidlo, pak budou brzy kontaktováni.
Pro cca 300 zaměstnanců, které značka v současnosti na území Velké Británie zaměstnává, se prý pokusí najít alternativní pracovní uplatnění.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.