Značka Infiniti bojovala o přízeň v západní Evropě dlouho, nakonec se však rozhodla příští rok z Evropy definitivně stáhnout. Český trh přitom Infiniti opustilo již v roce 2016. Za koncem prémiové odnože Nissanu stojí zřejmě dlouhodobě nízký zájem a také stále přísnější emisní kritéria na evropském trhu.
Podobně jako Acura pod vedením Hondy, nebo Lexus pod vedením Toyoty, vznikla značka Infiniti koncem 80. let jakožto prémiová odnož Nissanu pro americký trh. V roce 2008 se však značka dostala i do Evropy, kde však od té doby marně bojovala o přízeň.
Již v roce 2016 tak automobilka oznámila, že končí na českém trhu, kde podle tehdejších informací ČTK prodala za rok 2015 jen 47 nových vozidel. A příliš slavné to evidentně není ani na ostatních trzích. Jak dnes informoval britský web AutoExpress, za rok 2018 prodalo Infiniti na britském trhu pouze 750 vozidel - přitom v Británii probíhala i výroba.
Jak uvedl tiskový mluvčí automobilky, stoupající náklady na výzkum a vývoj technologií, díky kterým by vozy splňovaly stále přísnější evropské emisní normy, se při nízkých počtech prodaných vozidel na evropském trhu zkrátka nevyplatí.
Výroba modelů Q30 a QX30, která probíhá v britském závodu Nissanu Sunderland, bude zastavena již v červenci tohoto roku. Začátkem příštího roku pak automobilka přestane prodávat vozidla na trzích západních Evropy a zůstane působit už jen na trzích v USA a Asii, kdy chce od roku 2021 nabídnout plně elektrifikované portfolio, jak uvádí AutoExpress.
Britské zastoupení Infiniti už potvrdilo, že bude nadále respektovat všechny zbývající záruky a současným vlastníkům doporučilo, aby se pro nejrychlejší získání novinek o restrukturalizaci zaregistrovali na webových stránkách Infiniti. Zákazníci, kteří si objednali nové vozidlo, pak budou brzy kontaktováni.
Pro cca 300 zaměstnanců, které značka v současnosti na území Velké Británie zaměstnává, se prý pokusí najít alternativní pracovní uplatnění.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.