PR článek - Kamery do auta nebo také palubní kamery jsou hitem posledních pár let. Někteří si je již pořídili, druzí to považují spíše za zbytečnost, ale kamera v autě vás dokáže obhájit při nehodě a stane se vaším důkazním materiálem.
Brzdová světla autu před vámi nefungují, dojde k prudkému zabrzdění a vy nestačíte zareagovat. V takovém případě může řidič vozidla, které nehodu objektivně způsobilo, říct, že světla fungovala a vina je na vaší straně, protože jste se nevěnovali řízení. Slovo proti slovu a vy svou pravdu už nikdy nikomu nedokážete. Přesně takové situaci a nespočtu dalších dokáže kamera do auta předejít. Vy máte díky ní důkaz a právo tak bude na vaší straně. Každá mince má ovšem dvě strany.
A jak je to tedy v očích zákona s kamerami v autech? Jsou povolené, ale má to i svá pravidla. Záznam se nesmí dále šířit a zveřejňovat kvůli ochraně soukromí. Pokud byste se pochlubili, hrozí vám pokuta až 10 tisíc korun. Kamera ve voze také neslouží k identifikaci jeho řidiče, tudíž soud na obvinění typu „je to on“ nebere zřetel. Nakonec ale stále bude o legálnosti záznamu z autokamery rozhodovat správní orgán, který bere v potaz i umístění kamery, kvalitu záznamu nebo jeho plynulost.
Umístění kamery je ostatně klíčové, pokud ji máte umístěnou špatně, nejenže se na záznam nebude brát ohled, ale ještě budete popotahováni sami, protože vám kamera například zabránila ve výhledu a podobně. Autokamera může být umístěna přísavkou na skle, ale v žádném případě nesmí být v zorném poli řidiče. U každého auta je to individuální, obecné určení umístění tedy není možné a policie například při kontrole bude umístění zařízení v každém případě zkoumat. Doporučujeme nechat si poradit například u výrobce automobilu či v servisu, kam kameru ideálně umístit, ať už se jedná o přední či zadní sklo.
Klíčová je také bezpečnost. Ptáte se: „U kamery?“. Ano, jakýkoliv navigační či kamerový systém určený do auta musí vykazovat bezpečnost při použití v osobním automobilu. Doporučujeme tedy kupovat jedině kamery, které jsou určeny přímo do auta, nikoliv ty „outdoorové“.
Posledním důležitým bodem je kvalita záznamu, který nesmí být přerušovaný, poškozený ani jinak znehodnocený. Kvalita musí být dostatečná, s čímž mají problém zejména levnější kamery do auta. V tomto případě zbývá jediné, při výběru sledovat rozlišení videa a kvalitu formátu. Kameru si můžete také před koupí vyzkoušet.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.