PR článek - Kamery do auta nebo také palubní kamery jsou hitem posledních pár let. Někteří si je již pořídili, druzí to považují spíše za zbytečnost, ale kamera v autě vás dokáže obhájit při nehodě a stane se vaším důkazním materiálem.
Brzdová světla autu před vámi nefungují, dojde k prudkému zabrzdění a vy nestačíte zareagovat. V takovém případě může řidič vozidla, které nehodu objektivně způsobilo, říct, že světla fungovala a vina je na vaší straně, protože jste se nevěnovali řízení. Slovo proti slovu a vy svou pravdu už nikdy nikomu nedokážete. Přesně takové situaci a nespočtu dalších dokáže kamera do auta předejít. Vy máte díky ní důkaz a právo tak bude na vaší straně. Každá mince má ovšem dvě strany.
A jak je to tedy v očích zákona s kamerami v autech? Jsou povolené, ale má to i svá pravidla. Záznam se nesmí dále šířit a zveřejňovat kvůli ochraně soukromí. Pokud byste se pochlubili, hrozí vám pokuta až 10 tisíc korun. Kamera ve voze také neslouží k identifikaci jeho řidiče, tudíž soud na obvinění typu „je to on“ nebere zřetel. Nakonec ale stále bude o legálnosti záznamu z autokamery rozhodovat správní orgán, který bere v potaz i umístění kamery, kvalitu záznamu nebo jeho plynulost.
Umístění kamery je ostatně klíčové, pokud ji máte umístěnou špatně, nejenže se na záznam nebude brát ohled, ale ještě budete popotahováni sami, protože vám kamera například zabránila ve výhledu a podobně. Autokamera může být umístěna přísavkou na skle, ale v žádném případě nesmí být v zorném poli řidiče. U každého auta je to individuální, obecné určení umístění tedy není možné a policie například při kontrole bude umístění zařízení v každém případě zkoumat. Doporučujeme nechat si poradit například u výrobce automobilu či v servisu, kam kameru ideálně umístit, ať už se jedná o přední či zadní sklo.
Klíčová je také bezpečnost. Ptáte se: „U kamery?“. Ano, jakýkoliv navigační či kamerový systém určený do auta musí vykazovat bezpečnost při použití v osobním automobilu. Doporučujeme tedy kupovat jedině kamery, které jsou určeny přímo do auta, nikoliv ty „outdoorové“.
Posledním důležitým bodem je kvalita záznamu, který nesmí být přerušovaný, poškozený ani jinak znehodnocený. Kvalita musí být dostatečná, s čímž mají problém zejména levnější kamery do auta. V tomto případě zbývá jediné, při výběru sledovat rozlišení videa a kvalitu formátu. Kameru si můžete také před koupí vyzkoušet.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?