Že jsou vozidla typu pick-up nejpopulárnější hlavně v zámoří není žádná novinka, v posledních letech však jejich obliba vzrůstá i na starém kontinentu, což nabízí další zajímavé možnosti jejich využití. Věděli jste například, že si z pick-upu můžete snadno udělat obytný vůz, aniž byste ho museli pracně předělávat?
Řeč je o speciálních obytných „nástavbách," které se montují na zadní ložnou plochu. A zatímco některé nástavby vyžadují výrazný zásah do konstrukce, některé si vystačí opravdu s málem. Z pracovního stroje se tak rázem může stát i neobvyklý způsob, jak trávit dovolenou.
Tyto přestavby přitom zažívají v posledních letech malou renesanci. Jak ostatně uvádí web Motor1, který upozornil na tuto novinku, dříve bylo na amerických silnicích podobně upravených pick-upů mnoho, náhle však zmizely a teď se pomalu vrací.
A jednou ze společností, která by chtěla tuto myšlenku oživit, je i Kimbo Campers. Společnost z Bellinghamu ve Washingtonu, za kterou stojí jistý Mark King, si vzala nelehký úkol. Nabídnout lidem lehký, prostorný a snadno instalovatelný „karavan" na korbu jejich pick-upů, který nebude těžké instalovat.
Inspiraci přitom čerpal hned z několika zajímavých zdrojů, jako byly třeba kajuty na jaderné ponorce. Jak totiž uvádí Motor1, otec zakladatele společnosti byl totiž velitelem americké jaderné ponorky USS Alabama, díky čemuž měl jistě víc než dost zkušeností a užitečných rad.
Další inspirací mu měl být delší pobyt v klasickém karavanu Airstream 19', který však nabízel výrazně více místa a komfortu. King si však byl jist, že by mu stačilo i méně. A tak se pustil do vlastního extrémně kompaktního „karavanu" na korbu pick-upu.
A jak ukazuje video na kanálu Down2Mob Overland, inspirace tradičním hliníkovým karavanem Airstream je neoddiskutovatelná. Dosud byly podle všeho vyrobeny pouze čtyři kusy, přičemž právě tento je tím vůbec prvním. Autor videa však dostal skvělou příležitost si celý karavan do detailu prohlédnout a na vlastní kůži se přesvědčit, že jeho konstrukce je dotažená do detailu.
Obytná kapsle, jejíž hmotnost se díky lehkým materiálům a jednoduché konstrukci pohybuje okolo 500 kilogramů, nabízí snad vše, co byste na cestách mohli potřebovat. Nechybí plynová kamna, klimatizace, solární panely, velká baterie pro uchování energie, tekoucí voda, prostor k sezení, dvoulůžková postel, okna, LED osvětlení, atd.
Na první pohled je přitom krásně vidět, že instalace a zajištění nejsou ničím obtížným. U některých modelů je navíc stále možné používat i zadní vrata, která mohou buď tvořit další bezpečnostní prvek, nebo se mohou proměnit v malou „předzahrádku".
Jak už to ale u podobných věcí bývá zvykem, cena není zrovna lidová. Standardní provedení začíná na částce 16 000 dolarů, tedy cca 360 500 Kč. Zájemci si však mohou připlatit za kdeco a tak se cena tohoto kousku vyšplhala až na 23 000 dolarů, tedy cca 518 000 Kč. Pozitivem však zůstává, že nemusíte pořizovat další auto, nebo hledat místo na parkování velkého karavanu. Kimbo Campers zkrátka nabízí skvělou možnost pro lidi, kteří už nyní vlastní a využívají pick-up třeba k podnikání, atd. A pokud nechcete cestovat, můžete kapsli složit do garáže či na zahradu a využívat ji třeba jako svou malou trucovnu či úkryt před světem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.