Že jsou vozidla typu pick-up nejpopulárnější hlavně v zámoří není žádná novinka, v posledních letech však jejich obliba vzrůstá i na starém kontinentu, což nabízí další zajímavé možnosti jejich využití. Věděli jste například, že si z pick-upu můžete snadno udělat obytný vůz, aniž byste ho museli pracně předělávat?
Řeč je o speciálních obytných „nástavbách," které se montují na zadní ložnou plochu. A zatímco některé nástavby vyžadují výrazný zásah do konstrukce, některé si vystačí opravdu s málem. Z pracovního stroje se tak rázem může stát i neobvyklý způsob, jak trávit dovolenou.
Tyto přestavby přitom zažívají v posledních letech malou renesanci. Jak ostatně uvádí web Motor1, který upozornil na tuto novinku, dříve bylo na amerických silnicích podobně upravených pick-upů mnoho, náhle však zmizely a teď se pomalu vrací.
A jednou ze společností, která by chtěla tuto myšlenku oživit, je i Kimbo Campers. Společnost z Bellinghamu ve Washingtonu, za kterou stojí jistý Mark King, si vzala nelehký úkol. Nabídnout lidem lehký, prostorný a snadno instalovatelný „karavan" na korbu jejich pick-upů, který nebude těžké instalovat.
Inspiraci přitom čerpal hned z několika zajímavých zdrojů, jako byly třeba kajuty na jaderné ponorce. Jak totiž uvádí Motor1, otec zakladatele společnosti byl totiž velitelem americké jaderné ponorky USS Alabama, díky čemuž měl jistě víc než dost zkušeností a užitečných rad.
Další inspirací mu měl být delší pobyt v klasickém karavanu Airstream 19', který však nabízel výrazně více místa a komfortu. King si však byl jist, že by mu stačilo i méně. A tak se pustil do vlastního extrémně kompaktního „karavanu" na korbu pick-upu.
A jak ukazuje video na kanálu Down2Mob Overland, inspirace tradičním hliníkovým karavanem Airstream je neoddiskutovatelná. Dosud byly podle všeho vyrobeny pouze čtyři kusy, přičemž právě tento je tím vůbec prvním. Autor videa však dostal skvělou příležitost si celý karavan do detailu prohlédnout a na vlastní kůži se přesvědčit, že jeho konstrukce je dotažená do detailu.
Obytná kapsle, jejíž hmotnost se díky lehkým materiálům a jednoduché konstrukci pohybuje okolo 500 kilogramů, nabízí snad vše, co byste na cestách mohli potřebovat. Nechybí plynová kamna, klimatizace, solární panely, velká baterie pro uchování energie, tekoucí voda, prostor k sezení, dvoulůžková postel, okna, LED osvětlení, atd.
Na první pohled je přitom krásně vidět, že instalace a zajištění nejsou ničím obtížným. U některých modelů je navíc stále možné používat i zadní vrata, která mohou buď tvořit další bezpečnostní prvek, nebo se mohou proměnit v malou „předzahrádku".
Jak už to ale u podobných věcí bývá zvykem, cena není zrovna lidová. Standardní provedení začíná na částce 16 000 dolarů, tedy cca 360 500 Kč. Zájemci si však mohou připlatit za kdeco a tak se cena tohoto kousku vyšplhala až na 23 000 dolarů, tedy cca 518 000 Kč. Pozitivem však zůstává, že nemusíte pořizovat další auto, nebo hledat místo na parkování velkého karavanu. Kimbo Campers zkrátka nabízí skvělou možnost pro lidi, kteří už nyní vlastní a využívají pick-up třeba k podnikání, atd. A pokud nechcete cestovat, můžete kapsli složit do garáže či na zahradu a využívat ji třeba jako svou malou trucovnu či úkryt před světem.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.