Že jsou vozidla typu pick-up nejpopulárnější hlavně v zámoří není žádná novinka, v posledních letech však jejich obliba vzrůstá i na starém kontinentu, což nabízí další zajímavé možnosti jejich využití. Věděli jste například, že si z pick-upu můžete snadno udělat obytný vůz, aniž byste ho museli pracně předělávat?
Řeč je o speciálních obytných „nástavbách," které se montují na zadní ložnou plochu. A zatímco některé nástavby vyžadují výrazný zásah do konstrukce, některé si vystačí opravdu s málem. Z pracovního stroje se tak rázem může stát i neobvyklý způsob, jak trávit dovolenou.
Tyto přestavby přitom zažívají v posledních letech malou renesanci. Jak ostatně uvádí web Motor1, který upozornil na tuto novinku, dříve bylo na amerických silnicích podobně upravených pick-upů mnoho, náhle však zmizely a teď se pomalu vrací.
A jednou ze společností, která by chtěla tuto myšlenku oživit, je i Kimbo Campers. Společnost z Bellinghamu ve Washingtonu, za kterou stojí jistý Mark King, si vzala nelehký úkol. Nabídnout lidem lehký, prostorný a snadno instalovatelný „karavan" na korbu jejich pick-upů, který nebude těžké instalovat.
Inspiraci přitom čerpal hned z několika zajímavých zdrojů, jako byly třeba kajuty na jaderné ponorce. Jak totiž uvádí Motor1, otec zakladatele společnosti byl totiž velitelem americké jaderné ponorky USS Alabama, díky čemuž měl jistě víc než dost zkušeností a užitečných rad.
Další inspirací mu měl být delší pobyt v klasickém karavanu Airstream 19', který však nabízel výrazně více místa a komfortu. King si však byl jist, že by mu stačilo i méně. A tak se pustil do vlastního extrémně kompaktního „karavanu" na korbu pick-upu.
A jak ukazuje video na kanálu Down2Mob Overland, inspirace tradičním hliníkovým karavanem Airstream je neoddiskutovatelná. Dosud byly podle všeho vyrobeny pouze čtyři kusy, přičemž právě tento je tím vůbec prvním. Autor videa však dostal skvělou příležitost si celý karavan do detailu prohlédnout a na vlastní kůži se přesvědčit, že jeho konstrukce je dotažená do detailu.
Obytná kapsle, jejíž hmotnost se díky lehkým materiálům a jednoduché konstrukci pohybuje okolo 500 kilogramů, nabízí snad vše, co byste na cestách mohli potřebovat. Nechybí plynová kamna, klimatizace, solární panely, velká baterie pro uchování energie, tekoucí voda, prostor k sezení, dvoulůžková postel, okna, LED osvětlení, atd.
Na první pohled je přitom krásně vidět, že instalace a zajištění nejsou ničím obtížným. U některých modelů je navíc stále možné používat i zadní vrata, která mohou buď tvořit další bezpečnostní prvek, nebo se mohou proměnit v malou „předzahrádku".
Jak už to ale u podobných věcí bývá zvykem, cena není zrovna lidová. Standardní provedení začíná na částce 16 000 dolarů, tedy cca 360 500 Kč. Zájemci si však mohou připlatit za kdeco a tak se cena tohoto kousku vyšplhala až na 23 000 dolarů, tedy cca 518 000 Kč. Pozitivem však zůstává, že nemusíte pořizovat další auto, nebo hledat místo na parkování velkého karavanu. Kimbo Campers zkrátka nabízí skvělou možnost pro lidi, kteří už nyní vlastní a využívají pick-up třeba k podnikání, atd. A pokud nechcete cestovat, můžete kapsli složit do garáže či na zahradu a využívat ji třeba jako svou malou trucovnu či úkryt před světem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.