Že jsou vozidla typu pick-up nejpopulárnější hlavně v zámoří není žádná novinka, v posledních letech však jejich obliba vzrůstá i na starém kontinentu, což nabízí další zajímavé možnosti jejich využití. Věděli jste například, že si z pick-upu můžete snadno udělat obytný vůz, aniž byste ho museli pracně předělávat?
Řeč je o speciálních obytných „nástavbách," které se montují na zadní ložnou plochu. A zatímco některé nástavby vyžadují výrazný zásah do konstrukce, některé si vystačí opravdu s málem. Z pracovního stroje se tak rázem může stát i neobvyklý způsob, jak trávit dovolenou.
Tyto přestavby přitom zažívají v posledních letech malou renesanci. Jak ostatně uvádí web Motor1, který upozornil na tuto novinku, dříve bylo na amerických silnicích podobně upravených pick-upů mnoho, náhle však zmizely a teď se pomalu vrací.
A jednou ze společností, která by chtěla tuto myšlenku oživit, je i Kimbo Campers. Společnost z Bellinghamu ve Washingtonu, za kterou stojí jistý Mark King, si vzala nelehký úkol. Nabídnout lidem lehký, prostorný a snadno instalovatelný „karavan" na korbu jejich pick-upů, který nebude těžké instalovat.
Inspiraci přitom čerpal hned z několika zajímavých zdrojů, jako byly třeba kajuty na jaderné ponorce. Jak totiž uvádí Motor1, otec zakladatele společnosti byl totiž velitelem americké jaderné ponorky USS Alabama, díky čemuž měl jistě víc než dost zkušeností a užitečných rad.
Další inspirací mu měl být delší pobyt v klasickém karavanu Airstream 19', který však nabízel výrazně více místa a komfortu. King si však byl jist, že by mu stačilo i méně. A tak se pustil do vlastního extrémně kompaktního „karavanu" na korbu pick-upu.
A jak ukazuje video na kanálu Down2Mob Overland, inspirace tradičním hliníkovým karavanem Airstream je neoddiskutovatelná. Dosud byly podle všeho vyrobeny pouze čtyři kusy, přičemž právě tento je tím vůbec prvním. Autor videa však dostal skvělou příležitost si celý karavan do detailu prohlédnout a na vlastní kůži se přesvědčit, že jeho konstrukce je dotažená do detailu.
Obytná kapsle, jejíž hmotnost se díky lehkým materiálům a jednoduché konstrukci pohybuje okolo 500 kilogramů, nabízí snad vše, co byste na cestách mohli potřebovat. Nechybí plynová kamna, klimatizace, solární panely, velká baterie pro uchování energie, tekoucí voda, prostor k sezení, dvoulůžková postel, okna, LED osvětlení, atd.
Na první pohled je přitom krásně vidět, že instalace a zajištění nejsou ničím obtížným. U některých modelů je navíc stále možné používat i zadní vrata, která mohou buď tvořit další bezpečnostní prvek, nebo se mohou proměnit v malou „předzahrádku".
Jak už to ale u podobných věcí bývá zvykem, cena není zrovna lidová. Standardní provedení začíná na částce 16 000 dolarů, tedy cca 360 500 Kč. Zájemci si však mohou připlatit za kdeco a tak se cena tohoto kousku vyšplhala až na 23 000 dolarů, tedy cca 518 000 Kč. Pozitivem však zůstává, že nemusíte pořizovat další auto, nebo hledat místo na parkování velkého karavanu. Kimbo Campers zkrátka nabízí skvělou možnost pro lidi, kteří už nyní vlastní a využívají pick-up třeba k podnikání, atd. A pokud nechcete cestovat, můžete kapsli složit do garáže či na zahradu a využívat ji třeba jako svou malou trucovnu či úkryt před světem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.