Řidiči taxi i celé taxikářské společnosti čím dál častěji sahají namísto dieselových vozů po hybridních autech. Důvodem jsou nižší provozní náklady i nižší náročnost na údržbu. Firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem, může dle statistik ušetřit ve srovnání s využíváním stejného počtu běžných dieselových vozů až 100 000 Kč. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun.
Několik desítek vozů Toyota Auris Touring Sports má například ve své flotile od roku 2015 pražská firma Kurýr Taxi a několik let hybridy využívá i severomoravská Cool Taxi. Hybridní auta jsou podle řidiče taxikářské Toyoty u Cool Taxi Havířov Michala Juričeka bezpečná, pohodlná a přitom ekologická a úsporná. "Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise.“
Tichá noc s hybridním taxíkem
„V noci tiše díky elektromotoru přijedeme pro zákazníka a nerušíme okolí. V zimě se úspora nákladů pohybuje kolem 20 procent, v létě je to 30 až 35 procent," říká Juriček.
Hybridní vozy se začínají stále více prosazovat ve firemních flotilách. Že jsou hybridní vozy vhodné pro podnikové vozové parky, si podle průzkumu NMS Market Research pro automobilku Toyota myslí celkem 58 procent manažerů firemních flotil v Česku. O přechodu na hybridní vozy uvažuje už 55 procent firem.
Hybrid jede ve městě většinu času na elektřinu
Úspornost hybridů prokázal nedávný test Toyoty Prius v Římě a jeho okolí. Prius jezdil v městském provozu ze čtyř pětin pouze na elektřinu a během této doby neprodukoval žádné emise. Podobný test uskutečnila pařížská Polytechnická universita, které vyšlo, že Prius jel v Paříži a okolí až 87 procent doby pouze na elektřinu. V obou případech šlo o plně hybridní model s autonomním dobíjením, nikoliv o plug-in hybrid.
Nezávislé testy tedy potvrzují, že hybridy výrazně šetří životní prostředí, protože se výraznou část provozní doby chovají jako elektromobily. Pokud se zaměříme na provozování vozidla výhradně s elektrickým pohonem s vyloučením intervalů, kdy žádnou trakci nepotřebuje, jako je jízda z kopce nebo stání na křižovatce, choval se hybridní Prius jako elektromobil po 67 procent času a na 63 procentech trasy.
Výhody hybridů? Srovnatelná cena, výdrž baterie, nebo jednoduchý servis
Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů. Pak samozřejmě taky cena, která je srovnatelná s konvenčními vozy, vysoká zůstatková hodnota nebo dlouhá, až desetiletá výdrž baterie.
Podle poslední zprávy Asociace evropských výrobců aut ACEA tvořily prodeje aut s alternativním pohonem ve 4. čtvrtletí minulého roku v Evropě 8,6 procenta celkového trhu. Podíl benzínových aut vzrostl o sedm procentních bodů na 57 procent. Další proměnu skladby pohonů lze podle partnera EY Petra Knapa očekávat zejména v příštím roce, kdy se začnou masivně na trh dostávat elektromobily.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.