Lidé si kupují ojetiny z mnoha důvodů, tím nejčastějším jsou však finance. Málokdo si však uvědomuje, že zdánlivě výhodnější nabídka lacinějšího vozidla s bohatší výbavou se může rychle zvrtnout do podstatně vyšších výdajů. Kde je tedy ten skrytý háček?
Hned tím prvním, na co by měl člověk myslet, jsou náklady na údržbu. Automobily jsou sice v dnešních dnech výrazně spolehlivější, než tomu bylo dříve, stále však nejsou nerozbitné. Dokonce i vozů s nájezdem pár tisíc kilometrů může vlivem nesprávného užívání či údržby dojít k poškozením, která se projeví během následujících let.
Při koupi vozu z druhé ruky přitom můžete zapomenout na další služby, jako je třeba záruka či bezplatný servis. Přitom právě tohle je další možnost, jak ušetřit. Mnoho automobilek totiž ke svým modelům nabízí jak záruku na několik let, tak zvýhodněnou nabídku údržby. Ušetřit tak můžete několik tisíc za běžné servisní úkony, jako je třeba výměna náplní či přezouvání.
Další věcí, která může prodražit koupi ojetiny, je financování, jak připomíná web autotrader. Koupi vozu za hotové peníze si totiž dnes může dovolit jen málokdo a tak se úvěry, leasingy a další finanční služby staly při koupi vozu téměř samozřejmostí. I zde se však lze setkat s rozdílným metrem.
Rozdíl je především v úrokových sazbách, které mohou být u ojetých automobilů o něco vyšší. Řada společností si totiž rovnou spočítá postupné snižování hodnoty automobilu a jeho přeprodejní hodnotu pro případ, že by se jim vůz vrátil.
V případě nových automobilů to není problém, neboť o stavu vozu nejsou žádné pochybnosti a vývoj hodnoty vozu se dá celkem rozumně předpovídat. V případě ojetin už je to ale situace zcela jiná a pro prodejce, respektive poskytovatele finančních služeb, může být rizikovější.
Výsledkem pak může být situace, kdy si sice pořídíte levnější vůz z druhé ruky, ovšem měsíční splátky budou vyšší, než kdybyste investovali do vozu nového. Vždy se proto kromě porovnání samotných cen vyplatí i porovnání financování vozu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.