Lidé si kupují ojetiny z mnoha důvodů, tím nejčastějším jsou však finance. Málokdo si však uvědomuje, že zdánlivě výhodnější nabídka lacinějšího vozidla s bohatší výbavou se může rychle zvrtnout do podstatně vyšších výdajů. Kde je tedy ten skrytý háček?
Hned tím prvním, na co by měl člověk myslet, jsou náklady na údržbu. Automobily jsou sice v dnešních dnech výrazně spolehlivější, než tomu bylo dříve, stále však nejsou nerozbitné. Dokonce i vozů s nájezdem pár tisíc kilometrů může vlivem nesprávného užívání či údržby dojít k poškozením, která se projeví během následujících let.
Při koupi vozu z druhé ruky přitom můžete zapomenout na další služby, jako je třeba záruka či bezplatný servis. Přitom právě tohle je další možnost, jak ušetřit. Mnoho automobilek totiž ke svým modelům nabízí jak záruku na několik let, tak zvýhodněnou nabídku údržby. Ušetřit tak můžete několik tisíc za běžné servisní úkony, jako je třeba výměna náplní či přezouvání.
Další věcí, která může prodražit koupi ojetiny, je financování, jak připomíná web autotrader. Koupi vozu za hotové peníze si totiž dnes může dovolit jen málokdo a tak se úvěry, leasingy a další finanční služby staly při koupi vozu téměř samozřejmostí. I zde se však lze setkat s rozdílným metrem.
Rozdíl je především v úrokových sazbách, které mohou být u ojetých automobilů o něco vyšší. Řada společností si totiž rovnou spočítá postupné snižování hodnoty automobilu a jeho přeprodejní hodnotu pro případ, že by se jim vůz vrátil.
V případě nových automobilů to není problém, neboť o stavu vozu nejsou žádné pochybnosti a vývoj hodnoty vozu se dá celkem rozumně předpovídat. V případě ojetin už je to ale situace zcela jiná a pro prodejce, respektive poskytovatele finančních služeb, může být rizikovější.
Výsledkem pak může být situace, kdy si sice pořídíte levnější vůz z druhé ruky, ovšem měsíční splátky budou vyšší, než kdybyste investovali do vozu nového. Vždy se proto kromě porovnání samotných cen vyplatí i porovnání financování vozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?