Jarní prázdniny pro některé regiony odstartovaly již tento týden, a i když jsou u nás zimní podmínky více než skvělé, není překvapením, že mnoho rodin vyrazí za lepšími službami do zahraničí. Máte však to správné vybavení? Neriskujte zbytečně pokuty, které jsou například v Rakousku opravdu vysoké a pojďme se raději podívat, kde je pravda.
Možná bychom měli začít úplně od začátku, ale věříme, že článků na téma vhodná zimní výbava pro naše podmínky, hloubka dezénu a kam s lepším vzorkem jste četli již spousty. Vydáme se tedy rovnou na specifika jednotlivých zemí, do kterých možná běžně necestujeme, neznalost místního zákona nás však v tomto neomlouvá.
Nemusíme chodit ani příliš daleko, abychom narazili na první kuriozitu. Například již v sousedním Německu je pojem zimní výbava chápán mnohem obšírněji, než u nás. Každý řidič, resp. každý automobil by měl být vybaven dostatečnou zásobou zimní kapaliny do ostřikovačů. Sáhněme si do svědomí, kdo z nás s sebou kapalinu vozí? Zpravidla k tomu ani není důvod, zvláště v případě, kdy ji dokoupíte v každém obchodě či čerpací stanici. Právě takový přístup by vás však při kontrole mohl přijít draho. Pokud se tedy chystáte v zimním období do Německa a nebo budete jen projíždět, bandasku s kapalinou mějte určitě s sebou!
Sněhové řetězy jsou pak samostatnou kapitolou, za povinnou zimní výbavu jsou považovány v 9 z celkem 27 evropských zemích. Mezi státy, kde jsou řetězy nedílnou součástí výbavy, patří Bosna a Hercegovina a Bulharsko. Trochu alibisticky se pak ke sněhovým řetězům staví státy jako Francie, Portugalsko a Španělsko, kde sice nejsou pevnou součástí zimní výbavy, jsou však vyžadovány na vybraných úsecích a je proto dobré mít je s sebou. Zbylé státy, tedy Slovinsko, Rakousko, Německo a Maďarsko považují zimní řetězy za povinné na sněhu a ledu, opět tedy doporučujeme mít je s sebou. Vyznačené úseky vyžadující povinné použití sněhových řetězů se totiž mohou lišit v závislosti na okamžité povětrností situaci, a pokud v takovém případě vjede do vyznačeného úseku bez sněhových řetězů, nedej bože omezíte-li tím ostatní řidiče, vystavujete se vysoké pokutě a odstavení či odtažení vozu.
Zajímavé je, že skandinávské státy, které považujeme za opravdu "polární", tedy Norsko, Švédsko a Finsko, sněhové řetězy nevyžadují. Otázkou tedy je, na kolik mají tyto řetězy smysl. Zákon však mluví jasně, a tak vlastně nezáleží na tom, jaké máte řidičské umění, kvalitní pneumatiky či pohon všech kol. Neriskujte pokuty a při jízdě do výše zmíněných zemí mějte řetězy vždy s sebou. Ještě musíme zmínit, že za řetězy jsou v zahraničí považovány jen ty kovové! S plastovými, papírovými ani tekutými řetězy ve spreji u policejních kontrol neuspějete. Tak šťastnou cestu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.