Ruská dodávka GAZelle je ve své domovině tím nejčastějším vozem své kategorie. Ani GAZelle však není schopna obsloužit všechny končiny Ruska, což se rozhodli změnit konstruktéři z GazStroyMashina, kteří představili extrémní úpravu nové generace dodávky.
GAZelle se na ruské silnice dostala poprvé v roce 1994 a původní model se s několika facelifty drží v prodeji dodnes, jako Gazelle Business. Češi tento vůz znají asi především z YouTube videí, ve kterých GAZelle bývá jednou z nejčastějších obětí řidičského umu ruských občanů, občas je však k vidění i na českých ulicích. Od roku 2013 se však vyrábí i druhá generace, nazvaná GAZelle Next, která dostala zcela novou kabinu s modernějším designem, vylepšený podvozek a hromadu dalších úprav.
Právě GAZelle Next se zvýšenou karosérií typu van využili pro svoji stavbu v GazStroyMachina ze sibiřského města Ťumeň. Ta se věnuje stavbě terénních vozů do těch nejtěžších podmínek už od 90. let a vyvinula řadu vlastních komponent nutných pro přestavbu civilních automobilů.
Stroj, nazývaný v ruštině sněhoblátochod, je postaven na novém podvozku GazStroyMashina SKB-900, který ale konstrukčně vychází z GAZ-66. Z legendárního náklaďáku, vyráběného od 60. let až do roku 1999, pochází například modifikované nápravy s uzávěrkou. Pohon všech šesti kol obstarává standardní dieselový čtyřválec Cummins o objemu 2.8 litru, který se montuje do GAZelle Next, je však vybaven elektrickým předehřevem motoru.
Specialitou podobných strojů jsou pneumatiky, které díky rozměrům a nízkému tlaku neničí podklad, po kterém jedou a jsou tak šetrné k životnímu prostředí. Umožňují také efektivnější průjezd blátem a dokonce jsou schopné nadnášet vozidlo na vodě.
Stroj s karosérií GAZelle Next je schopen v težkém terénu převážet až 900 kg nákladu a usadí se v něm šest pasažérů. Kromě této karosérie se však na stejný základ dají postavit zcela jiné varianty, firma staví například i valníky s karosérií GAZon Next. Cena za hotové vozidlo s karosérií GAZelle je 1.2 milionu korun a v Rusku je možné jej legálně provozovat na silnicích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?