Nová značka koncernu Volkswagen, jenž se bude s největší pravděpodobností nazývat Jetta, se oficiálně představí už 26. února v německém Wolfsburgu. Nyní ale unikly specifikace a jména prvních tří modelů, spolu s novými variantami loga Jetty.
Značka Jetta, v čínštině Jieda, se už neoficiálně potvrdila díky úniku z webu čínského patentového úřadu. Pro Volkswagen jde už o několikátý pokus o uvedení nové značky na trh, po neúspěchu se značkami Kaili a Tianyue. Kromě toho nedávno začal VW na Čínském trhu prodávat levné elektrické vozy pod novou značkou SOL, poté, co čínská vláda zakázala použití jména Seat.
Použití jména Jetta může být překvapivé, v Číně však jde o legendární model, který byl na tamní trh uveden už v roce 1991, jako první vůz joint venture FAW-VW. Původní Jetta, založená na druhé generaci evropské Jetty, se v Číně udržela bez zásadních změn ve výrobě až do roku 2013, jako jeden z nejlevnějších modelů VW v Číně.
Levná značka se uvede hned třemi novými modely, přičemž minimálně dva z toho budou stát na dobře známém základě. Sedan Jetta VA3 je pouze přeznačkovaný FAW-Volkswagen Jetta druhé generace, což není nic jiného než VW verze Škody Rapid. Oproti Volkswagenu se samozřejmě dočká přepracované přídě se zcela novou maskou a už ukázaným logem. Oproti české verzi Rapidu také nejde o liftback ale sedan, stejně jako tomu je u čínské verze Rapidu. Minimalistickému interiéru bude dominovat rozměrný displej infotainmentu. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč.
Další dva modely budou SUV, přičemž ten menší, nazvaný Jetta VS5, je založený na v Česku vyráběném Seatu Ateca, tedy dvojčeti Škody Karoq. Špionážní fotky z Číny už ukázaly vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Seat v Číně své modely neprodává, ačkoliv v minulosti proběhly pokusy s uvedením na tamní trh, jako prémiové dovozové značky. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Nejméně je známo o druhém SUV, nazvaném Jetta VS7, které bude o něco větší než VS5, s rozvorem 4600 mm ale určitě nebude založen na Škodě Kodiaq.
O příchodu nové značky na evropský trh zatím není nic známo, podle čínských zdrojů má ale Jetta patřit přímo pod německé VW a ne pod její čínské joint-venture, jak tomu bývá u podobných projektů pouze pro čínský trh. Za vývoj nových modelů tak budou zodpovědní Němci, zatímco FAW-VW bude mít na starosti pouze výrobu a prodej na čínském trhu. Vzhledem k úspěchu konkurenční Dacie by Jetta mohla dávat smysl i mimo Čínu. Více o plánech Volkswagenu se dozvíme 26. února.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.