Nová značka koncernu Volkswagen, jenž se bude s největší pravděpodobností nazývat Jetta, se oficiálně představí už 26. února v německém Wolfsburgu. Nyní ale unikly specifikace a jména prvních tří modelů, spolu s novými variantami loga Jetty.
Značka Jetta, v čínštině Jieda, se už neoficiálně potvrdila díky úniku z webu čínského patentového úřadu. Pro Volkswagen jde už o několikátý pokus o uvedení nové značky na trh, po neúspěchu se značkami Kaili a Tianyue. Kromě toho nedávno začal VW na Čínském trhu prodávat levné elektrické vozy pod novou značkou SOL, poté, co čínská vláda zakázala použití jména Seat.
Použití jména Jetta může být překvapivé, v Číně však jde o legendární model, který byl na tamní trh uveden už v roce 1991, jako první vůz joint venture FAW-VW. Původní Jetta, založená na druhé generaci evropské Jetty, se v Číně udržela bez zásadních změn ve výrobě až do roku 2013, jako jeden z nejlevnějších modelů VW v Číně.
Levná značka se uvede hned třemi novými modely, přičemž minimálně dva z toho budou stát na dobře známém základě. Sedan Jetta VA3 je pouze přeznačkovaný FAW-Volkswagen Jetta druhé generace, což není nic jiného než VW verze Škody Rapid. Oproti Volkswagenu se samozřejmě dočká přepracované přídě se zcela novou maskou a už ukázaným logem. Oproti české verzi Rapidu také nejde o liftback ale sedan, stejně jako tomu je u čínské verze Rapidu. Minimalistickému interiéru bude dominovat rozměrný displej infotainmentu. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč.
Další dva modely budou SUV, přičemž ten menší, nazvaný Jetta VS5, je založený na v Česku vyráběném Seatu Ateca, tedy dvojčeti Škody Karoq. Špionážní fotky z Číny už ukázaly vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Seat v Číně své modely neprodává, ačkoliv v minulosti proběhly pokusy s uvedením na tamní trh, jako prémiové dovozové značky. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Nejméně je známo o druhém SUV, nazvaném Jetta VS7, které bude o něco větší než VS5, s rozvorem 4600 mm ale určitě nebude založen na Škodě Kodiaq.
O příchodu nové značky na evropský trh zatím není nic známo, podle čínských zdrojů má ale Jetta patřit přímo pod německé VW a ne pod její čínské joint-venture, jak tomu bývá u podobných projektů pouze pro čínský trh. Za vývoj nových modelů tak budou zodpovědní Němci, zatímco FAW-VW bude mít na starosti pouze výrobu a prodej na čínském trhu. Vzhledem k úspěchu konkurenční Dacie by Jetta mohla dávat smysl i mimo Čínu. Více o plánech Volkswagenu se dozvíme 26. února.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.