Nová značka koncernu Volkswagen, jenž se bude s největší pravděpodobností nazývat Jetta, se oficiálně představí už 26. února v německém Wolfsburgu. Nyní ale unikly specifikace a jména prvních tří modelů, spolu s novými variantami loga Jetty.
Značka Jetta, v čínštině Jieda, se už neoficiálně potvrdila díky úniku z webu čínského patentového úřadu. Pro Volkswagen jde už o několikátý pokus o uvedení nové značky na trh, po neúspěchu se značkami Kaili a Tianyue. Kromě toho nedávno začal VW na Čínském trhu prodávat levné elektrické vozy pod novou značkou SOL, poté, co čínská vláda zakázala použití jména Seat.
Použití jména Jetta může být překvapivé, v Číně však jde o legendární model, který byl na tamní trh uveden už v roce 1991, jako první vůz joint venture FAW-VW. Původní Jetta, založená na druhé generaci evropské Jetty, se v Číně udržela bez zásadních změn ve výrobě až do roku 2013, jako jeden z nejlevnějších modelů VW v Číně.
Levná značka se uvede hned třemi novými modely, přičemž minimálně dva z toho budou stát na dobře známém základě. Sedan Jetta VA3 je pouze přeznačkovaný FAW-Volkswagen Jetta druhé generace, což není nic jiného než VW verze Škody Rapid. Oproti Volkswagenu se samozřejmě dočká přepracované přídě se zcela novou maskou a už ukázaným logem. Oproti české verzi Rapidu také nejde o liftback ale sedan, stejně jako tomu je u čínské verze Rapidu. Minimalistickému interiéru bude dominovat rozměrný displej infotainmentu. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč.
Další dva modely budou SUV, přičemž ten menší, nazvaný Jetta VS5, je založený na v Česku vyráběném Seatu Ateca, tedy dvojčeti Škody Karoq. Špionážní fotky z Číny už ukázaly vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Seat v Číně své modely neprodává, ačkoliv v minulosti proběhly pokusy s uvedením na tamní trh, jako prémiové dovozové značky. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Nejméně je známo o druhém SUV, nazvaném Jetta VS7, které bude o něco větší než VS5, s rozvorem 4600 mm ale určitě nebude založen na Škodě Kodiaq.
O příchodu nové značky na evropský trh zatím není nic známo, podle čínských zdrojů má ale Jetta patřit přímo pod německé VW a ne pod její čínské joint-venture, jak tomu bývá u podobných projektů pouze pro čínský trh. Za vývoj nových modelů tak budou zodpovědní Němci, zatímco FAW-VW bude mít na starosti pouze výrobu a prodej na čínském trhu. Vzhledem k úspěchu konkurenční Dacie by Jetta mohla dávat smysl i mimo Čínu. Více o plánech Volkswagenu se dozvíme 26. února.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.