Značka Jetta, v čínštině Jieda, se už neoficiálně potvrdila díky úniku z webu čínského patentového úřadu. Pro Volkswagen jde už o několikátý pokus o uvedení nové značky na trh, po neúspěchu se značkami Kaili a Tianyue. Kromě toho nedávno začal VW na Čínském trhu prodávat levné elektrické vozy pod novou značkou SOL, poté, co čínská vláda zakázala použití jména Seat.
Použití jména Jetta může být překvapivé, v Číně však jde o legendární model, který byl na tamní trh uveden už v roce 1991, jako první vůz joint venture FAW-VW. Původní Jetta, založená na druhé generaci evropské Jetty, se v Číně udržela bez zásadních změn ve výrobě až do roku 2013, jako jeden z nejlevnějších modelů VW v Číně.
Levná značka se uvede hned třemi novými modely, přičemž minimálně dva z toho budou stát na dobře známém základě. Sedan Jetta VA3 je pouze přeznačkovaný FAW-Volkswagen Jetta druhé generace, což není nic jiného než VW verze Škody Rapid. Oproti Volkswagenu se samozřejmě dočká přepracované přídě se zcela novou maskou a už ukázaným logem. Oproti české verzi Rapidu také nejde o liftback ale sedan, stejně jako tomu je u čínské verze Rapidu. Minimalistickému interiéru bude dominovat rozměrný displej infotainmentu. Nový vůz bude vznikat v továrně FAW-VW v Chengdu, spolu s VW Sagitar a prodej začne v září 2019, s cenou začínající pod 200 tisíc Kč.
Další dva modely budou SUV, přičemž ten menší, nazvaný Jetta VS5, je založený na v Česku vyráběném Seatu Ateca, tedy dvojčeti Škody Karoq. Špionážní fotky z Číny už ukázaly vůz se známými linkami Atecy, avšak s novou maskou, sdílenou se sedanem VA3. Seat v Číně své modely neprodává, ačkoliv v minulosti proběhly pokusy s uvedením na tamní trh, jako prémiové dovozové značky. Pod kapotou bude na výběr mezi benzínovou 1.4 s šestistupňovým manuálem, nebo 2.0 se sedmistupňovým automatem. Silnější model bude také dostupný s pohonem všech kol. Cena by měla začínat na 360 tisících Kč. Nejméně je známo o druhém SUV, nazvaném Jetta VS7, které bude o něco větší než VS5, s rozvorem 4600 mm ale určitě nebude založen na Škodě Kodiaq.
O příchodu nové značky na evropský trh zatím není nic známo, podle čínských zdrojů má ale Jetta patřit přímo pod německé VW a ne pod její čínské joint-venture, jak tomu bývá u podobných projektů pouze pro čínský trh. Za vývoj nových modelů tak budou zodpovědní Němci, zatímco FAW-VW bude mít na starosti pouze výrobu a prodej na čínském trhu. Vzhledem k úspěchu konkurenční Dacie by Jetta mohla dávat smysl i mimo Čínu. Více o plánech Volkswagenu se dozvíme 26. února.