Elektrický pick-up za 128 000 Kč? Čínský Pickman chce dobýt USA i Evropu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. ledna 2019, 17:19 Google+

Pokud chce jakákoliv automobilka skutečně zabodovat se svým elektromobilem na americkém trhu, bude ho muset nabídnout ve formě pick-upu. Není tedy divu, že jsme během uplynulých měsíců viděli několik premiér a řada dalších výrobců již oznámila, že na podobných projektech pracují. Nyní se však na scénu vydává čínský model Pickman, který má v rukávu jednoduchý trumf: extrémně nízkou cenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kaiyun Motors Pickman (Facebook/ Kaiyun Motors Co., Ltd)

Kaiyun Motors Pickman (Facebook/ Kaiyun Motors Co., Ltd) | foto: facebook

Sdílejte článek

Americký trh je svou láskou k pick-upům dobře známý a tak není divu, že na jejich elektrifikaci pracuje stále více automobilek. Například Ford nedávno potvrdil vývoj elektrifikované varianty nejpopulárnějšího modelu F-150, na autosalonu v Los Angeles jsme byli svědky představení futuristického čistě elektrického Rivian R1T a v minulém roce jsme byli svědky představení zajímavých pracovních trucků automobilek Bollinger Motors a Workhorse. O plánech na elektrický pick-up Tesla, který by mohl být představen možná již tento rok, pak vůbec nemluvíme.

Jedním z nejnovějších a současně nejodvážnějších hráčů na tomto rychle se rozvíjejícím trhu je však čínská automobilka Kyiyun Motors, která by ráda dostala na americký trh svůj pick-up Pickman, který sází především na extrémně nízkou cenu.

Cena tohoto trucku totiž začíná na částce 5 700 dolarů, tedy v přepočtu cca 128 000 Kč. Po rychlém pohledu na jeho parametry však začne dávat nízká cena dobrý smysl. Elektromotor totiž disponuje výkonem pouhých 4 kW (8 koní), které posílá na zadní nápravu. Maximální rychlost se tak pohybuje okolo 45 km/h.

Baterie o kapacitě 7.2 kW stačí k dojezdu 121 kilometrů na nabití, díky čemuž se tenhle prcek řadí do kategorie tzv. NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Na své korbě přitom dokáže uvézt náklad o hmotnosti až 500 kilogramů.

Společnost Kaiyun Motors se v současnosti snaží získat schválení k prodeji svých elektrických pick-upů na americkém trhu, kde by chtěla jen za rok 2019 prodat okolo 10 000 kusů. „Malé elektromobily by mohly víc než uspokojit denní potřeby zákazníků," uvedl zakladatel automobilky Wang Chao v rozhovoru pro Bloomberg. Podle jeho slov by i kapacita 500 kilogramů měla bohatě stačit většina uživatelů.

Ambice společnosti se však neomezují jen na americký trh. Podle všeho už společnost získala potřebná povolení k prodeji Pickmanu v Evropské unii a brzy bychom se měli dočkat prvních dodávek do Německa a Itálie. Cena na evropském trhu by se pak mohla pohybovat od 5 000 Euro, což je opět cca 128 000 Kč.

zdroj: facebook

V nabídce by však měla být i příplatková výbava, která může obsahovat například hliníková kola nebo vyhřívaný volant, jak uvádí web InsideEV's. Podle Bloomberg by však součástí nabídky mohl být třeba i úložný prostor na zbraně.

„Umím si představit, že lidé v USA a Evropě využívají Pickman například jako užitkové vozidlo na stavbách," pro Bloomberg Steve Man, analytik automobilů v Bloomberg Intelligence v Hong Kongu. Zůstává však otázkou, zda by lidé vyměnili své velké pick-upy za Pickmana i v běžném životě. Ostatně v některých státech USA vozidla typu NEV stále nesmí na veřejné silnice.

Nyní tedy nezbývá než počkat, zda se Pickman skutečně na americký trh dostane a s jakými reakcemi se setká.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický pick-up za 128 000 Kč? Čínský Pickman chce dobýt USA i Evropu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Tatrabus vozí turisty v jihoamerické Atacamě do tisícových výšek

Tatra postavila zřejmě nejdrsnější autobus světa. Šplhá až do míst, kde lidem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud