Pokud chce jakákoliv automobilka skutečně zabodovat se svým elektromobilem na americkém trhu, bude ho muset nabídnout ve formě pick-upu. Není tedy divu, že jsme během uplynulých měsíců viděli několik premiér a řada dalších výrobců již oznámila, že na podobných projektech pracují. Nyní se však na scénu vydává čínský model Pickman, který má v rukávu jednoduchý trumf: extrémně nízkou cenu.
Americký trh je svou láskou k pick-upům dobře známý a tak není divu, že na jejich elektrifikaci pracuje stále více automobilek. Například Ford nedávno potvrdil vývoj elektrifikované varianty nejpopulárnějšího modelu F-150, na autosalonu v Los Angeles jsme byli svědky představení futuristického čistě elektrického Rivian R1T a v minulém roce jsme byli svědky představení zajímavých pracovních trucků automobilek Bollinger Motors a Workhorse. O plánech na elektrický pick-up Tesla, který by mohl být představen možná již tento rok, pak vůbec nemluvíme.
Jedním z nejnovějších a současně nejodvážnějších hráčů na tomto rychle se rozvíjejícím trhu je však čínská automobilka Kyiyun Motors, která by ráda dostala na americký trh svůj pick-up Pickman, který sází především na extrémně nízkou cenu.
Cena tohoto trucku totiž začíná na částce 5 700 dolarů, tedy v přepočtu cca 128 000 Kč. Po rychlém pohledu na jeho parametry však začne dávat nízká cena dobrý smysl. Elektromotor totiž disponuje výkonem pouhých 4 kW (8 koní), které posílá na zadní nápravu. Maximální rychlost se tak pohybuje okolo 45 km/h.
Baterie o kapacitě 7.2 kW stačí k dojezdu 121 kilometrů na nabití, díky čemuž se tenhle prcek řadí do kategorie tzv. NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Na své korbě přitom dokáže uvézt náklad o hmotnosti až 500 kilogramů.
Společnost Kaiyun Motors se v současnosti snaží získat schválení k prodeji svých elektrických pick-upů na americkém trhu, kde by chtěla jen za rok 2019 prodat okolo 10 000 kusů. „Malé elektromobily by mohly víc než uspokojit denní potřeby zákazníků," uvedl zakladatel automobilky Wang Chao v rozhovoru pro Bloomberg. Podle jeho slov by i kapacita 500 kilogramů měla bohatě stačit většina uživatelů.
Ambice společnosti se však neomezují jen na americký trh. Podle všeho už společnost získala potřebná povolení k prodeji Pickmanu v Evropské unii a brzy bychom se měli dočkat prvních dodávek do Německa a Itálie. Cena na evropském trhu by se pak mohla pohybovat od 5 000 Euro, což je opět cca 128 000 Kč.
V nabídce by však měla být i příplatková výbava, která může obsahovat například hliníková kola nebo vyhřívaný volant, jak uvádí web InsideEV's. Podle Bloomberg by však součástí nabídky mohl být třeba i úložný prostor na zbraně.
„Umím si představit, že lidé v USA a Evropě využívají Pickman například jako užitkové vozidlo na stavbách," pro Bloomberg Steve Man, analytik automobilů v Bloomberg Intelligence v Hong Kongu. Zůstává však otázkou, zda by lidé vyměnili své velké pick-upy za Pickmana i v běžném životě. Ostatně v některých státech USA vozidla typu NEV stále nesmí na veřejné silnice.
Nyní tedy nezbývá než počkat, zda se Pickman skutečně na americký trh dostane a s jakými reakcemi se setká.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?