Pokud chce jakákoliv automobilka skutečně zabodovat se svým elektromobilem na americkém trhu, bude ho muset nabídnout ve formě pick-upu. Není tedy divu, že jsme během uplynulých měsíců viděli několik premiér a řada dalších výrobců již oznámila, že na podobných projektech pracují. Nyní se však na scénu vydává čínský model Pickman, který má v rukávu jednoduchý trumf: extrémně nízkou cenu.
Americký trh je svou láskou k pick-upům dobře známý a tak není divu, že na jejich elektrifikaci pracuje stále více automobilek. Například Ford nedávno potvrdil vývoj elektrifikované varianty nejpopulárnějšího modelu F-150, na autosalonu v Los Angeles jsme byli svědky představení futuristického čistě elektrického Rivian R1T a v minulém roce jsme byli svědky představení zajímavých pracovních trucků automobilek Bollinger Motors a Workhorse. O plánech na elektrický pick-up Tesla, který by mohl být představen možná již tento rok, pak vůbec nemluvíme.
Jedním z nejnovějších a současně nejodvážnějších hráčů na tomto rychle se rozvíjejícím trhu je však čínská automobilka Kyiyun Motors, která by ráda dostala na americký trh svůj pick-up Pickman, který sází především na extrémně nízkou cenu.
Cena tohoto trucku totiž začíná na částce 5 700 dolarů, tedy v přepočtu cca 128 000 Kč. Po rychlém pohledu na jeho parametry však začne dávat nízká cena dobrý smysl. Elektromotor totiž disponuje výkonem pouhých 4 kW (8 koní), které posílá na zadní nápravu. Maximální rychlost se tak pohybuje okolo 45 km/h.
Baterie o kapacitě 7.2 kW stačí k dojezdu 121 kilometrů na nabití, díky čemuž se tenhle prcek řadí do kategorie tzv. NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Na své korbě přitom dokáže uvézt náklad o hmotnosti až 500 kilogramů.
Společnost Kaiyun Motors se v současnosti snaží získat schválení k prodeji svých elektrických pick-upů na americkém trhu, kde by chtěla jen za rok 2019 prodat okolo 10 000 kusů. „Malé elektromobily by mohly víc než uspokojit denní potřeby zákazníků," uvedl zakladatel automobilky Wang Chao v rozhovoru pro Bloomberg. Podle jeho slov by i kapacita 500 kilogramů měla bohatě stačit většina uživatelů.
Ambice společnosti se však neomezují jen na americký trh. Podle všeho už společnost získala potřebná povolení k prodeji Pickmanu v Evropské unii a brzy bychom se měli dočkat prvních dodávek do Německa a Itálie. Cena na evropském trhu by se pak mohla pohybovat od 5 000 Euro, což je opět cca 128 000 Kč.
V nabídce by však měla být i příplatková výbava, která může obsahovat například hliníková kola nebo vyhřívaný volant, jak uvádí web InsideEV's. Podle Bloomberg by však součástí nabídky mohl být třeba i úložný prostor na zbraně.
„Umím si představit, že lidé v USA a Evropě využívají Pickman například jako užitkové vozidlo na stavbách," pro Bloomberg Steve Man, analytik automobilů v Bloomberg Intelligence v Hong Kongu. Zůstává však otázkou, zda by lidé vyměnili své velké pick-upy za Pickmana i v běžném životě. Ostatně v některých státech USA vozidla typu NEV stále nesmí na veřejné silnice.
Nyní tedy nezbývá než počkat, zda se Pickman skutečně na americký trh dostane a s jakými reakcemi se setká.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.