Automobilka Ford je zkušeným specialistou na pick-upy a rozhodně ví, jak je svým zákazníkům prodat. Na evropském trhu sice nabízí pouze model Ranger, ovšem pro jeho modernizovanou variantu s 2.0 litrovým naftovým motorem EcoBlue připravila úžasný spot. A stačilo ji k tomu pouhých 20 karavanů a kousek uzavřené trati.
Ústředním heslem celé kampaně, které však uvidíme až na konci klipu, je fáze „Tow 3.5 tonnes of whatever the hell you want," což by se dalo přeložit jako „Táhněte si 3.5 tuny čehokoliv sakra chcete." A jelikož byl spot natočen s evropským Rangerem na britské silnici, nabízela se jedna skvostná paralela.
Pokud jste totiž sledovali "starý Top Gear," pak vám nemohly uniknout narážky na britskou lásku k cestování s karavany a kempování. A tak se i v tomto případě stal Ranger s karavanem brzdou provozu - zejména pro pospíchajícího řidiče Audi. Když se ale rozhodl soupravu předjet, zjistil, že se nejedná o jeden karavan.
Ford totiž věří svému vozu natolik, že za něj umístil rovnou 15 karavanů o celkové hmotnosti okolo 20 tun. Každému je tak nejspíš víc než jasné, že s maximální povolenou zátěží 3 500 kg nebude mít nový naftový motor sebemenší potíže.
„Byl to jeden z nejpomalejších kaskadérských kousků jaké jsem kdy dělal, ale také jeden z nejtěžších," vysvětlil odborník na přesnou jízdu Paul Swift, který seděl za volantem Rangeru. „Udržet karavany v rovině a zarovnané ve chvíli, kdy kolem projíždělo auto, bylo náročnou výzvou, která skvěle ukázala schopnosti Rangeru.
Sluší se také zmínit, že pod kapotou Rangeru byl nový vrcholný naftový twin-turbo čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem až 500 Nm. Ten může být navíc spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Ford Ranger slaví na evropské půdě úspěchy, což ostatně prokázal i minulý rok, kdy se podle informací Motor1 stal s 51 500 prodanými vozy lídrem tohoto segmentu na starém kontinentu. Nový Ranger by měl na naše trhy dorazit v druhé polovině roku 2019, přičemž zveřejnění cen očekáváme také tou dobou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?