Automobilka Ford je zkušeným specialistou na pick-upy a rozhodně ví, jak je svým zákazníkům prodat. Na evropském trhu sice nabízí pouze model Ranger, ovšem pro jeho modernizovanou variantu s 2.0 litrovým naftovým motorem EcoBlue připravila úžasný spot. A stačilo ji k tomu pouhých 20 karavanů a kousek uzavřené trati.
Ústředním heslem celé kampaně, které však uvidíme až na konci klipu, je fáze „Tow 3.5 tonnes of whatever the hell you want," což by se dalo přeložit jako „Táhněte si 3.5 tuny čehokoliv sakra chcete." A jelikož byl spot natočen s evropským Rangerem na britské silnici, nabízela se jedna skvostná paralela.
Pokud jste totiž sledovali "starý Top Gear," pak vám nemohly uniknout narážky na britskou lásku k cestování s karavany a kempování. A tak se i v tomto případě stal Ranger s karavanem brzdou provozu - zejména pro pospíchajícího řidiče Audi. Když se ale rozhodl soupravu předjet, zjistil, že se nejedná o jeden karavan.
Ford totiž věří svému vozu natolik, že za něj umístil rovnou 15 karavanů o celkové hmotnosti okolo 20 tun. Každému je tak nejspíš víc než jasné, že s maximální povolenou zátěží 3 500 kg nebude mít nový naftový motor sebemenší potíže.
„Byl to jeden z nejpomalejších kaskadérských kousků jaké jsem kdy dělal, ale také jeden z nejtěžších," vysvětlil odborník na přesnou jízdu Paul Swift, který seděl za volantem Rangeru. „Udržet karavany v rovině a zarovnané ve chvíli, kdy kolem projíždělo auto, bylo náročnou výzvou, která skvěle ukázala schopnosti Rangeru.
Sluší se také zmínit, že pod kapotou Rangeru byl nový vrcholný naftový twin-turbo čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem až 500 Nm. Ten může být navíc spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Ford Ranger slaví na evropské půdě úspěchy, což ostatně prokázal i minulý rok, kdy se podle informací Motor1 stal s 51 500 prodanými vozy lídrem tohoto segmentu na starém kontinentu. Nový Ranger by měl na naše trhy dorazit v druhé polovině roku 2019, přičemž zveřejnění cen očekáváme také tou dobou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.