Automobilka Ford je zkušeným specialistou na pick-upy a rozhodně ví, jak je svým zákazníkům prodat. Na evropském trhu sice nabízí pouze model Ranger, ovšem pro jeho modernizovanou variantu s 2.0 litrovým naftovým motorem EcoBlue připravila úžasný spot. A stačilo ji k tomu pouhých 20 karavanů a kousek uzavřené trati.
Ústředním heslem celé kampaně, které však uvidíme až na konci klipu, je fáze „Tow 3.5 tonnes of whatever the hell you want," což by se dalo přeložit jako „Táhněte si 3.5 tuny čehokoliv sakra chcete." A jelikož byl spot natočen s evropským Rangerem na britské silnici, nabízela se jedna skvostná paralela.
Pokud jste totiž sledovali "starý Top Gear," pak vám nemohly uniknout narážky na britskou lásku k cestování s karavany a kempování. A tak se i v tomto případě stal Ranger s karavanem brzdou provozu - zejména pro pospíchajícího řidiče Audi. Když se ale rozhodl soupravu předjet, zjistil, že se nejedná o jeden karavan.
Ford totiž věří svému vozu natolik, že za něj umístil rovnou 15 karavanů o celkové hmotnosti okolo 20 tun. Každému je tak nejspíš víc než jasné, že s maximální povolenou zátěží 3 500 kg nebude mít nový naftový motor sebemenší potíže.
„Byl to jeden z nejpomalejších kaskadérských kousků jaké jsem kdy dělal, ale také jeden z nejtěžších," vysvětlil odborník na přesnou jízdu Paul Swift, který seděl za volantem Rangeru. „Udržet karavany v rovině a zarovnané ve chvíli, kdy kolem projíždělo auto, bylo náročnou výzvou, která skvěle ukázala schopnosti Rangeru.
Sluší se také zmínit, že pod kapotou Rangeru byl nový vrcholný naftový twin-turbo čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem až 500 Nm. Ten může být navíc spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Ford Ranger slaví na evropské půdě úspěchy, což ostatně prokázal i minulý rok, kdy se podle informací Motor1 stal s 51 500 prodanými vozy lídrem tohoto segmentu na starém kontinentu. Nový Ranger by měl na naše trhy dorazit v druhé polovině roku 2019, přičemž zveřejnění cen očekáváme také tou dobou.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.