Automobilka Ford je zkušeným specialistou na pick-upy a rozhodně ví, jak je svým zákazníkům prodat. Na evropském trhu sice nabízí pouze model Ranger, ovšem pro jeho modernizovanou variantu s 2.0 litrovým naftovým motorem EcoBlue připravila úžasný spot. A stačilo ji k tomu pouhých 20 karavanů a kousek uzavřené trati.
Ústředním heslem celé kampaně, které však uvidíme až na konci klipu, je fáze „Tow 3.5 tonnes of whatever the hell you want," což by se dalo přeložit jako „Táhněte si 3.5 tuny čehokoliv sakra chcete." A jelikož byl spot natočen s evropským Rangerem na britské silnici, nabízela se jedna skvostná paralela.
Pokud jste totiž sledovali "starý Top Gear," pak vám nemohly uniknout narážky na britskou lásku k cestování s karavany a kempování. A tak se i v tomto případě stal Ranger s karavanem brzdou provozu - zejména pro pospíchajícího řidiče Audi. Když se ale rozhodl soupravu předjet, zjistil, že se nejedná o jeden karavan.
Ford totiž věří svému vozu natolik, že za něj umístil rovnou 15 karavanů o celkové hmotnosti okolo 20 tun. Každému je tak nejspíš víc než jasné, že s maximální povolenou zátěží 3 500 kg nebude mít nový naftový motor sebemenší potíže.
„Byl to jeden z nejpomalejších kaskadérských kousků jaké jsem kdy dělal, ale také jeden z nejtěžších," vysvětlil odborník na přesnou jízdu Paul Swift, který seděl za volantem Rangeru. „Udržet karavany v rovině a zarovnané ve chvíli, kdy kolem projíždělo auto, bylo náročnou výzvou, která skvěle ukázala schopnosti Rangeru.
Sluší se také zmínit, že pod kapotou Rangeru byl nový vrcholný naftový twin-turbo čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem až 500 Nm. Ten může být navíc spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Ford Ranger slaví na evropské půdě úspěchy, což ostatně prokázal i minulý rok, kdy se podle informací Motor1 stal s 51 500 prodanými vozy lídrem tohoto segmentu na starém kontinentu. Nový Ranger by měl na naše trhy dorazit v druhé polovině roku 2019, přičemž zveřejnění cen očekáváme také tou dobou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?