Pásové Jeepy a Nissany se na autosalonech snaží zaujmout každou chvíli, nejde už tedy o nic neobvyklého. Ruský úpravce Smirnov se však rozhodl předvést svoji variantu pásového osobáku a použil pro to typicky ruské vozidlo.
Každou zimu se ukáže několik moderních vozů s pásy namísto kol. Především Nissan se tímto snaží zaujmou každý rok, s novou variantou některého ze svých modelů s pohonem všech kol. Často s nimi ale uvidíte i Jeep nebo Subaru. S přestavěnými pásáky se setkáte i v českých horách a to i na základě menších vozů, jako třeba Suzuki Jimny. Nedávno se ale do výroby vlastní verze pustil ruský úpravce z Petrohradu, který však jako základ využil postarší levný model domácí automobilky Iž.
Iž Oda byl poslední model v západní Evropě nepříliš známé značky, která se po většinu existence věnovala stavbě Moskvičů a jejich užitkových variant. I model 2126, později známý jako Oda, využíval mnoho dílů z Moskviče a na rozdíl od dalších moderních hatchbacků z té doby, jako Lada Samara a ZAZ Tavria, dostal pohon zadní nápravy. Kromě toho ale Iž nabízel i populární variantu s pohonem všech kol a to ve variantách hatchback, kombi a pickup.
Právě pickup varianta Iže, ve vzácné verzi s prodlouženou kabinou a pohonem všech kol z roku 2003, nazvaná Iž 27174 Ochotnik, se stala základem pro stavbu speciálu. Už sériová verze je unikátem sama o sobě, Ochotniku vzniklo údajně méně než 50 kusů. Standardní verze využívá některé komponenty z Lady Niva, pod kapotou pracuje benzínový čtyřválec VAZ-2130 o objemu 1.8 litru, který se do také montoval do Nivy. Prodloužená kabina s velkým oknem i rám na korbě jsou původní, stejně tak ochranné lemy blatníků. V kabině se nachází dvě standardní sedačky a poněkud jednoduchá lavice za nimi, už na pohled nepříliš vhodná pro delší cesty.
Nejzásadnější změnou oproti sérii je samozřejmě využití čtyř pásových podvozků místo kol, které vozu umožní naprosto bezkonkurenční provoz ve sněhových podmínkách. Pásy jsou také nejdražší částí vozu, jejich zakoupení vyšlo na téměř 200 tisíc korun. Původní verze vozu se s 92 koňovým motorem dokázala rozjet na asi 140 km/h, s pásy bude maximálka o poznání nižší. Na střeše se usadila rozměrná záchranářská deska AlTan MČS, používaná pro transport zraněných osob na sněhu a na vodě. V korbě jsou umístěny hned čtyři bomby s kyslíkem, záchranný kruh a také silné hledací světlomety. Karosérie se navíc dočkala zcela nového bílého laku, kombinovaného s reflexními oranžovými prvky. Nápisy a loga na voze patří spolku VOSVOD, který zastupuje ruské vodní záchranáře.
Automobil vznikl pouze v jednom kuse jako show car, nikdy se tedy nezapojil do skutečných záchranářských akcí. Klidně se tak ale může stát, jeho vlastník jej totiž nedávno nabídl na prodej na ruském inzertním serveru. Cena za unikátní speciál na bázi unikátního vozu je 2,5 milionu rublů, tedy asi 850 tisíc Kč. Není to tedy úplně nejnižší cena za stroj, jehož původ sahá do 70. let, při jízdě v horských závějích si však můžete být jisti, že žádný další takový kus nepotkáte.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.