Na hory ve stylu? Pásový Iž Oda je ruskou odpovědí na západní trend

-mdo / AutoRoad.cz, 24. ledna 2019, 11:59 Google+

Pásové Jeepy a Nissany se na autosalonech snaží zaujmout každou chvíli, nejde už tedy o nic neobvyklého. Ruský úpravce Smirnov se však rozhodl předvést svoji variantu pásového osobáku a použil pro to typicky ruské vozidlo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Iž 27174

Iž 27174 | foto: https://auto.youla.ru

Sdílejte článek

Každou zimu se ukáže několik moderních vozů s pásy namísto kol. Především Nissan se tímto snaží zaujmou každý rok, s novou variantou některého ze svých modelů s pohonem všech kol. Často s nimi ale uvidíte i Jeep nebo Subaru. S přestavěnými pásáky se setkáte i v českých horách a to i na základě menších vozů, jako třeba Suzuki Jimny. Nedávno se ale do výroby vlastní verze pustil ruský úpravce z Petrohradu, který však jako základ využil postarší levný model domácí automobilky Iž.

img-responsive

Iž 27174 | foto: https://auto.youla.ru

Iž Oda byl poslední model v západní Evropě nepříliš známé značky, která se po většinu existence věnovala stavbě Moskvičů a jejich užitkových variant. I model 2126, později známý jako Oda, využíval mnoho dílů z Moskviče a na rozdíl od dalších moderních hatchbacků z té doby, jako Lada Samara a ZAZ Tavria, dostal pohon zadní nápravy. Kromě toho ale Iž nabízel i populární variantu s pohonem všech kol a to ve variantách hatchback, kombi a pickup.

Právě pickup varianta Iže, ve vzácné verzi s prodlouženou kabinou a pohonem všech kol z roku 2003, nazvaná Iž 27174 Ochotnik, se stala základem pro stavbu speciálu. Už sériová verze je unikátem sama o sobě, Ochotniku vzniklo údajně méně než 50 kusů. Standardní verze využívá některé komponenty z Lady Niva, pod kapotou pracuje benzínový čtyřválec VAZ-2130 o objemu 1.8 litru, který se do také montoval do Nivy. Prodloužená kabina s velkým oknem i rám na korbě jsou původní, stejně tak ochranné lemy blatníků. V kabině se nachází dvě standardní sedačky a poněkud jednoduchá lavice za nimi, už na pohled nepříliš vhodná pro delší cesty.

img-responsive

Iž 27174 | foto: https://auto.youla.ru

Nejzásadnější změnou oproti sérii je samozřejmě využití čtyř pásových podvozků místo kol, které vozu umožní naprosto bezkonkurenční provoz ve sněhových podmínkách. Pásy jsou také nejdražší částí vozu, jejich zakoupení vyšlo na téměř 200 tisíc korun. Původní verze vozu se s 92 koňovým motorem dokázala rozjet na asi 140 km/h, s pásy bude maximálka o poznání nižší. Na střeše se usadila rozměrná záchranářská deska AlTan MČS, používaná pro transport zraněných osob na sněhu a na vodě. V korbě jsou umístěny hned čtyři bomby s kyslíkem, záchranný kruh a také silné hledací světlomety.  Karosérie se navíc dočkala zcela nového bílého laku, kombinovaného s reflexními oranžovými prvky. Nápisy a loga na voze patří spolku VOSVOD, který zastupuje ruské vodní záchranáře.

Automobil vznikl pouze v jednom kuse jako show car, nikdy se tedy nezapojil do skutečných záchranářských akcí. Klidně se tak ale může stát, jeho vlastník jej totiž nedávno nabídl na prodej na ruském inzertním serveru. Cena za unikátní speciál na bázi unikátního vozu je 2,5 milionu rublů, tedy asi 850 tisíc Kč. Není to tedy úplně nejnižší cena za stroj, jehož původ sahá do 70. let, při jízdě v horských závějích si však můžete být jisti, že žádný další takový kus nepotkáte.

Vytisknout

Diskuze: Na hory ve stylu? Pásový Iž Oda je ruskou odpovědí na západní trend

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

FAW-Volkswagen Jetta

Volkswagen chystá levnou značku po vzoru Dacie. Její jméno vás překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud