Není to tak dlouho, co jsme psali o novém problémů majitelů elektromobilů Tesla, kterému se začalo přezdívat ICEing. Pod tímto pojmem se přitom neskrývá nic jiného, než blokování parkovacích míst u nabíječek vozidly se spalovacím motorem. Tesla však přešla do protiútoku a přišla s řešením, které by mělo tento problém vyřešit. Tedy zatím alespoň na jednom trhu.
Problém s řidiči tradičních automobilů se spalovacími motory, kteří úmyslně blokují parkovací místa u nabíječek pro elektromobily, se objevil poměrně nedávno. Řešení tzv. ICEingu na sebe však nenechalo dlouho čekat a přichází poněkud překvapivě z Číny.
V jedné z místních parkovacích garáží, ve které nechybí nabíječky, se objevily speciální rámy, které brání vjezdu na parkovací místo u nabíječek. Sklopení zábrany přitom může provést pouze majitel Tesly a to prostřednictvím mobilního telefonu s aplikací WeChat a QR kódu na každém rámu.
Proces odemčení rámu by přitom neměl trvat déle jak minutu, jak ve svém příspěvku na Twitteru uvedl Jayin Shanghai, který pořídil i pár fotografií.
In China here is our creative solution to the ICEing problem. Well done to Tesla China for this great solution. Mostly all of the new Tesla Supercharger Station have these installed. Takes less than one minute of your time. #Tesla #TeslaChina #ICEing pic.twitter.com/gBPXVoORxU
— JayinShanghai (@ShanghaiJayin) 13. ledna 2019
O tom, kdo za nápadem stojí, se spekuluje. Podle některých je to akce Tesly, podle jiných zdrojů se však jedná o akci samotného majitele či provozovatele parkovacího domu. Ať tak či onak, Tesla by se mohla tímto řešením inspirovat a dovést ho k dokonalosti.
Jak už jsme naznačili, ke sklopení rámu je potřeba aplikace v mobilním telefonu. Automobilka by však mohla integrovat ovládání rámu do palubního počítače každé Tesly, případně do vlastní mobilní aplikace. Na americkém trhu by navíc bylo potřeba rámy poněkud zvýšit, neboť pro některé pick-upy a offroady by nemusel být velký problém je překonat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?