Není to tak dlouho, co jsme psali o novém problémů majitelů elektromobilů Tesla, kterému se začalo přezdívat ICEing. Pod tímto pojmem se přitom neskrývá nic jiného, než blokování parkovacích míst u nabíječek vozidly se spalovacím motorem. Tesla však přešla do protiútoku a přišla s řešením, které by mělo tento problém vyřešit. Tedy zatím alespoň na jednom trhu.
Problém s řidiči tradičních automobilů se spalovacími motory, kteří úmyslně blokují parkovací místa u nabíječek pro elektromobily, se objevil poměrně nedávno. Řešení tzv. ICEingu na sebe však nenechalo dlouho čekat a přichází poněkud překvapivě z Číny.
V jedné z místních parkovacích garáží, ve které nechybí nabíječky, se objevily speciální rámy, které brání vjezdu na parkovací místo u nabíječek. Sklopení zábrany přitom může provést pouze majitel Tesly a to prostřednictvím mobilního telefonu s aplikací WeChat a QR kódu na každém rámu.
Proces odemčení rámu by přitom neměl trvat déle jak minutu, jak ve svém příspěvku na Twitteru uvedl Jayin Shanghai, který pořídil i pár fotografií.
In China here is our creative solution to the ICEing problem. Well done to Tesla China for this great solution. Mostly all of the new Tesla Supercharger Station have these installed. Takes less than one minute of your time. #Tesla #TeslaChina #ICEing pic.twitter.com/gBPXVoORxU
— JayinShanghai (@ShanghaiJayin) 13. ledna 2019
O tom, kdo za nápadem stojí, se spekuluje. Podle některých je to akce Tesly, podle jiných zdrojů se však jedná o akci samotného majitele či provozovatele parkovacího domu. Ať tak či onak, Tesla by se mohla tímto řešením inspirovat a dovést ho k dokonalosti.
Jak už jsme naznačili, ke sklopení rámu je potřeba aplikace v mobilním telefonu. Automobilka by však mohla integrovat ovládání rámu do palubního počítače každé Tesly, případně do vlastní mobilní aplikace. Na americkém trhu by navíc bylo potřeba rámy poněkud zvýšit, neboť pro některé pick-upy a offroady by nemusel být velký problém je překonat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?