Není to tak dlouho, co jsme psali o novém problémů majitelů elektromobilů Tesla, kterému se začalo přezdívat ICEing. Pod tímto pojmem se přitom neskrývá nic jiného, než blokování parkovacích míst u nabíječek vozidly se spalovacím motorem. Tesla však přešla do protiútoku a přišla s řešením, které by mělo tento problém vyřešit. Tedy zatím alespoň na jednom trhu.
Problém s řidiči tradičních automobilů se spalovacími motory, kteří úmyslně blokují parkovací místa u nabíječek pro elektromobily, se objevil poměrně nedávno. Řešení tzv. ICEingu na sebe však nenechalo dlouho čekat a přichází poněkud překvapivě z Číny.
V jedné z místních parkovacích garáží, ve které nechybí nabíječky, se objevily speciální rámy, které brání vjezdu na parkovací místo u nabíječek. Sklopení zábrany přitom může provést pouze majitel Tesly a to prostřednictvím mobilního telefonu s aplikací WeChat a QR kódu na každém rámu.
Proces odemčení rámu by přitom neměl trvat déle jak minutu, jak ve svém příspěvku na Twitteru uvedl Jayin Shanghai, který pořídil i pár fotografií.
In China here is our creative solution to the ICEing problem. Well done to Tesla China for this great solution. Mostly all of the new Tesla Supercharger Station have these installed. Takes less than one minute of your time. #Tesla #TeslaChina #ICEing pic.twitter.com/gBPXVoORxU
— JayinShanghai (@ShanghaiJayin) 13. ledna 2019
O tom, kdo za nápadem stojí, se spekuluje. Podle některých je to akce Tesly, podle jiných zdrojů se však jedná o akci samotného majitele či provozovatele parkovacího domu. Ať tak či onak, Tesla by se mohla tímto řešením inspirovat a dovést ho k dokonalosti.
Jak už jsme naznačili, ke sklopení rámu je potřeba aplikace v mobilním telefonu. Automobilka by však mohla integrovat ovládání rámu do palubního počítače každé Tesly, případně do vlastní mobilní aplikace. Na americkém trhu by navíc bylo potřeba rámy poněkud zvýšit, neboť pro některé pick-upy a offroady by nemusel být velký problém je překonat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.