Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

V Číně se u nabíječek Tesly rozhodli bojovat s ICEingem po svém (Twitter/@ShanghaiJayin)
V Číně se u nabíječek Tesly rozhodli bojovat s ICEingem po svém (Twitter/@ShanghaiJayin), foto: twitter
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. ledna 2019 09:58
Sdílej:

Není to tak dlouho, co jsme psali o novém problémů majitelů elektromobilů Tesla, kterému se začalo přezdívat ICEing. Pod tímto pojmem se přitom neskrývá nic jiného, než blokování parkovacích míst u nabíječek vozidly se spalovacím motorem. Tesla však přešla do protiútoku a přišla s řešením, které by mělo tento problém vyřešit. Tedy zatím alespoň na jednom trhu.

Problém s řidiči tradičních automobilů se spalovacími motory, kteří úmyslně blokují parkovací místa u nabíječek pro elektromobily, se objevil poměrně nedávno. Řešení tzv. ICEingu na sebe však nenechalo dlouho čekat a přichází poněkud překvapivě z Číny.

V jedné z místních parkovacích garáží, ve které nechybí nabíječky, se objevily speciální rámy, které brání vjezdu na parkovací místo u nabíječek. Sklopení zábrany přitom může provést pouze majitel Tesly a to prostřednictvím mobilního telefonu s aplikací WeChat a QR kódu na každém rámu.

Proces odemčení rámu by přitom neměl trvat déle jak minutu, jak ve svém příspěvku na Twitteru uvedl Jayin Shanghai, který pořídil i pár fotografií.

In China here is our creative solution to the ICEing problem. Well done to Tesla China for this great solution. Mostly all of the new Tesla Supercharger Station have these installed. Takes less than one minute of your time. #Tesla #TeslaChina #ICEing pic.twitter.com/gBPXVoORxU

— JayinShanghai (@ShanghaiJayin) 13. ledna 2019

O tom, kdo za nápadem stojí, se spekuluje. Podle některých je to akce Tesly, podle jiných zdrojů se však jedná o akci samotného majitele či provozovatele parkovacího domu. Ať tak či onak, Tesla by se mohla tímto řešením inspirovat a dovést ho k dokonalosti.

Jak už jsme naznačili, ke sklopení rámu je potřeba aplikace v mobilním telefonu. Automobilka by však mohla integrovat ovládání rámu do palubního počítače každé Tesly, případně do vlastní mobilní aplikace. Na americkém trhu by navíc bylo potřeba rámy poněkud zvýšit, neboť pro některé pick-upy a offroady by nemusel být velký problém je překonat.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).