Při velikosti USA není divu, že Američané kladou na vůz poměrně vysoké nároky stran jeho kvality a spolehlivosti. Pokud se jim jedno nebo druhé nedostává, nedá se příliš očekávat, že by s jeho výměnou příliš váhali. Jaké automobily však zůstávají v amerických garážích déle než 15 let? Zajímavý výzkum ukázal dominanci japonských automobilek, zvláště pak té největší.
Podle výzkumu společnosti IHS Markit je průměrné stáří automobilu na amerických silnicích téměř 12 let, přičemž průměrně si majitelé vůz nechávají okolo 80 měsíců, což přes 6,5 roku. To je poměrně výrazný nárůst oproti roku 2006, kdy si lidé v zámoří nechávali stejný vůz běžně okolo 52 měsíců.
Pro srovnání můžeme uvést, že průměrné stáří vozového parku v Česku se pohybuje okolo 15 let a nezadržitelně roste. Ovšem zatímco v Česku bývá stárnutí vozového parku spojováno zejména s ekonomickou situací, v USA si lidé údajně často nechávají vozy déle kvůli jejich vyšší kvalitě a spolehlivosti.
Běžný Američan si tedy koupí nový vůz a po necelých 7 letech ho prodá. Stále častěji se však objevují i lidé, kteří si nechávají jeden vůz stále déle. V některých případech se bavíme dokonce o 15 a více letech vlastnictví, což je působivé a rozhodně se nebude jednat jen o zvyk, nebo nedostatek financí.
Výzkumem vozidel, která si lidé nechávají přes 15 let, se zabývala organizace iSeeCars, která sestavila přehlednou tabulku. Malým překvapením je skutečnost, že všech 15 modelů pochází výhradně od japonských automobilek. Deset z nich pak dokonce od té samé: Toyoty.
Phonq Ly, CEO iSeeCars, k těmto výsledkům uvedl následující: „Japonské automobily jsou dobře známé pro svou kvalitu a spolehlivost, což ostatně ukazují i výsledky na tomto seznamu." Ve třetím sloupci tabulky můžeme vidět procentuální zastoupení mezi vozy vlastněnými déle než 15 let a ve čtvrtém sloupci je uveden násobek "průměrné" doby, po kterou si Američané vůz nejčastěji nechávají.
Řada z těchto modelů sice zůstává evropským zákazníkům neznámá, neboť jsou dováženy výhradně na americký trh, ovšem zastoupení je ve všech segmentech - od SUV, přes sedany, hybridy, MPV až po pickupy. Je zkrátka vidět, že zákazníci mohou najít skutečně trvanlivý a odolný vůz pro každou situaci.
Pro úplnost dodáváme, že k vytvoření tabulky analyzovala společnost přes 750 000 automobilů vyrobených mezi lety 1981 až 2003, které byly prodávány v roce 2018. Největší podíl z tabulky pak mají vozy typu SUV, která jsou zastoupena 8 modely.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.