Na přelomu tisíciletí vzniklo v Německu několik úchvatných sportovních automobilů, z nichž se řada zapsala zlatým písmem do dějin techniky a automobilového průmyslu. Patřily k nim i ostré speciály BMW generace e46 M3 CSL a nadupaný kombík Audi RS4 generace B5. Řada z nás si plakáty těchto vozidel lepila na zeď a s kamarády jsme se často hádali, které by bylo lepší. Tuto otázku však nakonec zodpověděl až ostrý souboj.
Mat Watson z YouTube kanálu CarWow nás v poslední době zásobuje skutečně zajímavými souboji. Z těch nejzajímavějších můžeme jmenovat například souboj ostrých SUV, velký souboj Hothatchů nebo souboj rodinných sedmimístných SUV. V posledních dnech se však pustil do kategorie, která je nám zvláště sympatická.
Nejprve se proti sobě na letištní dráze postavily dva prémiové a současné luxusní sedany BMW M5 Competititon a Mercedes-AMG E63 S. Následoval závan minulosti, během kterého se na stejné ploše utkalo ikonické BMW M3 generace e30 s Audi Avant RS2. A nyní přichází souboj nejzajímavější: BMW M3 CLS generace e46 vs. Audi RS4 Avant generace B5.
Nejedná se jen o souboj dvou automobilek a jejich ostrých modelů, ale také o souboj zcela rozdílných přístupů. Kromě karoserie se liší i motory, přeplňování, převodovky a v neposlední řadě i počet hnaných náprav, což mívá na souboje ve sprintu zásadní vliv. Pojďme se ale nejdřív na oba vozy samostatně podívat.
BMW E46 M3 CSL byl skutečnou zbraní na silnicích. Pod jeho kapotou se ukrýval 3.2 litrový řadový atmosferický šestiválec, který skrze často kritizovanou šestistupňovou převodovku SMG-II Drivelogic posílal na zadní kola cca 365 koní. Oproti sériové M3 navíc bylo CSL o 110 kilogramů lehčí.
Audi RS4 Avant B5 sázelo na praktičnost nejen karoserií, ale i technikou. Řeč je samozřejmě o pohonu všech kol Quattro, který přenášel na asfalt cca 381 koní bi-turbo přeplňovaného 2.7 litrového motoru V6. Vůz byl však o 200 kilogramů těžší než CSL a současně byl vybaven manuální šestistupňovou převodovkou.
A jak probíhal samotný závod? K všeobecnému překvapení se BMW ujalo vedení již během prvního sprintu s pevným startem. Ačkoliv mělo Audi výhodu v pohonu všech kol, BMW bylo díky systému Launch Control jak utržené z řetězu a neustále se Audi vzdalovalo.
Během sprintu s volným startem se sice Audi ujala vedení, BMW se však statečně drželo a nakonec Audi i předstihlo - ačkoliv v hodně vysoké rychlosti. Takže jak Mat dodává, ve skutečném světě vy nejspíše vyhrála Audi.
Poslední disciplínou pak byla jízda po okruhu, kde si Mat pochvaloval obě auta. Obě totiž vznikla ve "zlatém věku" sportovních vozidel, kdy auta nebyla tak těžká, motory nebyly sešněrovány emisními normami a člověk měl z jízdy daleko intenzivnější zážitek, o který nás dnes připravují různé technologie a jízdní asistenti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.