Mat Watson z YouTube kanálu CarWow nás v poslední době zásobuje skutečně zajímavými souboji. Z těch nejzajímavějších můžeme jmenovat například souboj ostrých SUV, velký souboj Hothatchů nebo souboj rodinných sedmimístných SUV. V posledních dnech se však pustil do kategorie, která je nám zvláště sympatická.
Nejprve se proti sobě na letištní dráze postavily dva prémiové a současné luxusní sedany BMW M5 Competititon a Mercedes-AMG E63 S. Následoval závan minulosti, během kterého se na stejné ploše utkalo ikonické BMW M3 generace e30 s Audi Avant RS2. A nyní přichází souboj nejzajímavější: BMW M3 CLS generace e46 vs. Audi RS4 Avant generace B5.
Nejedná se jen o souboj dvou automobilek a jejich ostrých modelů, ale také o souboj zcela rozdílných přístupů. Kromě karoserie se liší i motory, přeplňování, převodovky a v neposlední řadě i počet hnaných náprav, což mívá na souboje ve sprintu zásadní vliv. Pojďme se ale nejdřív na oba vozy samostatně podívat.
BMW E46 M3 CSL byl skutečnou zbraní na silnicích. Pod jeho kapotou se ukrýval 3.2 litrový řadový atmosferický šestiválec, který skrze často kritizovanou šestistupňovou převodovku SMG-II Drivelogic posílal na zadní kola cca 365 koní. Oproti sériové M3 navíc bylo CSL o 110 kilogramů lehčí.
Audi RS4 Avant B5 sázelo na praktičnost nejen karoserií, ale i technikou. Řeč je samozřejmě o pohonu všech kol Quattro, který přenášel na asfalt cca 381 koní bi-turbo přeplňovaného 2.7 litrového motoru V6. Vůz byl však o 200 kilogramů těžší než CSL a současně byl vybaven manuální šestistupňovou převodovkou.
A jak probíhal samotný závod? K všeobecnému překvapení se BMW ujalo vedení již během prvního sprintu s pevným startem. Ačkoliv mělo Audi výhodu v pohonu všech kol, BMW bylo díky systému Launch Control jak utržené z řetězu a neustále se Audi vzdalovalo.
Během sprintu s volným startem se sice Audi ujala vedení, BMW se však statečně drželo a nakonec Audi i předstihlo - ačkoliv v hodně vysoké rychlosti. Takže jak Mat dodává, ve skutečném světě vy nejspíše vyhrála Audi.
Poslední disciplínou pak byla jízda po okruhu, kde si Mat pochvaloval obě auta. Obě totiž vznikla ve "zlatém věku" sportovních vozidel, kdy auta nebyla tak těžká, motory nebyly sešněrovány emisními normami a člověk měl z jízdy daleko intenzivnější zážitek, o který nás dnes připravují různé technologie a jízdní asistenti.