Slavná karosárna Bertone v roce 2014 po letech finančních těžkostí uzavřela své brány. Dnes tu však máme hned dva nové vozy, jenž na karosérii hrdě nesou ono známé italské logo. Odkud se vzaly a kolik toho mají s Bertonem opravdu společného?
Nově představené sporťáky se celým jménem nazývají Bertone Dianchè BSS GT Cube a Bertone Dianchè BSS GT One. Skutečný výrobce se tady skrývá až na druhé pozici ve jméně obou vozů. Dianchè je nově založená a doposud zcela neznámá značka, která patří pod britskou společnost Flymove. Ta se prezentuje jako tvůrce mobilní platformy, což by mělo zahrnovat mimo jiné nabíjecí stojany s vlastním obnovitelným zdrojem energie a také stanice pro výměnu baterií.
Pro svoji značku Dianchè pak Flymove zajistilo licenci na použití jména Bertone, čímž veškerá spojitost přímo s vlastní karosárnou končí. Mimochodem, o původu celého ambiciozního plánu může napovědět název Dianchè, toto slovo totiž znamená elektromobil v čínštině.
BSS GT One by se mělo na trh dostat se dvěma elektrickými motory, jedním pro každou nápravu a s kombinovaným výkonem 400 koní. S tím se dokáže dostat z nuly na sto za 2.6 sekundy a maximální rychlost je 300 km/h. Ve voze je 100 kWh baterie, dojezd však Dianchè neudává. Dražší BSS GT Cube pak výkon zdvojnásobí na celých 800 koní. To by mělo stačit pro zrychlení z nuly na sto za 2.2 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Další údaje zatím firma nezveřejnila.
BSS ve jméně obou vozů znamená Battery Swap System, neboli systém výměny baterie, oba sporťáky totiž nabídnou výměnu baterií ve stanicích Flymove. Výměna by měla trvat pouhé tři minuty, po kterých je vůz připraven k další jízdě s plným dosahem.
Oba vozy by se měly vyrábět v Itálii a ve velmi omezené sérii devíti kusů pro každý model. Předobjednávky začnou už 15. ledna, zákazníci mohou své vozy očekávat na počátku roku 2020.
Kromě sporťáků Dianchè už dříve ukázalo také koncept městského vozu City Car BSS Cube, s 35 kW elektrickým motorem a 30 kWh vyměnitelnou baterií. S tou by v městském režimu mělo vozítko dojet až 200 kilometrů, s maximální rychlostí 150 km/h. Také City Car BSS Cube nese na karosérii odkazy na Bertone a do prodeje by se mělo dostat už tento rok za 18 tisíc EUR.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?