Slavná karosárna Bertone v roce 2014 po letech finančních těžkostí uzavřela své brány. Dnes tu však máme hned dva nové vozy, jenž na karosérii hrdě nesou ono známé italské logo. Odkud se vzaly a kolik toho mají s Bertonem opravdu společného?
Nově představené sporťáky se celým jménem nazývají Bertone Dianchè BSS GT Cube a Bertone Dianchè BSS GT One. Skutečný výrobce se tady skrývá až na druhé pozici ve jméně obou vozů. Dianchè je nově založená a doposud zcela neznámá značka, která patří pod britskou společnost Flymove. Ta se prezentuje jako tvůrce mobilní platformy, což by mělo zahrnovat mimo jiné nabíjecí stojany s vlastním obnovitelným zdrojem energie a také stanice pro výměnu baterií.
Pro svoji značku Dianchè pak Flymove zajistilo licenci na použití jména Bertone, čímž veškerá spojitost přímo s vlastní karosárnou končí. Mimochodem, o původu celého ambiciozního plánu může napovědět název Dianchè, toto slovo totiž znamená elektromobil v čínštině.
BSS GT One by se mělo na trh dostat se dvěma elektrickými motory, jedním pro každou nápravu a s kombinovaným výkonem 400 koní. S tím se dokáže dostat z nuly na sto za 2.6 sekundy a maximální rychlost je 300 km/h. Ve voze je 100 kWh baterie, dojezd však Dianchè neudává. Dražší BSS GT Cube pak výkon zdvojnásobí na celých 800 koní. To by mělo stačit pro zrychlení z nuly na sto za 2.2 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Další údaje zatím firma nezveřejnila.
BSS ve jméně obou vozů znamená Battery Swap System, neboli systém výměny baterie, oba sporťáky totiž nabídnou výměnu baterií ve stanicích Flymove. Výměna by měla trvat pouhé tři minuty, po kterých je vůz připraven k další jízdě s plným dosahem.
Oba vozy by se měly vyrábět v Itálii a ve velmi omezené sérii devíti kusů pro každý model. Předobjednávky začnou už 15. ledna, zákazníci mohou své vozy očekávat na počátku roku 2020.
Kromě sporťáků Dianchè už dříve ukázalo také koncept městského vozu City Car BSS Cube, s 35 kW elektrickým motorem a 30 kWh vyměnitelnou baterií. S tou by v městském režimu mělo vozítko dojet až 200 kilometrů, s maximální rychlostí 150 km/h. Také City Car BSS Cube nese na karosérii odkazy na Bertone a do prodeje by se mělo dostat už tento rok za 18 tisíc EUR.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.