Najít v opuštěném skladišti jedenáct prémiových sedanů v zachovalém stavu se rovná malému zázraku, nedávný objev z bulharského městě Blagoevgrad však ukazuje, že i zázraky se stále dějí. Stará budova totiž vydala jedenáct nikdy neregistrovaných BMW řady 5 generace e34, v jejichž interiéru se stále ještě nacházejí ochranné prvky z továrny.
Podle informací webu Motor1, který na nález upozornil, byly všechny vozy vyrobeny v roce 1994 a nikdy nebyly registrovány. Celkem se jedná o deset sedanů a jeden kombík, pod jejichž kapotami se ve většině případů ukrývají motory 520i i několik nejsilnějších 525i.
Podle dostupných zdrojů měly být automobily zakoupeny místní půjčovnou vozidel v první polovině 90. let, z neznámých důvodů však nikdy nedošlo k jejich registraci, takže nezískaly značky a nikdy nemohly oficiálně vyjet na silnice.
Stav vozidel sice není nejlepší, na některých jsou k vidění promáčkliny nebo drobné škrábance, jedná se však o poškození způsobená nevhodným skladováním, nikoliv provozem. Při troše opatrné péče by navíc neměl být problém tato poškození snadno odstranit. Beztak bude lak potřebovat oživení.
V naprosto perfektním stavu se však dochoval interiér, který je jasným ukazatelem, že se jedná o nové vozy. U některých modelů lze totiž stále patřit ochranné kryty sedaček, volantu nebo řadící páky. Interiér tak bude stačit nanejvýš vyluxovat a setřít z něj prach.
Podle spekulací by měla být všechna vozidla v příštích měsících prodána, na inzertních serverech však prozatím vystavena nejsou. Podle diskuzí pod facebookovým příspěvkem, který ukazuje fotky vozidel, by se ceny měly pohybovat okolo 15 000 euro za kus. To je cca 385 500 Kč.
Nový majitel by však mohl mít problém s vozem odjet. Bulharské zákony totiž nedovolují první registraci nových vozů, které nesplňují současné Euro-normy. Jedinou šancí, jak dostat vozy legálně na silnice, má být podle bulharského tisku vývoz vozidel do Německa, kde by jim samotná automobilka mohla vydat speciální registrační značky pro veterány.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.