Najít v opuštěném skladišti jedenáct prémiových sedanů v zachovalém stavu se rovná malému zázraku, nedávný objev z bulharského městě Blagoevgrad však ukazuje, že i zázraky se stále dějí. Stará budova totiž vydala jedenáct nikdy neregistrovaných BMW řady 5 generace e34, v jejichž interiéru se stále ještě nacházejí ochranné prvky z továrny.
Podle informací webu Motor1, který na nález upozornil, byly všechny vozy vyrobeny v roce 1994 a nikdy nebyly registrovány. Celkem se jedná o deset sedanů a jeden kombík, pod jejichž kapotami se ve většině případů ukrývají motory 520i i několik nejsilnějších 525i.
Podle dostupných zdrojů měly být automobily zakoupeny místní půjčovnou vozidel v první polovině 90. let, z neznámých důvodů však nikdy nedošlo k jejich registraci, takže nezískaly značky a nikdy nemohly oficiálně vyjet na silnice.
Stav vozidel sice není nejlepší, na některých jsou k vidění promáčkliny nebo drobné škrábance, jedná se však o poškození způsobená nevhodným skladováním, nikoliv provozem. Při troše opatrné péče by navíc neměl být problém tato poškození snadno odstranit. Beztak bude lak potřebovat oživení.
V naprosto perfektním stavu se však dochoval interiér, který je jasným ukazatelem, že se jedná o nové vozy. U některých modelů lze totiž stále patřit ochranné kryty sedaček, volantu nebo řadící páky. Interiér tak bude stačit nanejvýš vyluxovat a setřít z něj prach.
Podle spekulací by měla být všechna vozidla v příštích měsících prodána, na inzertních serverech však prozatím vystavena nejsou. Podle diskuzí pod facebookovým příspěvkem, který ukazuje fotky vozidel, by se ceny měly pohybovat okolo 15 000 euro za kus. To je cca 385 500 Kč.
Nový majitel by však mohl mít problém s vozem odjet. Bulharské zákony totiž nedovolují první registraci nových vozů, které nesplňují současné Euro-normy. Jedinou šancí, jak dostat vozy legálně na silnice, má být podle bulharského tisku vývoz vozidel do Německa, kde by jim samotná automobilka mohla vydat speciální registrační značky pro veterány.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.