Najít v opuštěném skladišti jedenáct prémiových sedanů v zachovalém stavu se rovná malému zázraku, nedávný objev z bulharského městě Blagoevgrad však ukazuje, že i zázraky se stále dějí. Stará budova totiž vydala jedenáct nikdy neregistrovaných BMW řady 5 generace e34, v jejichž interiéru se stále ještě nacházejí ochranné prvky z továrny.
Podle informací webu Motor1, který na nález upozornil, byly všechny vozy vyrobeny v roce 1994 a nikdy nebyly registrovány. Celkem se jedná o deset sedanů a jeden kombík, pod jejichž kapotami se ve většině případů ukrývají motory 520i i několik nejsilnějších 525i.
Podle dostupných zdrojů měly být automobily zakoupeny místní půjčovnou vozidel v první polovině 90. let, z neznámých důvodů však nikdy nedošlo k jejich registraci, takže nezískaly značky a nikdy nemohly oficiálně vyjet na silnice.
Stav vozidel sice není nejlepší, na některých jsou k vidění promáčkliny nebo drobné škrábance, jedná se však o poškození způsobená nevhodným skladováním, nikoliv provozem. Při troše opatrné péče by navíc neměl být problém tato poškození snadno odstranit. Beztak bude lak potřebovat oživení.
V naprosto perfektním stavu se však dochoval interiér, který je jasným ukazatelem, že se jedná o nové vozy. U některých modelů lze totiž stále patřit ochranné kryty sedaček, volantu nebo řadící páky. Interiér tak bude stačit nanejvýš vyluxovat a setřít z něj prach.
Podle spekulací by měla být všechna vozidla v příštích měsících prodána, na inzertních serverech však prozatím vystavena nejsou. Podle diskuzí pod facebookovým příspěvkem, který ukazuje fotky vozidel, by se ceny měly pohybovat okolo 15 000 euro za kus. To je cca 385 500 Kč.
Nový majitel by však mohl mít problém s vozem odjet. Bulharské zákony totiž nedovolují první registraci nových vozů, které nesplňují současné Euro-normy. Jedinou šancí, jak dostat vozy legálně na silnice, má být podle bulharského tisku vývoz vozidel do Německa, kde by jim samotná automobilka mohla vydat speciální registrační značky pro veterány.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?