Český majitel Tesly Model X vyrazil na bývalý tankodrom, jak jeho offroad výlet dopadl?

Český majitel Tesly Model X prověřil její schopnosti na offroad dráze Milovice
Český majitel Tesly Model X prověřil její schopnosti na offroad dráze Milovice, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. ledna 2019 09:24 | akt. 3. ledna 2019 09:39
Sdílej:

Většina soudobých SUV, včetně Tesly Model X, bývá konstruována hlavně k provozu po běžných silnicích, kde majitelé těchto vozů oceňují zejména vyšší komfort, dostatek prostoru a díky pohonu všech kol i vyšší šanci, že se dostanou do cíle za jakýchkoliv podmínek. Do skutečného terénu se tak tyto vozy dostanou jen málokdy, ovšem některé z nich umí celkem slušně překvapit.

Tesla Model X se v náročném terénu příliš často nevidí, čemuž se nelze při její ceně a technické sofistikovanosti příliš divit. Jedním z mála odvážlivců byl například norský nadšenec Bjørn Nyland, který se vydal se svou Teslou do zamrzlého terénu minulý rok, avšak jeho výlet nedopadl zrovna nejlépe.

Dalším odvážlivcem se stal Ondřej Hunčovský, majitel Tesly Model X 100D a provozovatel webu Teslicka.cz, který se vypravil na jednu z nejnáročnějších offroadových tratí v Česku - bývalý tankový polygon a současnou Off-Road dráhu Milovice. A celý svůj výlet zaznamenal na video.

Jak je ze záběrů patrné, Tesla nebyla nijak upravována a ve svých podbězích dokonce neměla obuty ani žádné speciální pneumatiky. Jejím největším pomocníkem se tak stalo maximální zvýšení podvozku a chytrá elektronika, díky které bylo možné překonávat i skutečně zablácená stoupání.

Model X však není žádný pravověrný offroad a tak si řidič musel dávat dobrý pozor na nájezdové i přejezdové úhly a na několika záběrech je vidět, jak se práh vozu nebezpečně přibližuje terénnímu zlomu. Celkově vzato se však Tesla poprala s výzvou na offroad dráze více než důstojně. Tedy až na jedno zaváhání.

Na konci videa můžeme vidět moment, kdy světlá výška nazvedaného podvozku již nestačila a sofistikovaný elektromobil skončil na břiše. S jeho vyprošťováním musel pomoci i jiný offroad na správných pneumatikách, který však nakonec přišel o nárazník. Tahat podobné těžké auto z bahna zkrátka není žádná sranda.

Nakonec se však Teslu podařilo vyprostit a tak až na jedno drobné zaváhání, kterému napomohl i špatný dohad navigátora, lze považovat tuhle „zkoušku ohněm" za celkem slušný výsledek. Řekněme si totiž upřímně, že většina v současnosti nabízených SUV by se zkrátka na podobně rozbahněném terénu zastavila nejspíš o dost dřív.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.