Většina soudobých SUV, včetně Tesly Model X, bývá konstruována hlavně k provozu po běžných silnicích, kde majitelé těchto vozů oceňují zejména vyšší komfort, dostatek prostoru a díky pohonu všech kol i vyšší šanci, že se dostanou do cíle za jakýchkoliv podmínek. Do skutečného terénu se tak tyto vozy dostanou jen málokdy, ovšem některé z nich umí celkem slušně překvapit.
Tesla Model X se v náročném terénu příliš často nevidí, čemuž se nelze při její ceně a technické sofistikovanosti příliš divit. Jedním z mála odvážlivců byl například norský nadšenec Bjørn Nyland, který se vydal se svou Teslou do zamrzlého terénu minulý rok, avšak jeho výlet nedopadl zrovna nejlépe.
Dalším odvážlivcem se stal Ondřej Hunčovský, majitel Tesly Model X 100D a provozovatel webu Teslicka.cz, který se vypravil na jednu z nejnáročnějších offroadových tratí v Česku - bývalý tankový polygon a současnou Off-Road dráhu Milovice. A celý svůj výlet zaznamenal na video.
Jak je ze záběrů patrné, Tesla nebyla nijak upravována a ve svých podbězích dokonce neměla obuty ani žádné speciální pneumatiky. Jejím největším pomocníkem se tak stalo maximální zvýšení podvozku a chytrá elektronika, díky které bylo možné překonávat i skutečně zablácená stoupání.
Model X však není žádný pravověrný offroad a tak si řidič musel dávat dobrý pozor na nájezdové i přejezdové úhly a na několika záběrech je vidět, jak se práh vozu nebezpečně přibližuje terénnímu zlomu. Celkově vzato se však Tesla poprala s výzvou na offroad dráze více než důstojně. Tedy až na jedno zaváhání.
Na konci videa můžeme vidět moment, kdy světlá výška nazvedaného podvozku již nestačila a sofistikovaný elektromobil skončil na břiše. S jeho vyprošťováním musel pomoci i jiný offroad na správných pneumatikách, který však nakonec přišel o nárazník. Tahat podobné těžké auto z bahna zkrátka není žádná sranda.
Nakonec se však Teslu podařilo vyprostit a tak až na jedno drobné zaváhání, kterému napomohl i špatný dohad navigátora, lze považovat tuhle „zkoušku ohněm" za celkem slušný výsledek. Řekněme si totiž upřímně, že většina v současnosti nabízených SUV by se zkrátka na podobně rozbahněném terénu zastavila nejspíš o dost dřív.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.