Většina soudobých SUV, včetně Tesly Model X, bývá konstruována hlavně k provozu po běžných silnicích, kde majitelé těchto vozů oceňují zejména vyšší komfort, dostatek prostoru a díky pohonu všech kol i vyšší šanci, že se dostanou do cíle za jakýchkoliv podmínek. Do skutečného terénu se tak tyto vozy dostanou jen málokdy, ovšem některé z nich umí celkem slušně překvapit.
Tesla Model X se v náročném terénu příliš často nevidí, čemuž se nelze při její ceně a technické sofistikovanosti příliš divit. Jedním z mála odvážlivců byl například norský nadšenec Bjørn Nyland, který se vydal se svou Teslou do zamrzlého terénu minulý rok, avšak jeho výlet nedopadl zrovna nejlépe.
Dalším odvážlivcem se stal Ondřej Hunčovský, majitel Tesly Model X 100D a provozovatel webu Teslicka.cz, který se vypravil na jednu z nejnáročnějších offroadových tratí v Česku - bývalý tankový polygon a současnou Off-Road dráhu Milovice. A celý svůj výlet zaznamenal na video.
Jak je ze záběrů patrné, Tesla nebyla nijak upravována a ve svých podbězích dokonce neměla obuty ani žádné speciální pneumatiky. Jejím největším pomocníkem se tak stalo maximální zvýšení podvozku a chytrá elektronika, díky které bylo možné překonávat i skutečně zablácená stoupání.
Model X však není žádný pravověrný offroad a tak si řidič musel dávat dobrý pozor na nájezdové i přejezdové úhly a na několika záběrech je vidět, jak se práh vozu nebezpečně přibližuje terénnímu zlomu. Celkově vzato se však Tesla poprala s výzvou na offroad dráze více než důstojně. Tedy až na jedno zaváhání.
Na konci videa můžeme vidět moment, kdy světlá výška nazvedaného podvozku již nestačila a sofistikovaný elektromobil skončil na břiše. S jeho vyprošťováním musel pomoci i jiný offroad na správných pneumatikách, který však nakonec přišel o nárazník. Tahat podobné těžké auto z bahna zkrátka není žádná sranda.
Nakonec se však Teslu podařilo vyprostit a tak až na jedno drobné zaváhání, kterému napomohl i špatný dohad navigátora, lze považovat tuhle „zkoušku ohněm" za celkem slušný výsledek. Řekněme si totiž upřímně, že většina v současnosti nabízených SUV by se zkrátka na podobně rozbahněném terénu zastavila nejspíš o dost dřív.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?