Jeden z nejstarších vozů, který se dá stále koupit jako nový, ruský UAZ-452 se ve výrobě drží už 53 let. I přesto UAZ stále neplánuje poslat populární terénní dodávku do důchodu.
V databázi ruské agentury Rosstandart, což je federální agentura pro technickou regulaci a metrologii, se před pár dny objevil dokument produlužující schválení typu vozidla na další tři roky. V tom se zmiňují vozy UAZ 3303, 3741 a 3909. Pod nicneříkajícími čísly se přitom schovávají tři verze legendárního UAZ-452 a alespoň do 29. prosince 2021 se tak dá počítat s jejich další výrobou.
Uljanovský automobilový závod je mezi moderními automobilkami poněkud zjevením a to i na ruské poměry. Modelová řada UAZ totiž zahrnuje tři základní modely a jejich varianty, přičemž ten nejmodernější, UAZ Patriot, se ve své první verzi dostal na trh už v roce 1997, jako UAZ-3160. Kromě Patriota a Buchanky UAZ vyrábí ještě několik variant modelu 469, který se ve výrobě drží už od roku 1972.
UAZ-452, přezdívaný dle svého tvaru Buchanka, neboli bochník chleba, se začal vyrábět v roce 1965. Sám přitom částečně vychází z dřívějšího UAZ-450, který se dostal na sovětský trh přesně před 60 lety. Vůz s pohonem všech kol byl zpočátku k dispozici jen se čtyřválcem o objemu 2445 ccm a výkonu 75 koní, v současných verzích pracuje benzínový čtyřválec ZMZ-40911 s objemem 2693 ccm a 112 koni. Kromě 4x4 verze existovala i varianta s pohonem pouze zadních kol, pojmenovaná UAZ-451, ta se však přestala vyrábět už na začátku 80. let.
Na ruském trhu je 452 dostupná kromě nejznámější verze furgon také jako valník s krátkou nebo dlouhou kabinou, minibus nebo sanitka. Výrobce navíc nedávno představil i výroční verzi, nazvanou jednoduše UAZ Buchanka Jubilejnaja, která se vzhledem přibližuje prvním verzím modelu. Kromě Ruska a sousedních států se ale Buchanka může nadále prodávat i v Evropské Unii, kam se dodává s motory splňujícími Euro 6. Nový UAZ-452 si tak můžete koupit i v roce 2019 v České republice a legálně jej provozovat na místních silnicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.