Tatra T87 patří k ikonám československého automobilového průmyslu, jak jistě všichni víme. Za oceánem však krásu a propracovanost těchto raritních vozů ocení jen pár nadšených sběratelů. Jak to ale dopadne, když se do stařičké Tatry posadí dvojice mladých motoristických redaktorů a proveze ji centrem rozpáleného Los Angeles? Odpověď nabízí web Jalopnik, jehož dva redaktoři si pýchu kopřivnické automobilky vyzkoušeli v poměrně náročném prostředí.
Michael Ballaban a Raphael Orlove, dva redaktoři motoristické sekce webu Jalopnik, v posledních týdnech cestují po USA, vyhledávají zajímavé vozy a točí o nich zajímavé reportáže. Ty pak vysílají prostřednictvím několika amerických televizních kanálů, ke kterým my bohužel přístup nemáme, ovšem kochat se můžeme alespoň krátkými veřejnými ukázkami.
A v jedné z nich se dvojice redaktorů pochlubila svou návštěvou Los Angeles, kde v nenápadné garáži na rohu nenápadné ulice stojí řada pokladů automobilové historie. Majitelem této garáže je lehce výstřední chlapík jménem Paul Greenstein, který se vyžívá ve zvláštních automobilech, které sbírá a následně opravuje. V garáži má celou řadu zajímavých skvostů, ovšem nás nejvíce zajímá jeho černá Tatra 87 z roku 1941.
Paul totiž tuhle Tatru kvůli redaktorům vytáhl z garáže, naložil svou podobně výstřední přítelkyni a všichni se vydali na okružní jízdu po Los Angeles, během niž se Paul rozpovídal o zajímavém příběhu jeho Tatrovky.
Ta byla vyrobena v roce 1941, tedy během Německé okupace Československa, takže se záhy po výrobě dostala do rukou německé armády. Jaký byl její příběh ve službách nacistů nevíme, ovšem během války se dostala do rukou spojenců, kteří ji dopravili do USA. Tam však nebohá Tatrovka stála desítky let na betonovém podstavci, až z ní zbylo jen rezavé torzo.
Paul a jeho přítelkyně Dydia koupili Tatrovku v roce 2001 na eBay za cca 8000 dolarů, což dnes vychází v přepočtu na 173000 korun. Vůz však potřeboval kompletní rekonstrukci, na které pracoval jak sám Paul, tak zakázkoví výrobci a nakonec i odborníci v Česku, kam byl vůz nakonec odeslán k dokončení renovace.
Během cesty po Los Angeles se však projevila jedna z technických charakteristik staré Tatrovky. Její vzduchem chlazený motor byl totiž navržen pro svižnější jízdu, během které se dokáže bez problému uchladit. Los Angeles je však známé hlavně pro své nekonečné zácpy a kolony, což kopřivnickému veteránovi rozhodně neprospívá.
Tatrovka sice dokázala dojet až ke garáži, ovšem vyjet na chodník a k vratům už pro ni byl nepřekonatelný problém. Celá posádka tak vyskákala a všichni tlačili. Přidal se dokonce i zcela neznámý člověk, který kvůli Tatře v nesnázích zablokoval svým autem křižovatku.
Ani tento neveselý zážitek na konci však redaktorům jejich nadšení z Tatry nevzal. Jak nakonec prohlásil Michael Ballaban, jeden z redaktorů Jalopnik, "Spousta lidí se stěhuje do Los Angeles, aby se cítili výjimečně. Když ale vlastníte jeden z těchto vozů, výjimečněji už se cítit nemůžete." Kompletní dojmy redaktorů, včetně videa, naleznete na webu Jalopnik.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?