Toyota bude součástí štafety olympijské pochodně v rámci her v Tokiu v roce 2020. Uzavřela totiž oficiální dohodu o partnerské spolupráci s Organizačním výborem Olympijských a Paralympijských her Tokio 2020.
Prostřednictvím této spolupráce chce automobilka podpořit všeobecné nadšení pro olympijské hry, ale i Japonsko jako takové a zejména jeho oblasti zasažené přírodními pohromami. Toyota se jako oficiální partner zúčastní štafety s pochodní, poskytne totiž automobil jedoucí v čele, a také bude prezentovat své nové technologie v oblasti mobility.
Toyota přitom byla součástí štafety s olympijským ohněm už v Naganu v roce 1998. Tehdy byl jedním z nosičů pochodně jmenován nynější výkonný viceprezident automobilky Toyota Mitsuru Kawai. „Pochodeň představuje olympijského ducha. Pamatuji si, jak jsem ji nesl na hrách v Naganu. Ve váze této pochodně jsem cítil zodpovědnost a historii, kterou představuje. Toyota chce přispívat k budování inkluzivní společnosti, v níž má každý šanci utkat se s nemožným, a mohu vás ubezpečit, že všichni v Toyotě s nadšením spojují síly na podporu hlavního hesla organizačního výboru o tom, že naděje osvětluje naši cestu,” vzpomíná a vysvětluje Kawai.
Olympijská tradice
Toyota nedávno podpořila také štafetu olympijských her mládeže Buenos Aires 2018, kam poskytla své modely Hilux a Prius. Vozy značky se ale tradičně ukazují na všech olympijských hrách pořádaných v Japonsku (v minulosti to bylo Tokio 1964, Sapporo 1972 a Nagano 1998). V roce 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu ve spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem (IOC) a Mezinárodním paralympijským výborem (IPC).
Cílem partnerství je mimo jiné zajistit co nejhladší průběh blížících se her v Tokiu. Toyota poskytne nejnovější technologie a řešení mobility a podpoří také samotné sportovní akce a nejrůznější místní aktivity s olympiádou spojené.
Oficiální partner
Podepsáním zmíněné dohody z roku 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem olympijských her až roku 2024, což zahrnuje Olympijské a Paralympijské zimní hry v Pchjongčchangu 2018 a Pekingu 2022, a také letní Olympijské hry v Tokiu 2020 a Paříži 2024. V roli partnera chce Toyota pomoci vytvořit společnost bez diskriminace prostřednictvím sportu a zasadit se o vytvoření udržitelné společnosti prostřednictvím mobility.
Snaha Toyoty o zdokonalování a respekt k lidem patří i ke klíčovým hodnotám olympijských a paralympijských her, které spojují účastníky z celého světa v duchu přátelství a pospolitosti na oslavu překonávání hranic lidských možností. Toyota je toho názoru, že mobilita přesahuje svět automobilů; spočívá v překonávání výzev a uskutečňování snů, což je zhmotněno v celosvětové kampani s názvem Start Your Impossible. Snaží se tak zásadně změnit vnímání svých aktivit – není už dnes jen běžná automobilka, ale firma poskytující služby mobility na mnoha úrovních.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).