Prostřednictvím této spolupráce chce automobilka podpořit všeobecné nadšení pro olympijské hry, ale i Japonsko jako takové a zejména jeho oblasti zasažené přírodními pohromami. Toyota se jako oficiální partner zúčastní štafety s pochodní, poskytne totiž automobil jedoucí v čele, a také bude prezentovat své nové technologie v oblasti mobility.
Toyota přitom byla součástí štafety s olympijským ohněm už v Naganu v roce 1998. Tehdy byl jedním z nosičů pochodně jmenován nynější výkonný viceprezident automobilky Toyota Mitsuru Kawai. „Pochodeň představuje olympijského ducha. Pamatuji si, jak jsem ji nesl na hrách v Naganu. Ve váze této pochodně jsem cítil zodpovědnost a historii, kterou představuje. Toyota chce přispívat k budování inkluzivní společnosti, v níž má každý šanci utkat se s nemožným, a mohu vás ubezpečit, že všichni v Toyotě s nadšením spojují síly na podporu hlavního hesla organizačního výboru o tom, že naděje osvětluje naši cestu,” vzpomíná a vysvětluje Kawai.
Olympijská tradice
Toyota nedávno podpořila také štafetu olympijských her mládeže Buenos Aires 2018, kam poskytla své modely Hilux a Prius. Vozy značky se ale tradičně ukazují na všech olympijských hrách pořádaných v Japonsku (v minulosti to bylo Tokio 1964, Sapporo 1972 a Nagano 1998). V roce 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu ve spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem (IOC) a Mezinárodním paralympijským výborem (IPC).
Cílem partnerství je mimo jiné zajistit co nejhladší průběh blížících se her v Tokiu. Toyota poskytne nejnovější technologie a řešení mobility a podpoří také samotné sportovní akce a nejrůznější místní aktivity s olympiádou spojené.
Oficiální partner
Podepsáním zmíněné dohody z roku 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem olympijských her až roku 2024, což zahrnuje Olympijské a Paralympijské zimní hry v Pchjongčchangu 2018 a Pekingu 2022, a také letní Olympijské hry v Tokiu 2020 a Paříži 2024. V roli partnera chce Toyota pomoci vytvořit společnost bez diskriminace prostřednictvím sportu a zasadit se o vytvoření udržitelné společnosti prostřednictvím mobility.
Snaha Toyoty o zdokonalování a respekt k lidem patří i ke klíčovým hodnotám olympijských a paralympijských her, které spojují účastníky z celého světa v duchu přátelství a pospolitosti na oslavu překonávání hranic lidských možností. Toyota je toho názoru, že mobilita přesahuje svět automobilů; spočívá v překonávání výzev a uskutečňování snů, což je zhmotněno v celosvětové kampani s názvem Start Your Impossible. Snaží se tak zásadně změnit vnímání svých aktivit – není už dnes jen běžná automobilka, ale firma poskytující služby mobility na mnoha úrovních.