Toyota bude součástí štafety olympijské pochodně v rámci her v Tokiu v roce 2020. Uzavřela totiž oficiální dohodu o partnerské spolupráci s Organizačním výborem Olympijských a Paralympijských her Tokio 2020.
Prostřednictvím této spolupráce chce automobilka podpořit všeobecné nadšení pro olympijské hry, ale i Japonsko jako takové a zejména jeho oblasti zasažené přírodními pohromami. Toyota se jako oficiální partner zúčastní štafety s pochodní, poskytne totiž automobil jedoucí v čele, a také bude prezentovat své nové technologie v oblasti mobility.
Toyota přitom byla součástí štafety s olympijským ohněm už v Naganu v roce 1998. Tehdy byl jedním z nosičů pochodně jmenován nynější výkonný viceprezident automobilky Toyota Mitsuru Kawai. „Pochodeň představuje olympijského ducha. Pamatuji si, jak jsem ji nesl na hrách v Naganu. Ve váze této pochodně jsem cítil zodpovědnost a historii, kterou představuje. Toyota chce přispívat k budování inkluzivní společnosti, v níž má každý šanci utkat se s nemožným, a mohu vás ubezpečit, že všichni v Toyotě s nadšením spojují síly na podporu hlavního hesla organizačního výboru o tom, že naděje osvětluje naši cestu,” vzpomíná a vysvětluje Kawai.
Olympijská tradice
Toyota nedávno podpořila také štafetu olympijských her mládeže Buenos Aires 2018, kam poskytla své modely Hilux a Prius. Vozy značky se ale tradičně ukazují na všech olympijských hrách pořádaných v Japonsku (v minulosti to bylo Tokio 1964, Sapporo 1972 a Nagano 1998). V roce 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu ve spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem (IOC) a Mezinárodním paralympijským výborem (IPC).
Cílem partnerství je mimo jiné zajistit co nejhladší průběh blížících se her v Tokiu. Toyota poskytne nejnovější technologie a řešení mobility a podpoří také samotné sportovní akce a nejrůznější místní aktivity s olympiádou spojené.
Oficiální partner
Podepsáním zmíněné dohody z roku 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem olympijských her až roku 2024, což zahrnuje Olympijské a Paralympijské zimní hry v Pchjongčchangu 2018 a Pekingu 2022, a také letní Olympijské hry v Tokiu 2020 a Paříži 2024. V roli partnera chce Toyota pomoci vytvořit společnost bez diskriminace prostřednictvím sportu a zasadit se o vytvoření udržitelné společnosti prostřednictvím mobility.
Snaha Toyoty o zdokonalování a respekt k lidem patří i ke klíčovým hodnotám olympijských a paralympijských her, které spojují účastníky z celého světa v duchu přátelství a pospolitosti na oslavu překonávání hranic lidských možností. Toyota je toho názoru, že mobilita přesahuje svět automobilů; spočívá v překonávání výzev a uskutečňování snů, což je zhmotněno v celosvětové kampani s názvem Start Your Impossible. Snaží se tak zásadně změnit vnímání svých aktivit – není už dnes jen běžná automobilka, ale firma poskytující služby mobility na mnoha úrovních.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?