Toyota bude součástí štafety olympijské pochodně v rámci her v Tokiu v roce 2020. Uzavřela totiž oficiální dohodu o partnerské spolupráci s Organizačním výborem Olympijských a Paralympijských her Tokio 2020.
Prostřednictvím této spolupráce chce automobilka podpořit všeobecné nadšení pro olympijské hry, ale i Japonsko jako takové a zejména jeho oblasti zasažené přírodními pohromami. Toyota se jako oficiální partner zúčastní štafety s pochodní, poskytne totiž automobil jedoucí v čele, a také bude prezentovat své nové technologie v oblasti mobility.
Toyota přitom byla součástí štafety s olympijským ohněm už v Naganu v roce 1998. Tehdy byl jedním z nosičů pochodně jmenován nynější výkonný viceprezident automobilky Toyota Mitsuru Kawai. „Pochodeň představuje olympijského ducha. Pamatuji si, jak jsem ji nesl na hrách v Naganu. Ve váze této pochodně jsem cítil zodpovědnost a historii, kterou představuje. Toyota chce přispívat k budování inkluzivní společnosti, v níž má každý šanci utkat se s nemožným, a mohu vás ubezpečit, že všichni v Toyotě s nadšením spojují síly na podporu hlavního hesla organizačního výboru o tom, že naděje osvětluje naši cestu,” vzpomíná a vysvětluje Kawai.
Olympijská tradice
Toyota nedávno podpořila také štafetu olympijských her mládeže Buenos Aires 2018, kam poskytla své modely Hilux a Prius. Vozy značky se ale tradičně ukazují na všech olympijských hrách pořádaných v Japonsku (v minulosti to bylo Tokio 1964, Sapporo 1972 a Nagano 1998). V roce 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu ve spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem (IOC) a Mezinárodním paralympijským výborem (IPC).
Cílem partnerství je mimo jiné zajistit co nejhladší průběh blížících se her v Tokiu. Toyota poskytne nejnovější technologie a řešení mobility a podpoří také samotné sportovní akce a nejrůznější místní aktivity s olympiádou spojené.
Oficiální partner
Podepsáním zmíněné dohody z roku 2015 se Toyota stala oficiálním celosvětovým partnerem olympijských her až roku 2024, což zahrnuje Olympijské a Paralympijské zimní hry v Pchjongčchangu 2018 a Pekingu 2022, a také letní Olympijské hry v Tokiu 2020 a Paříži 2024. V roli partnera chce Toyota pomoci vytvořit společnost bez diskriminace prostřednictvím sportu a zasadit se o vytvoření udržitelné společnosti prostřednictvím mobility.
Snaha Toyoty o zdokonalování a respekt k lidem patří i ke klíčovým hodnotám olympijských a paralympijských her, které spojují účastníky z celého světa v duchu přátelství a pospolitosti na oslavu překonávání hranic lidských možností. Toyota je toho názoru, že mobilita přesahuje svět automobilů; spočívá v překonávání výzev a uskutečňování snů, což je zhmotněno v celosvětové kampani s názvem Start Your Impossible. Snaží se tak zásadně změnit vnímání svých aktivit – není už dnes jen běžná automobilka, ale firma poskytující služby mobility na mnoha úrovních.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.