Samořídící auta Uberu se po smrtelné nehodě vracejí zpět na silnice. Máme se čeho bát?

-jka / AutoRoad.cz, 22. prosince 2018, 11:53 Google+

Všichni máme stále v čerstvé paměti nehodu, která se odehrála v březnu tohoto roku. Během jednoho z mnoha testování autonomního řízení došlo v arizonském městě Tempe ke smrtelné nehodě, kdy vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou chodkyni přecházející silnici. Co bude dál?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
autonomní vůz Uber

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Sdílejte článek

Dostupné videozáběry i vyšetřování policie prozradilo, že chyba v tomto případě nebyla na straně Uberu. Žena přecházela silnici v noci, mimo přechod a nebyla označena žádným reflexním prvkem. Ve chvíli, kdy ji světlomety vozu "osvítily", bylo již pozdě. Místním obyvatelům však video ani vyšetřování policie již důvěru v autonomní vozy jen tak nevrátí, takže není překvapením, že bylo testování v Arizoně kompletně ukončeno. 

Nyní, po devíti měsících, se samořiditelná auta vrací zpět na silnice, tentokrát však do Pittsburghu. Podmínky pro testování byly ale upraveny a jsou mnohem přísnější - automobily se již nesmí pohybovat rychlostí až 90 km/h, ale jejich maximální rychlost je omezeno na 40 km/h. Testování také probíhá pouze za světla a jen na některých vybraných "jednodušších" oblastech města. 

img-responsive

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Eric Meyhofer, vedoucí výzkumné skupiny Uberu, k tomu řekl: "Budeme i nadále upřednostňovat bezpečnost a proaktivně komunikovat s ostatními o našem pokroku. Naším cílem je vybudovat takovou dopravu, která bude bezpečnější a cenově dostupnější, pro všechny." 

Uberu se tedy podařilo získat povolení od ministerstva dopravy v Pensylvánii, aby se automobily mohly vrátit zpět do Pittsburghu. Oproti předchozím testům budou ve vozidlech navíc dvě osoby, které budou neustále připraveni převzít řízení v případě, že by se cokoliv pokazilo. Uber oznámil, že návrat svých vozů chystá i do ulic v Torontu a San Franciscu, i když zde budou vozidla provozovány v "manuálním" režimu, takže řízení bude mít na svědomí řidič a ne autonomní systém vozidla. (Uber tak chce zřejmě zajistit sběr dalších dat pro správnou funkci obslužného softwaru).

Vytisknout

Diskuze: Samořídící auta Uberu se po smrtelné nehodě vracejí zpět na silnice. Máme se čeho bát?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda 1000 MB

Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud