Všichni máme stále v čerstvé paměti nehodu, která se odehrála v březnu tohoto roku. Během jednoho z mnoha testování autonomního řízení došlo v arizonském městě Tempe ke smrtelné nehodě, kdy vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou chodkyni přecházející silnici. Co bude dál?
Dostupné videozáběry i vyšetřování policie prozradilo, že chyba v tomto případě nebyla na straně Uberu. Žena přecházela silnici v noci, mimo přechod a nebyla označena žádným reflexním prvkem. Ve chvíli, kdy ji světlomety vozu "osvítily", bylo již pozdě. Místním obyvatelům však video ani vyšetřování policie již důvěru v autonomní vozy jen tak nevrátí, takže není překvapením, že bylo testování v Arizoně kompletně ukončeno.
Nyní, po devíti měsících, se samořiditelná auta vrací zpět na silnice, tentokrát však do Pittsburghu. Podmínky pro testování byly ale upraveny a jsou mnohem přísnější - automobily se již nesmí pohybovat rychlostí až 90 km/h, ale jejich maximální rychlost je omezeno na 40 km/h. Testování také probíhá pouze za světla a jen na některých vybraných "jednodušších" oblastech města.
Eric Meyhofer, vedoucí výzkumné skupiny Uberu, k tomu řekl: "Budeme i nadále upřednostňovat bezpečnost a proaktivně komunikovat s ostatními o našem pokroku. Naším cílem je vybudovat takovou dopravu, která bude bezpečnější a cenově dostupnější, pro všechny."
Uberu se tedy podařilo získat povolení od ministerstva dopravy v Pensylvánii, aby se automobily mohly vrátit zpět do Pittsburghu. Oproti předchozím testům budou ve vozidlech navíc dvě osoby, které budou neustále připraveni převzít řízení v případě, že by se cokoliv pokazilo. Uber oznámil, že návrat svých vozů chystá i do ulic v Torontu a San Franciscu, i když zde budou vozidla provozovány v "manuálním" režimu, takže řízení bude mít na svědomí řidič a ne autonomní systém vozidla. (Uber tak chce zřejmě zajistit sběr dalších dat pro správnou funkci obslužného softwaru).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.