Vozy s milionovými nájezdy se občas v médiích objeví, většinou však jde o modely značek proslulých trvanlivostí, jako například Volvo, nebo Toyota. Dnes tu ale máme úplně běžný sériový Hyundai Elantra, se kterým majitelka ujela milion mil.
Farrah Haines si svou Elantru pořídila v roce 2013 a jedinou změnou oproti sériovému provedení je poněkud nezvykle působící ochranný rám na předku malého sedanu. Američanka z Kansasu se živí jako doručovatelka automobilových dílů, což vysvětluje jak je možné, že během pouhých pěti let dokázala s jedním vozem ujet přes 1.6 milionu kilometrů. Za jediný rok tak ujede kolem 320 tisíc kilometrů, více než většina aut dokáže za celý život.
Jejím vozem je americká verze Hyundai Elantra sedan páté generace, která se vyráběla od roku 2011 v Alabamě. Pod kapotou pracuje čtyřválec Hyundai Nu o objemu 1.8 litru a výkonu 148 koní, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Její vůz samozřejmě stále využívá původní motor, kterému se jistě dostalo dostatek péče. Jak sama majitelka dodala, pokud chcete dosáhnout takovéhoto výsledku, musíte mít kvalitní vozidlo a věnovat mu kvalitní péči.
Není se čemu divit, že když se při dosažení milníku milionu najetých mil rozhodla kontaktovat Hyundai, setkala se z počátku s nedůvěrou. I samotný šéf marketingu Hyundai pro USA dodal, že takový nájezd za tak krátkou dobu je něco extrémně vzácné a neuvěřitelné. V servisu Hyundai proto proběhlo několik testů, ověřujících funkčnost počítadla a také kontrola součástí vozu.
Jednou ze starostí Farrah Haynes bylo, že po dosažení 999999 mil se počítadlo vrátí zpátky na nulu a ztratí se tak důkaz o dosaženém milníku. V Hyundai tento problém vyřešili po svém a vyrobili speciální znak 1M, který se poté nalepil přímo na přístrojový štít před počítadlo. Tak má majitelka navždy důkaz o trvanlivosti svého vozu. Kromě toho se Elantra dočkala zlatého rámu pro SPZ s nápisem 1 Million Mile Club. Nově navržené příslušenství bylo také zařazeno do katalogu dílů Hyundai a dostane jej každý další majitel, který dosáhne milionu mil.
Ani u toho však Hyundai neskončil a daroval Farrah Haynes i zcela nový Hyundai Elantra šesté generace. Jak však uvedla samotná majitelka, jejím dalším cílem je najet s původním autem 1.5 milionu mil a eventuálně snad i 2 miliony.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.