Vozy s milionovými nájezdy se občas v médiích objeví, většinou však jde o modely značek proslulých trvanlivostí, jako například Volvo, nebo Toyota. Dnes tu ale máme úplně běžný sériový Hyundai Elantra, se kterým majitelka ujela milion mil.
Farrah Haines si svou Elantru pořídila v roce 2013 a jedinou změnou oproti sériovému provedení je poněkud nezvykle působící ochranný rám na předku malého sedanu. Američanka z Kansasu se živí jako doručovatelka automobilových dílů, což vysvětluje jak je možné, že během pouhých pěti let dokázala s jedním vozem ujet přes 1.6 milionu kilometrů. Za jediný rok tak ujede kolem 320 tisíc kilometrů, více než většina aut dokáže za celý život.
Jejím vozem je americká verze Hyundai Elantra sedan páté generace, která se vyráběla od roku 2011 v Alabamě. Pod kapotou pracuje čtyřválec Hyundai Nu o objemu 1.8 litru a výkonu 148 koní, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Její vůz samozřejmě stále využívá původní motor, kterému se jistě dostalo dostatek péče. Jak sama majitelka dodala, pokud chcete dosáhnout takovéhoto výsledku, musíte mít kvalitní vozidlo a věnovat mu kvalitní péči.
Není se čemu divit, že když se při dosažení milníku milionu najetých mil rozhodla kontaktovat Hyundai, setkala se z počátku s nedůvěrou. I samotný šéf marketingu Hyundai pro USA dodal, že takový nájezd za tak krátkou dobu je něco extrémně vzácné a neuvěřitelné. V servisu Hyundai proto proběhlo několik testů, ověřujících funkčnost počítadla a také kontrola součástí vozu.
Jednou ze starostí Farrah Haynes bylo, že po dosažení 999999 mil se počítadlo vrátí zpátky na nulu a ztratí se tak důkaz o dosaženém milníku. V Hyundai tento problém vyřešili po svém a vyrobili speciální znak 1M, který se poté nalepil přímo na přístrojový štít před počítadlo. Tak má majitelka navždy důkaz o trvanlivosti svého vozu. Kromě toho se Elantra dočkala zlatého rámu pro SPZ s nápisem 1 Million Mile Club. Nově navržené příslušenství bylo také zařazeno do katalogu dílů Hyundai a dostane jej každý další majitel, který dosáhne milionu mil.
Ani u toho však Hyundai neskončil a daroval Farrah Haynes i zcela nový Hyundai Elantra šesté generace. Jak však uvedla samotná majitelka, jejím dalším cílem je najet s původním autem 1.5 milionu mil a eventuálně snad i 2 miliony.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.