Vozy s milionovými nájezdy se občas v médiích objeví, většinou však jde o modely značek proslulých trvanlivostí, jako například Volvo, nebo Toyota. Dnes tu ale máme úplně běžný sériový Hyundai Elantra, se kterým majitelka ujela milion mil.
Farrah Haines si svou Elantru pořídila v roce 2013 a jedinou změnou oproti sériovému provedení je poněkud nezvykle působící ochranný rám na předku malého sedanu. Američanka z Kansasu se živí jako doručovatelka automobilových dílů, což vysvětluje jak je možné, že během pouhých pěti let dokázala s jedním vozem ujet přes 1.6 milionu kilometrů. Za jediný rok tak ujede kolem 320 tisíc kilometrů, více než většina aut dokáže za celý život.
Jejím vozem je americká verze Hyundai Elantra sedan páté generace, která se vyráběla od roku 2011 v Alabamě. Pod kapotou pracuje čtyřválec Hyundai Nu o objemu 1.8 litru a výkonu 148 koní, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Její vůz samozřejmě stále využívá původní motor, kterému se jistě dostalo dostatek péče. Jak sama majitelka dodala, pokud chcete dosáhnout takovéhoto výsledku, musíte mít kvalitní vozidlo a věnovat mu kvalitní péči.
Není se čemu divit, že když se při dosažení milníku milionu najetých mil rozhodla kontaktovat Hyundai, setkala se z počátku s nedůvěrou. I samotný šéf marketingu Hyundai pro USA dodal, že takový nájezd za tak krátkou dobu je něco extrémně vzácné a neuvěřitelné. V servisu Hyundai proto proběhlo několik testů, ověřujících funkčnost počítadla a také kontrola součástí vozu.
Jednou ze starostí Farrah Haynes bylo, že po dosažení 999999 mil se počítadlo vrátí zpátky na nulu a ztratí se tak důkaz o dosaženém milníku. V Hyundai tento problém vyřešili po svém a vyrobili speciální znak 1M, který se poté nalepil přímo na přístrojový štít před počítadlo. Tak má majitelka navždy důkaz o trvanlivosti svého vozu. Kromě toho se Elantra dočkala zlatého rámu pro SPZ s nápisem 1 Million Mile Club. Nově navržené příslušenství bylo také zařazeno do katalogu dílů Hyundai a dostane jej každý další majitel, který dosáhne milionu mil.
Ani u toho však Hyundai neskončil a daroval Farrah Haynes i zcela nový Hyundai Elantra šesté generace. Jak však uvedla samotná majitelka, jejím dalším cílem je najet s původním autem 1.5 milionu mil a eventuálně snad i 2 miliony.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?