Vozy s milionovými nájezdy se občas v médiích objeví, většinou však jde o modely značek proslulých trvanlivostí, jako například Volvo, nebo Toyota. Dnes tu ale máme úplně běžný sériový Hyundai Elantra, se kterým majitelka ujela milion mil.
Farrah Haines si svou Elantru pořídila v roce 2013 a jedinou změnou oproti sériovému provedení je poněkud nezvykle působící ochranný rám na předku malého sedanu. Američanka z Kansasu se živí jako doručovatelka automobilových dílů, což vysvětluje jak je možné, že během pouhých pěti let dokázala s jedním vozem ujet přes 1.6 milionu kilometrů. Za jediný rok tak ujede kolem 320 tisíc kilometrů, více než většina aut dokáže za celý život.
Jejím vozem je americká verze Hyundai Elantra sedan páté generace, která se vyráběla od roku 2011 v Alabamě. Pod kapotou pracuje čtyřválec Hyundai Nu o objemu 1.8 litru a výkonu 148 koní, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Její vůz samozřejmě stále využívá původní motor, kterému se jistě dostalo dostatek péče. Jak sama majitelka dodala, pokud chcete dosáhnout takovéhoto výsledku, musíte mít kvalitní vozidlo a věnovat mu kvalitní péči.
Není se čemu divit, že když se při dosažení milníku milionu najetých mil rozhodla kontaktovat Hyundai, setkala se z počátku s nedůvěrou. I samotný šéf marketingu Hyundai pro USA dodal, že takový nájezd za tak krátkou dobu je něco extrémně vzácné a neuvěřitelné. V servisu Hyundai proto proběhlo několik testů, ověřujících funkčnost počítadla a také kontrola součástí vozu.
Jednou ze starostí Farrah Haynes bylo, že po dosažení 999999 mil se počítadlo vrátí zpátky na nulu a ztratí se tak důkaz o dosaženém milníku. V Hyundai tento problém vyřešili po svém a vyrobili speciální znak 1M, který se poté nalepil přímo na přístrojový štít před počítadlo. Tak má majitelka navždy důkaz o trvanlivosti svého vozu. Kromě toho se Elantra dočkala zlatého rámu pro SPZ s nápisem 1 Million Mile Club. Nově navržené příslušenství bylo také zařazeno do katalogu dílů Hyundai a dostane jej každý další majitel, který dosáhne milionu mil.
Ani u toho však Hyundai neskončil a daroval Farrah Haynes i zcela nový Hyundai Elantra šesté generace. Jak však uvedla samotná majitelka, jejím dalším cílem je najet s původním autem 1.5 milionu mil a eventuálně snad i 2 miliony.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.