Začátkem měsíce se do světa dostala zpráva, která musela nepříjemně zasáhnout každého milovníka rychlosti a překonávání rekordů. Projekt Bloodhound SSC, který si stanovil ambiciozní cíl pokořit rychlost 1609 km/h, totiž nedokázal sehnat tolik potřebného investora a jeho osudem měl být krach. Tyto zprávy však zvedly novou vlnu zájmu, která zřejmě pomůže dotáhnout projekt do zdárného konce.
Práce na projektu Bloodhound SSC trvají již přes 11 let, přesto se v září tohoto roku objevily zprávy, podle kterých se projekt dostává do finanční nouze. Navzdory zapojení několika velkých technologických a průmyslových gigantů i britské armády tak nakonec projekt upadl do nucené správy a nevypadalo to s ním dobře.
Zhruba před dvěma týdny se pak objevila zpráva, podle které nedokázal projekt získat potřebných 25 milionů liber, cca 723,8 milionů korun, které měly pokrýt náklady na přepravu stroje do Jižní Afriky. Právě tam se měl totiž rekordní pokus uskutečnit. Místo toho však hrozilo, že bude majetek z projektu rozprodán, aby se pokryly možné dluhy.
Na poslední chvíli se však udál zázrak, ve který už snad ani nikdo nedoufal. O projekt projevilo zájem několik investorů a celý ho nakonec koupil jistý Ian Warhurst, podnikatel z britského hrabství Yorkshire, který by měl projektu umožnit pokračování.
„Byli jsme ohromeni vášní, která kolem projektu Bloodhound jasně existuje, a jsme nadšení, že jsme dokázali zajistit kupujícího, který může dát tomuto inspirujícímu projektu budoucnost," uvedl Andrew Sheridan, dočasný finanční správce projektu. „Ian má jasné zkušenosti s řízením velmi úspěšných podniků v automobilovém průmyslu a přinese tak významné odborné znalosti, které by mohly posunout projekt vpřed."
Warhurst vlastnil od roku 2002 společnost Melett, zabývající se výrobou turbodmychadel. Tu prodal v roce 2017 americké společnosti Wabtec, přesto zůstal v pozici jednatele firmy. Kromě toho se objevil mezi 100 nejvýznamnějšími britskými podnikateli, jejichž tabulku sestavil magazín Management Today.
Podle původních plánů bylo měl být v příštím roce stanoven nový pozemní rychlostní rekord a v roce 2020 měla být překonána magická hranice 1000 mph, tedy cca 1 609 km/h. V současnosti je informací minimum, nové detaily by se však měly objevit v příštím roce.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.