Začátkem měsíce se do světa dostala zpráva, která musela nepříjemně zasáhnout každého milovníka rychlosti a překonávání rekordů. Projekt Bloodhound SSC, který si stanovil ambiciozní cíl pokořit rychlost 1609 km/h, totiž nedokázal sehnat tolik potřebného investora a jeho osudem měl být krach. Tyto zprávy však zvedly novou vlnu zájmu, která zřejmě pomůže dotáhnout projekt do zdárného konce.
Práce na projektu Bloodhound SSC trvají již přes 11 let, přesto se v září tohoto roku objevily zprávy, podle kterých se projekt dostává do finanční nouze. Navzdory zapojení několika velkých technologických a průmyslových gigantů i britské armády tak nakonec projekt upadl do nucené správy a nevypadalo to s ním dobře.
Zhruba před dvěma týdny se pak objevila zpráva, podle které nedokázal projekt získat potřebných 25 milionů liber, cca 723,8 milionů korun, které měly pokrýt náklady na přepravu stroje do Jižní Afriky. Právě tam se měl totiž rekordní pokus uskutečnit. Místo toho však hrozilo, že bude majetek z projektu rozprodán, aby se pokryly možné dluhy.
Na poslední chvíli se však udál zázrak, ve který už snad ani nikdo nedoufal. O projekt projevilo zájem několik investorů a celý ho nakonec koupil jistý Ian Warhurst, podnikatel z britského hrabství Yorkshire, který by měl projektu umožnit pokračování.
„Byli jsme ohromeni vášní, která kolem projektu Bloodhound jasně existuje, a jsme nadšení, že jsme dokázali zajistit kupujícího, který může dát tomuto inspirujícímu projektu budoucnost," uvedl Andrew Sheridan, dočasný finanční správce projektu. „Ian má jasné zkušenosti s řízením velmi úspěšných podniků v automobilovém průmyslu a přinese tak významné odborné znalosti, které by mohly posunout projekt vpřed."
Warhurst vlastnil od roku 2002 společnost Melett, zabývající se výrobou turbodmychadel. Tu prodal v roce 2017 americké společnosti Wabtec, přesto zůstal v pozici jednatele firmy. Kromě toho se objevil mezi 100 nejvýznamnějšími britskými podnikateli, jejichž tabulku sestavil magazín Management Today.
Podle původních plánů bylo měl být v příštím roce stanoven nový pozemní rychlostní rekord a v roce 2020 měla být překonána magická hranice 1000 mph, tedy cca 1 609 km/h. V současnosti je informací minimum, nové detaily by se však měly objevit v příštím roce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.