Začátkem měsíce se do světa dostala zpráva, která musela nepříjemně zasáhnout každého milovníka rychlosti a překonávání rekordů. Projekt Bloodhound SSC, který si stanovil ambiciozní cíl pokořit rychlost 1609 km/h, totiž nedokázal sehnat tolik potřebného investora a jeho osudem měl být krach. Tyto zprávy však zvedly novou vlnu zájmu, která zřejmě pomůže dotáhnout projekt do zdárného konce.
Práce na projektu Bloodhound SSC trvají již přes 11 let, přesto se v září tohoto roku objevily zprávy, podle kterých se projekt dostává do finanční nouze. Navzdory zapojení několika velkých technologických a průmyslových gigantů i britské armády tak nakonec projekt upadl do nucené správy a nevypadalo to s ním dobře.
Zhruba před dvěma týdny se pak objevila zpráva, podle které nedokázal projekt získat potřebných 25 milionů liber, cca 723,8 milionů korun, které měly pokrýt náklady na přepravu stroje do Jižní Afriky. Právě tam se měl totiž rekordní pokus uskutečnit. Místo toho však hrozilo, že bude majetek z projektu rozprodán, aby se pokryly možné dluhy.
Na poslední chvíli se však udál zázrak, ve který už snad ani nikdo nedoufal. O projekt projevilo zájem několik investorů a celý ho nakonec koupil jistý Ian Warhurst, podnikatel z britského hrabství Yorkshire, který by měl projektu umožnit pokračování.
„Byli jsme ohromeni vášní, která kolem projektu Bloodhound jasně existuje, a jsme nadšení, že jsme dokázali zajistit kupujícího, který může dát tomuto inspirujícímu projektu budoucnost," uvedl Andrew Sheridan, dočasný finanční správce projektu. „Ian má jasné zkušenosti s řízením velmi úspěšných podniků v automobilovém průmyslu a přinese tak významné odborné znalosti, které by mohly posunout projekt vpřed."
Warhurst vlastnil od roku 2002 společnost Melett, zabývající se výrobou turbodmychadel. Tu prodal v roce 2017 americké společnosti Wabtec, přesto zůstal v pozici jednatele firmy. Kromě toho se objevil mezi 100 nejvýznamnějšími britskými podnikateli, jejichž tabulku sestavil magazín Management Today.
Podle původních plánů bylo měl být v příštím roce stanoven nový pozemní rychlostní rekord a v roce 2020 měla být překonána magická hranice 1000 mph, tedy cca 1 609 km/h. V současnosti je informací minimum, nové detaily by se však měly objevit v příštím roce.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.