Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u automobilky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. prosince 2018, 11:09 Google+

Není pochyb o tom, že elektromobily nabízejí řadu zajímavých benefitů. Současně se k nim ale vztahuje i několik kontroverzí, mezi kterými hraje velkou roli otázka bezpečnosti jejich Lithium-Iontových baterií. Při jejich poškození totiž může dojít k požáru, který není snadné uhasit. Na to však řada hasičů nebyla zprvu připravena.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.12. 23:51) Napište svůj názor
Hasiči zveřejnili video ze srpna 2017, kdy několik hodin bojovali s požárem Tesly Model X

Hasiči zveřejnili video ze srpna 2017, kdy několik hodin bojovali s požárem Tesly Model X | foto: youtube.com

Sdílejte článek

O nebezpečích spojených s požáry elektromobilů už se po celém světě objevily stovky zpráv, díky čemuž povědomí mezi lidmi výrazně stouplo. Ještě v minulém roce však byla situace poněkud jiná a řada požárníků stále neměla dostatek zkušeností a hlavně informací, jak v podobných případech zasahovat.

To byl případ i nehody v srpnu 2017, kdy bílá Tesla Model X narazila ve vysoké rychlosti do domu, následkem čehož došlo k poškození jejích akumulátorů a vzniku požáru. Ten se sice přivolaným hasičům podařilo dostat rychle pod kontrolu, jejich výhra však neměla dlouhého trvání.

Zhruba 45 minut až hodinu po uhašení požáru a odtažení Tesly na příjezdovou cestu se situace začala opět komplikovat. Z poškozené Tesly začal stoupat hustý bílý dým, který požárníci zprvu považovali za chemický požár. Zanedlouho se však objevily oranžové plameny připomínající hoření tryskového motoru.

Jak se totiž později ukázalo, Tesla narazila do domu ve skutečně vysoké rychlosti, což vedlo k poškození její podlahy s uloženými akumulátory. V garáži tak ležely i jednotlivé články baterií z akumulátoru, čemuž však hasiči zprvu nevěnovali pozornost. Následkem byl však tzv. „thermal-runaway" baterie Tesly.

Hasiči se tak opět pustili do hašení, požár se jim však nedařilo dostat pod kontrolu a tak jeden z požárníků kontaktoval speciální linku Tesly, která je vyhrazena právě záchranářům v podobných případech. Operátor mu pak sdělil, že mají dvě možnosti: 1. nechat požár dohořet, 2. použít velké množství vody.

K nehodě ale došlo v hustě zastavěné oblasti a tak se hasiči s ohledem na bezpečí rozhodli požár uhasit. Tou dobou však ještě nevěděli, že velké množství vody znamená 1.5 hodiny hašení. Všichni si ale uvědomovali riziko opětovného požáru, takže u ohořelé Tesly čekaly až do příjezdu odtahového vozu. A udělali dobře.

zdroj: youtube.com

V momentě, kdy odtahový vůz začal Teslu nakládat na korbu, došlo k dalšímu samovznícení. Hasiči však byli připraveni a díky částečně zvednutému vozu se snáze dostali k podlaze, kde bylo epicentrum požáru. Během dalších 15 minut tak byl i tento zárodek požáru zlikvidován a Tesla mohla být s největší opatrností odtažena na bezpečné místo.

Je těžké soudit, zda by u vozidla s tradičním spalovacím motorem došlo ke stejným následkům, jejichž likvidace zabrala hasičům několik hodin i pořádný kus nervů. Na druhou stranu je potřeba ocenit přístup Tesly i dalších výrobců elektromobilů, kteří jsou si rizik vědomi a proto pro hasiče a záchranáře pořádají speciální školení. Navíc existují i speciální weby a telefonní linky, na kterých mohou hasiči dostat rychlou odpověď, případně se samostatně vzdělávat.

Vytisknout

Diskuze: Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.12.2018 23:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Chcete v Praze parkovat v obchodním centru zadarmo? Můžete, ale musíte na to jít jinak...

Seat

SEAT naučí být chytrým i své starší modely. Jak na to? Je to docela jednoduché

rolls-royce ghost

Debut noveho ROLLS-ROYCE GHOST, byli jsme u toho

Peugeot 208 GT Line

Test Peugeot 208 1,5 BlueHDi 100 GT Line, zaslouženě autem roku 2020

Hyundai Kona Electric

Když má elektromobil jeden kvalt, couvá stejně rychle jako jede dopředu?

Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly

Nových vozů se letos prodalo méně, zastánci čisté elektromobility v srpnu zaplakali

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu Land Cruiser

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu

Aston Martin Victor By Q

836 koní a manuální převodovka? To je nový Aston Martin Victor By Q

reklama

Doporučujeme

Audi e-tron

Audi E-Tron zřejmě nabídne další modely. Spekulace slibují nižší cenu i vyšší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

  2. Chcete v Praze parkovat v obchodním centru zadarmo? Můžete, ale musíte na to jít jinak...

  3. 10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

  4. Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

  5. Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

  6. Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud