Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u automobilky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. prosince 2018, 11:09 Google+

Není pochyb o tom, že elektromobily nabízejí řadu zajímavých benefitů. Současně se k nim ale vztahuje i několik kontroverzí, mezi kterými hraje velkou roli otázka bezpečnosti jejich Lithium-Iontových baterií. Při jejich poškození totiž může dojít k požáru, který není snadné uhasit. Na to však řada hasičů nebyla zprvu připravena.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hasiči zveřejnili video ze srpna 2017, kdy několik hodin bojovali s požárem Tesly Model X

Hasiči zveřejnili video ze srpna 2017, kdy několik hodin bojovali s požárem Tesly Model X | foto: youtube.com

Sdílejte článek

O nebezpečích spojených s požáry elektromobilů už se po celém světě objevily stovky zpráv, díky čemuž povědomí mezi lidmi výrazně stouplo. Ještě v minulém roce však byla situace poněkud jiná a řada požárníků stále neměla dostatek zkušeností a hlavně informací, jak v podobných případech zasahovat.

To byl případ i nehody v srpnu 2017, kdy bílá Tesla Model X narazila ve vysoké rychlosti do domu, následkem čehož došlo k poškození jejích akumulátorů a vzniku požáru. Ten se sice přivolaným hasičům podařilo dostat rychle pod kontrolu, jejich výhra však neměla dlouhého trvání.

Zhruba 45 minut až hodinu po uhašení požáru a odtažení Tesly na příjezdovou cestu se situace začala opět komplikovat. Z poškozené Tesly začal stoupat hustý bílý dým, který požárníci zprvu považovali za chemický požár. Zanedlouho se však objevily oranžové plameny připomínající hoření tryskového motoru.

Jak se totiž později ukázalo, Tesla narazila do domu ve skutečně vysoké rychlosti, což vedlo k poškození její podlahy s uloženými akumulátory. V garáži tak ležely i jednotlivé články baterií z akumulátoru, čemuž však hasiči zprvu nevěnovali pozornost. Následkem byl však tzv. „thermal-runaway" baterie Tesly.

Hasiči se tak opět pustili do hašení, požár se jim však nedařilo dostat pod kontrolu a tak jeden z požárníků kontaktoval speciální linku Tesly, která je vyhrazena právě záchranářům v podobných případech. Operátor mu pak sdělil, že mají dvě možnosti: 1. nechat požár dohořet, 2. použít velké množství vody.

K nehodě ale došlo v hustě zastavěné oblasti a tak se hasiči s ohledem na bezpečí rozhodli požár uhasit. Tou dobou však ještě nevěděli, že velké množství vody znamená 1.5 hodiny hašení. Všichni si ale uvědomovali riziko opětovného požáru, takže u ohořelé Tesly čekaly až do příjezdu odtahového vozu. A udělali dobře.

zdroj: youtube.com

V momentě, kdy odtahový vůz začal Teslu nakládat na korbu, došlo k dalšímu samovznícení. Hasiči však byli připraveni a díky částečně zvednutému vozu se snáze dostali k podlaze, kde bylo epicentrum požáru. Během dalších 15 minut tak byl i tento zárodek požáru zlikvidován a Tesla mohla být s největší opatrností odtažena na bezpečné místo.

Je těžké soudit, zda by u vozidla s tradičním spalovacím motorem došlo ke stejným následkům, jejichž likvidace zabrala hasičům několik hodin i pořádný kus nervů. Na druhou stranu je potřeba ocenit přístup Tesly i dalších výrobců elektromobilů, kteří jsou si rizik vědomi a proto pro hasiče a záchranáře pořádají speciální školení. Navíc existují i speciální weby a telefonní linky, na kterých mohou hasiči dostat rychlou odpověď, případně se samostatně vzdělávat.

Vytisknout

Diskuze: Hasiči zveřejnili několikahodinový souboj s požárem Tesly, pomoc našli až u automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi e-tron

Audi E-Tron zřejmě nabídne další modely. Spekulace slibují nižší cenu i vyšší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud