Spolehlivost vs. loajalita: České firmy mají při volbě vozu jasno

mao / AutoRoad.cz, 6. prosince 2018, 08:39 Google+

Jen tři procenta tuzemských firem se při koupi vozů do flotil rozhoduje na základě loajality ke značce. Nejdůležitějším kritériem při výběru vozu je spolehlivost. Pro tři z deseti firem je důležitá cena splátky. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota mezi fleetovými manažery.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Toyota

Sdílejte článek

Důležitá je také spotřeba, ale jen málokdo ji považuje za nejdůležitější. Nejrozšířenějšími značkami ve fleetu jsou koncernové vozy Škoda a Volkswagen. Podíl v jednotkách procent mají Renault a Ford.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Téměř tři čtvrtiny vozových parků tvoří různé značky různých koncernů, v pětině jsou zastoupeny pouze značky jedné skupiny a desetinu parků tvoří vozy jedné značky.

O přechodu k hybridům uvažuje polovina firem

Zvyšuje se také procento firem, které uvažují o přechodu k hybridním vozům. Teď je to už 55 procent firem. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů, kterou jako hlavní důvod uvádí 55 procent zájemců o tyto vozy.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.

Hybridy ušetří firmě desítky tisíc korun

Firma, která nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem místo dieselů, může za tuto dobu ušetřit více než 100 tisíc korun. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Toyota provedla toto srovnání na základě průměrných aktuálních cen paliva při běžném stylu jízdy.

Firemní flotila deseti hybridních vozů s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů. Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.

Hybridy už ušetřily 93 milionů tun emisí

„Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, prodala automobilka po celém světě přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun,“ říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Pro srovnání, s palivem za tisíc Kč ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid až tisíc kilometrů. Nejpreferovanějším pohonem jsou ale ve vozových parcích českých firem stále diesely, které volí polovina firem, pro benzinové agregáty pak 29 podniků.

Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Spolehlivost vs. loajalita: České firmy mají při volbě vozu jasno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Chcete zlepšit své řidičské umění? Vyzkoušejte amatérské závody pro každého!

Unikátní Lamborghini Huracán, které dostal papež František darem od automobilky

Papežovo Lamborghini za 226 korun? S trochou štěstí může být i vaše

Náledí - ilustrační foto

Nebezpečí jménem černý led. Věděli jste, že se tvoří i při teplotách nad nulou?

Ilustrační foto

Mnoho řidičů stále neví, jak se chovat na přejezdu. Nejste jedním z nich?

Matra Rancho

Matra Rancho - Francouzský crossover nastartoval trend už v 70. letech

Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“

Němci zvolili Hyundai nejinovativnější značkou roku 2018, ocenili zejména alternativní pohony

reklama
reklama

Doporučujeme

Koncept Italdesign Columbus

Silniční jachta s motorem BMW V12? Obří luxusní MPV bylo poctou slavnému omylu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Silniční jachta s motorem BMW V12? Obří luxusní MPV bylo poctou slavnému omylu

  2. Zapomenutý parní pracant? Škoda Sentinel jezdila pomalu, ale překvapivě spolehlivě a úsporně

  3. Ženy propadají kouzlu motorek, utrácí za ně mnohdy více než muži

  4. Úchvatný koncept Nissan GT-R50 míří do výroby, vznikne pouze 50 kusů

  5. Clarkson a spol. se pouští do nového byznysu, DriveTribe si brousí zuby na data uživatelů

  6. GAZ 3105 měl ukázat sílu měnícího se Sovětského svazu. Proč však nejodvážnější Volga neuspěla?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud