Jen tři procenta tuzemských firem se při koupi vozů do flotil rozhoduje na základě loajality ke značce. Nejdůležitějším kritériem při výběru vozu je spolehlivost. Pro tři z deseti firem je důležitá cena splátky. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota mezi fleetovými manažery.
Důležitá je také spotřeba, ale jen málokdo ji považuje za nejdůležitější. Nejrozšířenějšími značkami ve fleetu jsou koncernové vozy Škoda a Volkswagen. Podíl v jednotkách procent mají Renault a Ford.
Téměř tři čtvrtiny vozových parků tvoří různé značky různých koncernů, v pětině jsou zastoupeny pouze značky jedné skupiny a desetinu parků tvoří vozy jedné značky.
O přechodu k hybridům uvažuje polovina firem
Zvyšuje se také procento firem, které uvažují o přechodu k hybridním vozům. Teď je to už 55 procent firem. K pořízení hybridu motivuje zejména úspora provozních nákladů, kterou jako hlavní důvod uvádí 55 procent zájemců o tyto vozy.
Možnost slevy nebo individuální nabídky uvádí jako hlavní motiv pětina a nižší spotřebu zmiňuje 13 procent. Celkem pět procent by se rozhodovalo kvůli vyšší zůstatkové hodnotě auta na hybridní pohon.
Hybridy ušetří firmě desítky tisíc korun
Firma, která nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem místo dieselů, může za tuto dobu ušetřit více než 100 tisíc korun. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Toyota provedla toto srovnání na základě průměrných aktuálních cen paliva při běžném stylu jízdy.
Firemní flotila deseti hybridních vozů s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů. Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.
Hybridy už ušetřily 93 milionů tun emisí
„Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, prodala automobilka po celém světě přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun,“ říká Martin Peleška, šéf českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Pro srovnání, s palivem za tisíc Kč ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid až tisíc kilometrů. Nejpreferovanějším pohonem jsou ale ve vozových parcích českých firem stále diesely, které volí polovina firem, pro benzinové agregáty pak 29 podniků.
Zhruba 39 procent podniků vypisuje výběrové řízení na dodavatele nových vozů jednou za tři až pět let. Každý rok tendr vypisuje čtvrtina firem a jednou za dva roky necelá pětina (18 procent).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.