Elektrické Porsche Taycan má do masové výroby stále ještě dost daleko, přesto se k nám již nyní dostávají informace, které z něj činí ještě jímavější stroj. Nikoho jistě nepřekvapí, že si dala automobilka na své revoluční novince záležet. Míra jeho technologické sofistikovanosti by však mohla být novým milníkem v celém odvětví.
Jak již automobilka dříve potvrdila, její první elektrický model by měl být vybaven dobíjecím zařízením s 800-voltovou technologií, které si automobilka sama vyvinula. V nedávném rozhovoru pro Welt am Sonntag pak Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky, konečně naznačil, jak rychle se vlastně bude Taycan díky tomuto zařízení nabíjet.
Podle automobilky bude stačit připojit Porsche Taycan na nabíjecí zařízení s výkonem 800 voltů na méně než dvě minuty a dojezd vozu stoupne cca o 400 kilometrů. Tesla Supercharger by se tak stal téměř okamžitě podružnou technologií.
Podobně jako moderní mobilní telefony by však Porsche Taycan mělo být schopné dokonce i rychlého částečného nabíjení, kdy řidič vozu získá již po cca 4 minutách na nabíječce dojez dalších cca 100 kilometrů.
Porsche však nechce stagnovat a tak již nyní pracuje na lepších a výkonnějších bateriích, které by měly kromě zkracování času potřebného k dobíjení i výrazně navýšit dojezd - a to až na 1 000 kilometrů.
Extrémně rychlé nabíjení však není jediná disciplína, ve které by mělo nové Porsche Taycan bodovat. Podle automobilky dokáží elektromotory pod kapotou, které dodala společnost Magneti-Marelli, rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za méně ne 3.5 sekundy. To sice není nijak rekordní čas a Tesla by to dokázala rychleji, ovšem otázkou je kolikrát. A právě tady by Porsche mohlo mít jistou výhodu, neboť je osazeno synchronními elektromotory.
A cena za elektrické Posche? Ta zatím není známá, přesto se obecně předpokládá, že bude někde mezi modely Cayenne a Panamera.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.