Porsche tahá esa z rukávu. Taycan slibuje vyřešit největší problém elektromobilů

ission E prezentuje budoucnost značky Porsche
ission E prezentuje budoucnost značky Porsche, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. listopadu 2018 14:12
Sdílej:

Elektrické Porsche Taycan má do masové výroby stále ještě dost daleko, přesto se k nám již nyní dostávají informace, které z něj činí ještě jímavější stroj. Nikoho jistě nepřekvapí, že si dala automobilka na své revoluční novince záležet. Míra jeho technologické sofistikovanosti by však mohla být novým milníkem v celém odvětví.

Jak již automobilka dříve potvrdila, její první elektrický model by měl být vybaven dobíjecím zařízením s 800-voltovou technologií, které si automobilka sama vyvinula. V nedávném rozhovoru pro Welt am Sonntag pak Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky, konečně naznačil, jak rychle se vlastně bude Taycan díky tomuto zařízení nabíjet.

Podle automobilky bude stačit připojit Porsche Taycan na nabíjecí zařízení s výkonem 800 voltů na méně než dvě minuty a dojezd vozu stoupne cca o 400 kilometrů. Tesla Supercharger by se tak stal téměř okamžitě podružnou technologií.

Podobně jako moderní mobilní telefony by však Porsche Taycan mělo být schopné dokonce i rychlého částečného nabíjení, kdy řidič vozu získá již po cca 4 minutách na nabíječce dojez dalších cca 100 kilometrů.

Porsche však nechce stagnovat a tak již nyní pracuje na lepších a výkonnějších bateriích, které by měly kromě zkracování času potřebného k dobíjení i výrazně navýšit dojezd - a to až na 1 000 kilometrů.

Extrémně rychlé nabíjení však není jediná disciplína, ve které by mělo nové Porsche Taycan bodovat. Podle automobilky dokáží elektromotory pod kapotou, které dodala společnost Magneti-Marelli, rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za méně ne 3.5 sekundy. To sice není nijak rekordní čas a Tesla by to dokázala rychleji, ovšem otázkou je kolikrát. A právě tady by Porsche mohlo mít jistou výhodu, neboť je osazeno synchronními elektromotory.

A cena za elektrické Posche? Ta zatím není známá, přesto se obecně předpokládá, že bude někde mezi modely Cayenne a Panamera.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?