Automobilka BMW je dobře známá skvělých sportovních vozů, které se navíc snadno dají upravit k soutěžení v různých disciplínách. Ať už se jedná o závody na okruhu, případně o soutěže v driftování, vždy se můžete spolehnout, že se na závodním roštu objeví nějaké BMW a pravděpodobně si nepovede vůbec špatně.V tomto extrémním případě se však z letitého modelu M5 stala doslova střela, která udivuje diváky svým zrychlením ve sprintech na 400 metrů.
Vůz, kvůli kterému jste sem přišli, už sice s původním BMW M5 generace e34 nemá příliš společného, to nejdůležitější však zůstalo: úchvatný řadový šestiválec s označením S58, díky kterému tohle unikátní monstrum dosahuje rychlosti 350 km/h na pouhých 400 metrech a to za 6.6 sekundy.
Jedinečný dragster, který vznikal v Jižní Africe, dostal zakázkově postavené šasi, jehož součástí je i řadový šestiválec S58. Ovšem zatímco pod kapotou super sedanu M5 generace e34 vsadili němečtí technici na atmosferické plnění, v tomto případě je motor přeplňován pořádným turbem.
Přesný výkon v současnosti není známý ani staviteli a řidiči tohoto monstra, ovšem pokud jsme v reportáži YouTube kanálu 1320video slyšeli správně, mohl by se výkon pohybovat okolo 2 570 koní pře přeplňování okolo 44 psi. Aby motor něco takového vydržel, bylo potřeba nechat vyrobit nový blok na zakázku a pohrát si s jeho vnitřnostmi.
Poněkud hranatější karoserii BMW řady 5 generace e34 nahradila podstatně aerodynamičtější laminátová karoserie, která však stále odkazuje na kořeny BMW. V podbězích můžeme vidět speciální závodní pneumatiky a vzadu nechybí ani dvojice brzdných padáků.
Vůz před časem dorazil ze své mateřské Jižní Afriky do USA, kde porovnal své síly s americkou konkurencí na šampionátu ve sprintech Import vs. Domestic - World Cup Finals 2018. A zde si nevedl vůbec špatně.
Na trati dlouhé 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, předvedlo upravené BMW několik velice slušných jízd, během kterých dokázalo pokořit závodní trať v čase 6.57 sekundy a na jejím konci mu byla naměřena rychlost 350 km/h. Pravděpodobně se tak jedná o vůbec nejrychlejší BMW na světě, jak konstatoval web Autoevolution, který na tohle monstrum upozornil.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.