Automobilka BMW je dobře známá skvělých sportovních vozů, které se navíc snadno dají upravit k soutěžení v různých disciplínách. Ať už se jedná o závody na okruhu, případně o soutěže v driftování, vždy se můžete spolehnout, že se na závodním roštu objeví nějaké BMW a pravděpodobně si nepovede vůbec špatně.V tomto extrémním případě se však z letitého modelu M5 stala doslova střela, která udivuje diváky svým zrychlením ve sprintech na 400 metrů.
Vůz, kvůli kterému jste sem přišli, už sice s původním BMW M5 generace e34 nemá příliš společného, to nejdůležitější však zůstalo: úchvatný řadový šestiválec s označením S58, díky kterému tohle unikátní monstrum dosahuje rychlosti 350 km/h na pouhých 400 metrech a to za 6.6 sekundy.
Jedinečný dragster, který vznikal v Jižní Africe, dostal zakázkově postavené šasi, jehož součástí je i řadový šestiválec S58. Ovšem zatímco pod kapotou super sedanu M5 generace e34 vsadili němečtí technici na atmosferické plnění, v tomto případě je motor přeplňován pořádným turbem.
Přesný výkon v současnosti není známý ani staviteli a řidiči tohoto monstra, ovšem pokud jsme v reportáži YouTube kanálu 1320video slyšeli správně, mohl by se výkon pohybovat okolo 2 570 koní pře přeplňování okolo 44 psi. Aby motor něco takového vydržel, bylo potřeba nechat vyrobit nový blok na zakázku a pohrát si s jeho vnitřnostmi.
Poněkud hranatější karoserii BMW řady 5 generace e34 nahradila podstatně aerodynamičtější laminátová karoserie, která však stále odkazuje na kořeny BMW. V podbězích můžeme vidět speciální závodní pneumatiky a vzadu nechybí ani dvojice brzdných padáků.
Vůz před časem dorazil ze své mateřské Jižní Afriky do USA, kde porovnal své síly s americkou konkurencí na šampionátu ve sprintech Import vs. Domestic - World Cup Finals 2018. A zde si nevedl vůbec špatně.
Na trati dlouhé 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, předvedlo upravené BMW několik velice slušných jízd, během kterých dokázalo pokořit závodní trať v čase 6.57 sekundy a na jejím konci mu byla naměřena rychlost 350 km/h. Pravděpodobně se tak jedná o vůbec nejrychlejší BMW na světě, jak konstatoval web Autoevolution, který na tohle monstrum upozornil.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?