Automobilka BMW je dobře známá skvělých sportovních vozů, které se navíc snadno dají upravit k soutěžení v různých disciplínách. Ať už se jedná o závody na okruhu, případně o soutěže v driftování, vždy se můžete spolehnout, že se na závodním roštu objeví nějaké BMW a pravděpodobně si nepovede vůbec špatně.V tomto extrémním případě se však z letitého modelu M5 stala doslova střela, která udivuje diváky svým zrychlením ve sprintech na 400 metrů.
Vůz, kvůli kterému jste sem přišli, už sice s původním BMW M5 generace e34 nemá příliš společného, to nejdůležitější však zůstalo: úchvatný řadový šestiválec s označením S58, díky kterému tohle unikátní monstrum dosahuje rychlosti 350 km/h na pouhých 400 metrech a to za 6.6 sekundy.
Jedinečný dragster, který vznikal v Jižní Africe, dostal zakázkově postavené šasi, jehož součástí je i řadový šestiválec S58. Ovšem zatímco pod kapotou super sedanu M5 generace e34 vsadili němečtí technici na atmosferické plnění, v tomto případě je motor přeplňován pořádným turbem.
Přesný výkon v současnosti není známý ani staviteli a řidiči tohoto monstra, ovšem pokud jsme v reportáži YouTube kanálu 1320video slyšeli správně, mohl by se výkon pohybovat okolo 2 570 koní pře přeplňování okolo 44 psi. Aby motor něco takového vydržel, bylo potřeba nechat vyrobit nový blok na zakázku a pohrát si s jeho vnitřnostmi.
Poněkud hranatější karoserii BMW řady 5 generace e34 nahradila podstatně aerodynamičtější laminátová karoserie, která však stále odkazuje na kořeny BMW. V podbězích můžeme vidět speciální závodní pneumatiky a vzadu nechybí ani dvojice brzdných padáků.
Vůz před časem dorazil ze své mateřské Jižní Afriky do USA, kde porovnal své síly s americkou konkurencí na šampionátu ve sprintech Import vs. Domestic - World Cup Finals 2018. A zde si nevedl vůbec špatně.
Na trati dlouhé 1/4 míle, tedy cca 402 metrů, předvedlo upravené BMW několik velice slušných jízd, během kterých dokázalo pokořit závodní trať v čase 6.57 sekundy a na jejím konci mu byla naměřena rychlost 350 km/h. Pravděpodobně se tak jedná o vůbec nejrychlejší BMW na světě, jak konstatoval web Autoevolution, který na tohle monstrum upozornil.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.