Letos došlo již k 94 dopravním nehodám z příčiny nesprávného uložení nákladu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. listopadu 2018, 10:15 Google+

Vozidla se špatně ukotveným nákladem představují nejen na tuzemských silnicích stále vážné riziko. Alarmující čísla za poslední roky upozorňují na nutnost osvěty řidičů v oblasti správného jištění nákladu. Podle statistik Policejního prezidia ČR došlo v tomto roce od ledna do září již k 94 dopravním nehodám, které se staly právě kvůli špatně či nedostatečně jištěnému nákladu. Tyto nehody způsobily bezmála pětimilionovou škodu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

„V roce 2017 jsme celkově zaevidovali 124 dopravních nehod, které byly způsobeny nesprávným uložením nákladu. Hmotná škoda se vyšplhala na 5 318 600 korun. Během roku 2016 se stalo kvůli nedostatečnému zajištění nákladu 102 nehod, které zapříčinily škodu v hodnotě 5 819 400 Kč,“ doplňuje kpt. Bc. Eva Kropáčová, vrchní komisařka Policejního prezidia ČR.

Každý druhý náklad není správně upevněn

Experti již několik let upozorňují na nedostatečné jištění nákladů, a to jak u profesionálních přepravců, tak u běžných řidičů. Například již v roce 2014 poukázal odborný týdeník Dopravní noviny na alarmující stav, že každý druhý náklad není správně upevněn. Je ale třeba si uvědomit, že v případě náhlé změny směru, rychlého brzdění či dokonce srážky se může špatně kotvený náklad stát smrtící zbraní. Naprosto nevhodné a extrémně nebezpečné je pak přepravovat náklad přímo v kabinách vozů a bez zajištění. Zprávy z motoristické kroniky ukazují, že kvůli nedostatečnému zajištění nákladu umírají nejen na českých silnicích nevinní lidé a dokonce i děti.

Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky

Jedinou cestou ke změně je kvalitní a bezpečné jištění nákladu. Češi ale často nepoužívají bezpečné kotvicí systémy, anebo je špatně aplikují. Nemluvě o oblibě obyčejných a naprosto nevyhovujících gumicuků, šňůr a řemenů. „Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky a systémy určené speciálně pro tento účel,“ říká Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, která se osvětě v oblasti jištění nákladu na českých sinicích dlouhodobě věnuje.

Ovšem ani v případě, že se řidič vydá do specializované prodejny autopříslušenství pro ucelený kotvicí systém, nemá vyhráno. „Je třeba se přesvědčit, že prodejce na popruh neumístil upozornění, že výrobek není určen pro vozidla provozovaná v České republice, což se bohužel běžně děje,“ upozorňuje Dominik Kubik.

Tisková zpráva

Vytisknout

Diskuze: Letos došlo již k 94 dopravním nehodám z příčiny nesprávného uložení nákladu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Bezstarostná zima s autem bez garáže? Tipy, které vám ušetří čas i námahu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud