Letos došlo již k 94 dopravním nehodám z příčiny nesprávného uložení nákladu

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. listopadu 2018 10:15
Sdílej:

Vozidla se špatně ukotveným nákladem představují nejen na tuzemských silnicích stále vážné riziko. Alarmující čísla za poslední roky upozorňují na nutnost osvěty řidičů v oblasti správného jištění nákladu. Podle statistik Policejního prezidia ČR došlo v tomto roce od ledna do září již k 94 dopravním nehodám, které se staly právě kvůli špatně či nedostatečně jištěnému nákladu. Tyto nehody způsobily bezmála pětimilionovou škodu.

„V roce 2017 jsme celkově zaevidovali 124 dopravních nehod, které byly způsobeny nesprávným uložením nákladu. Hmotná škoda se vyšplhala na 5 318 600 korun. Během roku 2016 se stalo kvůli nedostatečnému zajištění nákladu 102 nehod, které zapříčinily škodu v hodnotě 5 819 400 Kč,“ doplňuje kpt. Bc. Eva Kropáčová, vrchní komisařka Policejního prezidia ČR.

Každý druhý náklad není správně upevněn

Experti již několik let upozorňují na nedostatečné jištění nákladů, a to jak u profesionálních přepravců, tak u běžných řidičů. Například již v roce 2014 poukázal odborný týdeník Dopravní noviny na alarmující stav, že každý druhý náklad není správně upevněn. Je ale třeba si uvědomit, že v případě náhlé změny směru, rychlého brzdění či dokonce srážky se může špatně kotvený náklad stát smrtící zbraní. Naprosto nevhodné a extrémně nebezpečné je pak přepravovat náklad přímo v kabinách vozů a bez zajištění. Zprávy z motoristické kroniky ukazují, že kvůli nedostatečnému zajištění nákladu umírají nejen na českých silnicích nevinní lidé a dokonce i děti.

Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky

Jedinou cestou ke změně je kvalitní a bezpečné jištění nákladu. Češi ale často nepoužívají bezpečné kotvicí systémy, anebo je špatně aplikují. Nemluvě o oblibě obyčejných a naprosto nevyhovujících gumicuků, šňůr a řemenů. „Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky a systémy určené speciálně pro tento účel,“ říká Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, která se osvětě v oblasti jištění nákladu na českých sinicích dlouhodobě věnuje.

Ovšem ani v případě, že se řidič vydá do specializované prodejny autopříslušenství pro ucelený kotvicí systém, nemá vyhráno. „Je třeba se přesvědčit, že prodejce na popruh neumístil upozornění, že výrobek není určen pro vozidla provozovaná v České republice, což se bohužel běžně děje,“ upozorňuje Dominik Kubik.

Tisková zpráva

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.