Vozidla se špatně ukotveným nákladem představují nejen na tuzemských silnicích stále vážné riziko. Alarmující čísla za poslední roky upozorňují na nutnost osvěty řidičů v oblasti správného jištění nákladu. Podle statistik Policejního prezidia ČR došlo v tomto roce od ledna do září již k 94 dopravním nehodám, které se staly právě kvůli špatně či nedostatečně jištěnému nákladu. Tyto nehody způsobily bezmála pětimilionovou škodu.
„V roce 2017 jsme celkově zaevidovali 124 dopravních nehod, které byly způsobeny nesprávným uložením nákladu. Hmotná škoda se vyšplhala na 5 318 600 korun. Během roku 2016 se stalo kvůli nedostatečnému zajištění nákladu 102 nehod, které zapříčinily škodu v hodnotě 5 819 400 Kč,“ doplňuje kpt. Bc. Eva Kropáčová, vrchní komisařka Policejního prezidia ČR.
Každý druhý náklad není správně upevněn
Experti již několik let upozorňují na nedostatečné jištění nákladů, a to jak u profesionálních přepravců, tak u běžných řidičů. Například již v roce 2014 poukázal odborný týdeník Dopravní noviny na alarmující stav, že každý druhý náklad není správně upevněn. Je ale třeba si uvědomit, že v případě náhlé změny směru, rychlého brzdění či dokonce srážky se může špatně kotvený náklad stát smrtící zbraní. Naprosto nevhodné a extrémně nebezpečné je pak přepravovat náklad přímo v kabinách vozů a bez zajištění. Zprávy z motoristické kroniky ukazují, že kvůli nedostatečnému zajištění nákladu umírají nejen na českých silnicích nevinní lidé a dokonce i děti.
Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky
Jedinou cestou ke změně je kvalitní a bezpečné jištění nákladu. Češi ale často nepoužívají bezpečné kotvicí systémy, anebo je špatně aplikují. Nemluvě o oblibě obyčejných a naprosto nevyhovujících gumicuků, šňůr a řemenů. „Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky a systémy určené speciálně pro tento účel,“ říká Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, která se osvětě v oblasti jištění nákladu na českých sinicích dlouhodobě věnuje.
Ovšem ani v případě, že se řidič vydá do specializované prodejny autopříslušenství pro ucelený kotvicí systém, nemá vyhráno. „Je třeba se přesvědčit, že prodejce na popruh neumístil upozornění, že výrobek není určen pro vozidla provozovaná v České republice, což se bohužel běžně děje,“ upozorňuje Dominik Kubik.
Tisková zpráva
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).