Pokud se řadíte mezi milovníky Fordů Mustang, pak už jste nejspíš slyšeli zajímavý příběh prvního prodaného kusu. Tentokrát se však podíváme na automobil, který se mezi lidi původně nikdy neměl dostat. Místo výstavy muzeu však jeden z prvních předprodukčních Mustangů s VIN 00002 skončil v Kanadě a nyní míří do aukce.
Pokud bychom chtěli najít úplně první předprodukční Ford Mustang, na jehož kapotě je umístěna plaketka s VIN 00001, museli bychom vyrazit do Dearborn v americkém Michiganu. Právě zde totiž stojí Muzeum Henryho Forda, ve kterém je zaparkovaný Ford Mustang kabriolet z roku 1964 právě s tímto číslem.
Vedle něj mělo stát zaparkované kupé s VIN 00002, ovšem to se vinou chybného transportu dostalo do dealerství Ford v kanadské oblasti Yukon, kde bylo prodané jako kterýkoliv jiný Mustang. A podle současných informací vystřídal vůz okolo 12 různých majitelů.
Nikdo z nich si přitom nejspíše několika drobných avšak důležitých detailů, které jim mohly naznačit, v jak vzácném voze to vlastně sedí. Vůz lakovaný v odstínu Caspian Blue byl vyroben v roce 1964 a stejně jako ostatní předprodukční modely se odlišoval například rovnou pákou převodovky, nebo odlišným druhem svarů.
Další zajímavost se ukrývala pod jeho kapotou, kde byl usazen řadový šestiválec Thriftpower o objemu 2.8 litru. Ten byl spojen s manuální třístupňovou převodovkou a nabízel se pouze u modelů vyrobených v roce 1964. Jeho pouhých 105 koní totiž nedokázalo držet krok s konkurencí a tak byl rychle nahrazen.
Pro někoho neznalého se tak muselo jednat o Mustang s tím nejhorším motorem, jaký byl v první generaci vůbec k dispozici. Odborníci však vědí, že historicky má vůz obrovskou hodnotu. To si uvědomuje i současný majitel Bob Fria, který vlastní vůz již cca 20 let. A nyní ho nabízí k prodeji prostřednictvím akčního serveru Barrett-Jackson.
Poprvé se ho pokusil prodat před 2 lety, tehdy však nabízená částka nepřekročila minimální hranici 300 000 dolarů (6,8 mil. Kč) a tak se vůz nikam nestěhoval. Letos však existuje slušná šance, že by vůz majitele změnit mohl. Už na první pohled je totiž v perfektním stavu a to nemluvíme o jeho historické hodnotě. Lidi z Fordu musí dodnes mrzet, že o něj vlastní chybou přišli a dnes tak nemůže stát po boku kabrioletu jako první vyrobený předseriový Mustang s karoserií kupé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?