Automobilka Volkswagen nás v poslední době zásobuje zprávami o flotile chystaných elektromobilů, jejichž výroba by měla být již za rohem. Ještě předtím si však automobilka bude muset poradit s uvolněním výrobních kapacit a optimalizací, aby k výrobě elektromobilů získala dostatek prostoru, času i lidí. A z toho by mohla těžit Škoda.
Jak už nám Volkswagen mnohokrát naznačil, nabídka jeho modelů by se měla brzy přesunout od konvenčních spalovacích motorů k elektromobilům. Jejich výroba však vyžaduje jiné technické zázemí, což si lidé z Wolfsburgu dobře uvědomují. Nedávno proto ohlásili, že do roku 2022 plánují úpravu svých továren Emden a Hanover k výrobě elektromobilů.
Podle zprávy, kterou zveřejnil německý magazín Handelsblatt, by se tak produkce Passatu, jednoho z nejdůležitějších modelů v nabídce VW, mohla přesunout do Česka. Passat by sice ztratil pomyslné označení „Made in Germany," jak varuje Motor1, ovšem jeho výroba by probíhala společně se Superbem, se kterým sdílí část techniky.
V současnosti se Passat vyrábí v továrně Emden, která byla založena v roce 1964. Kromě výroby sedanů zde probíhá i výroba modelu kombi či Alltrack. Továrna se také podílela na vývoji a testování modelů GTE nebo modelu Arteon, který z Passatu vychází.
Za zmínku také stojí připomínka webu Automotive News, podle které již Passat není takové terno, jakým býval dřív. Pravděpodobně vlivem stoupající obliby vozidel typu SUV se poptávka po Passatu během prvních devíti měsíců tohoto roku smrskla o 5.6 procent, jak ukazuje průzkum JATO Dynamics.
Přesun výroby Passatu z Medenu do Kvasin však také nebude bez problémů, neboť oba závody Škody pracují téměř na 100 % své kapacity. Handelsblatt navíc opět připomíná dřívější zprávy, podle kterých Škoda hledá nové možnosti, kde v Evropě postavit nový výrobní závod. Současnými favority by přitom mělo být Bulharsko nebo Turecko.
Přesun výroby Passatu z Německa do Česka však není jediným pohybem na koncernové šachovnici. Vzhledem k obrovské poptávce by mohlo koncem roku dojít k zahájení výroby Škody Karoq v německé továrně Volkswagenu Osnabruck. Ta v současnosti vyrábí model Tiguan a od roku 2020 by měla začít i s produkcí SUV kabrioletu T-Roc.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.