Passat vyráběný v Česku a Karoq v Německu? Škoda a Volkswagen si rozdělují úkoly

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství
Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. listopadu 2018 08:51
Sdílej:

Automobilka Volkswagen nás v poslední době zásobuje zprávami o flotile chystaných elektromobilů, jejichž výroba by měla být již za rohem. Ještě předtím si však automobilka bude muset poradit s uvolněním výrobních kapacit a optimalizací, aby k výrobě elektromobilů získala dostatek prostoru, času i lidí. A z toho by mohla těžit Škoda.

Jak už nám Volkswagen mnohokrát naznačil, nabídka jeho modelů by se měla brzy přesunout od konvenčních spalovacích motorů k elektromobilům. Jejich výroba však vyžaduje jiné technické zázemí, což si lidé z Wolfsburgu dobře uvědomují. Nedávno proto ohlásili, že do roku 2022 plánují úpravu svých továren Emden a Hanover k výrobě elektromobilů.

Podle zprávy, kterou zveřejnil německý magazín Handelsblatt, by se tak produkce Passatu, jednoho z nejdůležitějších modelů v nabídce VW, mohla přesunout do Česka. Passat by sice ztratil pomyslné označení „Made in Germany," jak varuje Motor1, ovšem jeho výroba by probíhala společně se Superbem, se kterým sdílí část techniky.

V současnosti se Passat vyrábí v továrně Emden, která byla založena v roce 1964. Kromě výroby sedanů zde probíhá i výroba modelu kombi či Alltrack. Továrna se také podílela na vývoji a testování modelů GTE nebo modelu Arteon, který z Passatu vychází.

Za zmínku také stojí připomínka webu Automotive News, podle které již Passat není takové terno, jakým býval dřív. Pravděpodobně vlivem stoupající obliby vozidel typu SUV se poptávka po Passatu během prvních devíti měsíců tohoto roku smrskla o 5.6 procent, jak ukazuje průzkum JATO Dynamics.

Přesun výroby Passatu z Medenu do Kvasin však také nebude bez problémů, neboť oba závody Škody pracují téměř na 100 % své kapacity. Handelsblatt navíc opět připomíná dřívější zprávy, podle kterých Škoda hledá nové možnosti, kde v Evropě postavit nový výrobní závod. Současnými favority by přitom mělo být Bulharsko nebo Turecko.

Přesun výroby Passatu z Německa do Česka však není jediným pohybem na koncernové šachovnici. Vzhledem k obrovské poptávce by mohlo koncem roku dojít k zahájení výroby Škody Karoq v německé továrně Volkswagenu Osnabruck. Ta v současnosti vyrábí model Tiguan a od roku 2020 by měla začít i s produkcí SUV kabrioletu T-Roc.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.