Automobilka Volkswagen nás v poslední době zásobuje zprávami o flotile chystaných elektromobilů, jejichž výroba by měla být již za rohem. Ještě předtím si však automobilka bude muset poradit s uvolněním výrobních kapacit a optimalizací, aby k výrobě elektromobilů získala dostatek prostoru, času i lidí. A z toho by mohla těžit Škoda.
Jak už nám Volkswagen mnohokrát naznačil, nabídka jeho modelů by se měla brzy přesunout od konvenčních spalovacích motorů k elektromobilům. Jejich výroba však vyžaduje jiné technické zázemí, což si lidé z Wolfsburgu dobře uvědomují. Nedávno proto ohlásili, že do roku 2022 plánují úpravu svých továren Emden a Hanover k výrobě elektromobilů.
Podle zprávy, kterou zveřejnil německý magazín Handelsblatt, by se tak produkce Passatu, jednoho z nejdůležitějších modelů v nabídce VW, mohla přesunout do Česka. Passat by sice ztratil pomyslné označení „Made in Germany," jak varuje Motor1, ovšem jeho výroba by probíhala společně se Superbem, se kterým sdílí část techniky.
V současnosti se Passat vyrábí v továrně Emden, která byla založena v roce 1964. Kromě výroby sedanů zde probíhá i výroba modelu kombi či Alltrack. Továrna se také podílela na vývoji a testování modelů GTE nebo modelu Arteon, který z Passatu vychází.
Za zmínku také stojí připomínka webu Automotive News, podle které již Passat není takové terno, jakým býval dřív. Pravděpodobně vlivem stoupající obliby vozidel typu SUV se poptávka po Passatu během prvních devíti měsíců tohoto roku smrskla o 5.6 procent, jak ukazuje průzkum JATO Dynamics.
Přesun výroby Passatu z Medenu do Kvasin však také nebude bez problémů, neboť oba závody Škody pracují téměř na 100 % své kapacity. Handelsblatt navíc opět připomíná dřívější zprávy, podle kterých Škoda hledá nové možnosti, kde v Evropě postavit nový výrobní závod. Současnými favority by přitom mělo být Bulharsko nebo Turecko.
Přesun výroby Passatu z Německa do Česka však není jediným pohybem na koncernové šachovnici. Vzhledem k obrovské poptávce by mohlo koncem roku dojít k zahájení výroby Škody Karoq v německé továrně Volkswagenu Osnabruck. Ta v současnosti vyrábí model Tiguan a od roku 2020 by měla začít i s produkcí SUV kabrioletu T-Roc.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.