Automobilka Volkswagen nás v poslední době zásobuje zprávami o flotile chystaných elektromobilů, jejichž výroba by měla být již za rohem. Ještě předtím si však automobilka bude muset poradit s uvolněním výrobních kapacit a optimalizací, aby k výrobě elektromobilů získala dostatek prostoru, času i lidí. A z toho by mohla těžit Škoda.
Jak už nám Volkswagen mnohokrát naznačil, nabídka jeho modelů by se měla brzy přesunout od konvenčních spalovacích motorů k elektromobilům. Jejich výroba však vyžaduje jiné technické zázemí, což si lidé z Wolfsburgu dobře uvědomují. Nedávno proto ohlásili, že do roku 2022 plánují úpravu svých továren Emden a Hanover k výrobě elektromobilů.
Podle zprávy, kterou zveřejnil německý magazín Handelsblatt, by se tak produkce Passatu, jednoho z nejdůležitějších modelů v nabídce VW, mohla přesunout do Česka. Passat by sice ztratil pomyslné označení „Made in Germany," jak varuje Motor1, ovšem jeho výroba by probíhala společně se Superbem, se kterým sdílí část techniky.
V současnosti se Passat vyrábí v továrně Emden, která byla založena v roce 1964. Kromě výroby sedanů zde probíhá i výroba modelu kombi či Alltrack. Továrna se také podílela na vývoji a testování modelů GTE nebo modelu Arteon, který z Passatu vychází.
Za zmínku také stojí připomínka webu Automotive News, podle které již Passat není takové terno, jakým býval dřív. Pravděpodobně vlivem stoupající obliby vozidel typu SUV se poptávka po Passatu během prvních devíti měsíců tohoto roku smrskla o 5.6 procent, jak ukazuje průzkum JATO Dynamics.
Přesun výroby Passatu z Medenu do Kvasin však také nebude bez problémů, neboť oba závody Škody pracují téměř na 100 % své kapacity. Handelsblatt navíc opět připomíná dřívější zprávy, podle kterých Škoda hledá nové možnosti, kde v Evropě postavit nový výrobní závod. Současnými favority by přitom mělo být Bulharsko nebo Turecko.
Přesun výroby Passatu z Německa do Česka však není jediným pohybem na koncernové šachovnici. Vzhledem k obrovské poptávce by mohlo koncem roku dojít k zahájení výroby Škody Karoq v německé továrně Volkswagenu Osnabruck. Ta v současnosti vyrábí model Tiguan a od roku 2020 by měla začít i s produkcí SUV kabrioletu T-Roc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.