Automobilka Volkswagen nás v poslední době zásobuje zprávami o flotile chystaných elektromobilů, jejichž výroba by měla být již za rohem. Ještě předtím si však automobilka bude muset poradit s uvolněním výrobních kapacit a optimalizací, aby k výrobě elektromobilů získala dostatek prostoru, času i lidí. A z toho by mohla těžit Škoda.
Jak už nám Volkswagen mnohokrát naznačil, nabídka jeho modelů by se měla brzy přesunout od konvenčních spalovacích motorů k elektromobilům. Jejich výroba však vyžaduje jiné technické zázemí, což si lidé z Wolfsburgu dobře uvědomují. Nedávno proto ohlásili, že do roku 2022 plánují úpravu svých továren Emden a Hanover k výrobě elektromobilů.
Podle zprávy, kterou zveřejnil německý magazín Handelsblatt, by se tak produkce Passatu, jednoho z nejdůležitějších modelů v nabídce VW, mohla přesunout do Česka. Passat by sice ztratil pomyslné označení „Made in Germany," jak varuje Motor1, ovšem jeho výroba by probíhala společně se Superbem, se kterým sdílí část techniky.
V současnosti se Passat vyrábí v továrně Emden, která byla založena v roce 1964. Kromě výroby sedanů zde probíhá i výroba modelu kombi či Alltrack. Továrna se také podílela na vývoji a testování modelů GTE nebo modelu Arteon, který z Passatu vychází.
Za zmínku také stojí připomínka webu Automotive News, podle které již Passat není takové terno, jakým býval dřív. Pravděpodobně vlivem stoupající obliby vozidel typu SUV se poptávka po Passatu během prvních devíti měsíců tohoto roku smrskla o 5.6 procent, jak ukazuje průzkum JATO Dynamics.
Přesun výroby Passatu z Medenu do Kvasin však také nebude bez problémů, neboť oba závody Škody pracují téměř na 100 % své kapacity. Handelsblatt navíc opět připomíná dřívější zprávy, podle kterých Škoda hledá nové možnosti, kde v Evropě postavit nový výrobní závod. Současnými favority by přitom mělo být Bulharsko nebo Turecko.
Přesun výroby Passatu z Německa do Česka však není jediným pohybem na koncernové šachovnici. Vzhledem k obrovské poptávce by mohlo koncem roku dojít k zahájení výroby Škody Karoq v německé továrně Volkswagenu Osnabruck. Ta v současnosti vyrábí model Tiguan a od roku 2020 by měla začít i s produkcí SUV kabrioletu T-Roc.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?