V posledních týdnech jsme si užívali příjemné babí léto, ovšem již zítra by do Česka měly dorazit první mrazy, které ověří přípravu vašeho automobilu. Pevně věříme, že většina motoristů už přezula na zimní pneumatiky a letní výbavu vystřídala ta zimní, včetně škrabky na led, rozmrazovače zámků a startovacích kabelů. Ale co kapalina v ostřikovačích?
Zimní a letní směs do ostřikovačů se liší v několika bodech, přičemž tím nejdůležitějším je samozřejmě teplota, při které dochází k zamrzání. U letní směsi to bývají teploty obvykle okolo nuly, podobně jako u běžné vody. Přidaná hodnota letních směsí totiž tkví v chemii, která pomáhá odstraňovat hmyz a další nečistoty, které na skle ulpí během horkých letních měsíců.
Pokud vás tedy překvapí silnější mrazy s letní směsí do ostřikovačů, je velice pravděpodobné, že vám celý systém zamrzne. V takovém případě ho ani nezkoušejte používat, neboť by mohlo dojít k poškození čerpadla ostřikovačů.
Nejsnazší první pomocí může být uložení auta do vyhřáté garáže, nebo nastartování a ohřátí motorového prostoru teplem z motoru. Jakmile se kapalina rozpustí, je dobré podívat se po možných poškozeních. Mrznoucí kapalina se totiž roztahuje a tak by mohlo dojít k popraskání plastové nádržky a gumových hadiček. To se ale bavíme o skutečně extrémních případech.
Za žádných okolností se však rozhodně nepokoušejte rozmrazit trysky ostřikovačů tím, že byste do nich lili horkou vodu - například z rychlovarné konvice. Kombinace horké vody a studeného vzduchu by totiž mohla vést až k popraskání čelního skla.
Jakmile se kapalina opět vrátí do tekutého stavu, nabízí se několik možností, jak jejímu opětovnému zamrznutí zabránit. Buď můžete zbytek letní kapaliny naředit aditivy, případně zimní směsí, nebo ji můžete zcela odčerpat a dolít zimní směs vhodnou pro teploty panující ve vašich oblastech.
To je ostatně i nejlepší prevence, kterou by dnes po práci měli zvážit všichni, kteří bydlí v oblastech s očekávaným výskytem mrazů a neparkují v garáži. Zimní kapalina v ostřikovačích vám navíc může pomoci i s odmrazováním čelního skla, což je rutina, která se s chladným počasím nevyhnutelně blíží.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.