V posledních týdnech jsme si užívali příjemné babí léto, ovšem již zítra by do Česka měly dorazit první mrazy, které ověří přípravu vašeho automobilu. Pevně věříme, že většina motoristů už přezula na zimní pneumatiky a letní výbavu vystřídala ta zimní, včetně škrabky na led, rozmrazovače zámků a startovacích kabelů. Ale co kapalina v ostřikovačích?
Zimní a letní směs do ostřikovačů se liší v několika bodech, přičemž tím nejdůležitějším je samozřejmě teplota, při které dochází k zamrzání. U letní směsi to bývají teploty obvykle okolo nuly, podobně jako u běžné vody. Přidaná hodnota letních směsí totiž tkví v chemii, která pomáhá odstraňovat hmyz a další nečistoty, které na skle ulpí během horkých letních měsíců.
Pokud vás tedy překvapí silnější mrazy s letní směsí do ostřikovačů, je velice pravděpodobné, že vám celý systém zamrzne. V takovém případě ho ani nezkoušejte používat, neboť by mohlo dojít k poškození čerpadla ostřikovačů.
Nejsnazší první pomocí může být uložení auta do vyhřáté garáže, nebo nastartování a ohřátí motorového prostoru teplem z motoru. Jakmile se kapalina rozpustí, je dobré podívat se po možných poškozeních. Mrznoucí kapalina se totiž roztahuje a tak by mohlo dojít k popraskání plastové nádržky a gumových hadiček. To se ale bavíme o skutečně extrémních případech.
Za žádných okolností se však rozhodně nepokoušejte rozmrazit trysky ostřikovačů tím, že byste do nich lili horkou vodu - například z rychlovarné konvice. Kombinace horké vody a studeného vzduchu by totiž mohla vést až k popraskání čelního skla.
Jakmile se kapalina opět vrátí do tekutého stavu, nabízí se několik možností, jak jejímu opětovnému zamrznutí zabránit. Buď můžete zbytek letní kapaliny naředit aditivy, případně zimní směsí, nebo ji můžete zcela odčerpat a dolít zimní směs vhodnou pro teploty panující ve vašich oblastech.
To je ostatně i nejlepší prevence, kterou by dnes po práci měli zvážit všichni, kteří bydlí v oblastech s očekávaným výskytem mrazů a neparkují v garáži. Zimní kapalina v ostřikovačích vám navíc může pomoci i s odmrazováním čelního skla, což je rutina, která se s chladným počasím nevyhnutelně blíží.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?