V posledních týdnech jsme si užívali příjemné babí léto, ovšem již zítra by do Česka měly dorazit první mrazy, které ověří přípravu vašeho automobilu. Pevně věříme, že většina motoristů už přezula na zimní pneumatiky a letní výbavu vystřídala ta zimní, včetně škrabky na led, rozmrazovače zámků a startovacích kabelů. Ale co kapalina v ostřikovačích?
Zimní a letní směs do ostřikovačů se liší v několika bodech, přičemž tím nejdůležitějším je samozřejmě teplota, při které dochází k zamrzání. U letní směsi to bývají teploty obvykle okolo nuly, podobně jako u běžné vody. Přidaná hodnota letních směsí totiž tkví v chemii, která pomáhá odstraňovat hmyz a další nečistoty, které na skle ulpí během horkých letních měsíců.
Pokud vás tedy překvapí silnější mrazy s letní směsí do ostřikovačů, je velice pravděpodobné, že vám celý systém zamrzne. V takovém případě ho ani nezkoušejte používat, neboť by mohlo dojít k poškození čerpadla ostřikovačů.
Nejsnazší první pomocí může být uložení auta do vyhřáté garáže, nebo nastartování a ohřátí motorového prostoru teplem z motoru. Jakmile se kapalina rozpustí, je dobré podívat se po možných poškozeních. Mrznoucí kapalina se totiž roztahuje a tak by mohlo dojít k popraskání plastové nádržky a gumových hadiček. To se ale bavíme o skutečně extrémních případech.
Za žádných okolností se však rozhodně nepokoušejte rozmrazit trysky ostřikovačů tím, že byste do nich lili horkou vodu - například z rychlovarné konvice. Kombinace horké vody a studeného vzduchu by totiž mohla vést až k popraskání čelního skla.
Jakmile se kapalina opět vrátí do tekutého stavu, nabízí se několik možností, jak jejímu opětovnému zamrznutí zabránit. Buď můžete zbytek letní kapaliny naředit aditivy, případně zimní směsí, nebo ji můžete zcela odčerpat a dolít zimní směs vhodnou pro teploty panující ve vašich oblastech.
To je ostatně i nejlepší prevence, kterou by dnes po práci měli zvážit všichni, kteří bydlí v oblastech s očekávaným výskytem mrazů a neparkují v garáži. Zimní kapalina v ostřikovačích vám navíc může pomoci i s odmrazováním čelního skla, což je rutina, která se s chladným počasím nevyhnutelně blíží.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?