Porsche Engineering Services, s.r.o., česká pobočka poskytovatele vývojových služeb Porsche Engineering Group GmbH, dnes oficiálně otevřela nové centrum v Ostravě. Společnost Porsche Engineering Services, s.r.o., která má od roku 2001 sídlo v Praze, tím doplňuje a rozšiřuje své kapacity.
Porsche Engineering novou pobočkou v Ostravě pokračuje v investicích do technicky náročné oblasti mobility budoucnosti. Projekty nového ostravského výzkumného a vývojového centra se zaměří na automobilové trendy, jako je elektromobilita, autonomní jízda a chytrá mobilita. „Automobilový průmysl v současnosti čelí mnoha technologickým výzvám,“ říká Dirk Lappe, generální ředitel společnosti Porsche Engineering Group GmbH a předseda představenstva společnosti Porsche Engineering Services, s.r.o. „Porsche Engineering stojí v centru těchto změn. Naší novou pobočkou v Ostravě a vysoce kvalifikovanými inženýry v tomto regionu chceme podporovat pokrok v automobilovém průmyslu.“
„Naši noví kolegové v Ostravě budou pracovat na řadě zajímavých projektů,“ dodává doc. Miloš Polášek, generální ředitel společnosti Porsche Engineering s.r.o. „Příkladem je zcela nový projekt, který souvisí s infrastrukturou pro rychlé nabíjení budoucích elektromobilů. Naši vývojáři pracují s nejvyspělejšími technologiemi, jako jsou komplexní simulace, nejmodernější metody digitálního vývoje a výroby prototypů.“
Ostravská pobočka má již nyní 21 zaměstnanců a do konce roku 2020 by v ní mělo pracovat 50 odborníků. Centrum pro výzkum a vývoj zaměstnává především vývojáře softwaru. Vzhledem k tomu, že se nová pobočka Porsche Engineering nachází na křižovatce České republiky, Slovenska a Polska, nabízí Porsche Engineering šanci inženýrům ze všech tří zemí.
Dalším důvodem pro výstavbu pobočky přímo v Ostravě je dosah hned několika technických univerzit v České republice a v sousedních zemích. Spolupráce s univerzitami je odjakživa pilířem růstových strategií společnosti Porsche Engineering, a to jak z hlediska náboru, tak i vývoje. Společnost Porsche začala v České republice působit v oblasti vývojových služeb v roce 1996 navázáním spolupráce s Fakultou strojní ČVUT v Praze. Spolupráce s ČVUT se stále rozšiřuje.
„V Moravskoslezském kraji žije mnoho talentovaných lidí, kteří se nebojí uskutečňovat odvážné vize,“ říká Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje. „Náš region mění svou image a společnosti, které se zabývají vývojem nebo zaváděním inovací pro průmysl, u nás mají své místo. Jsem rád, že Porsche Engineering otevře svou novou pobočku právě v Ostravě. Díky tomu u nás budou pracovat další desítky expertů, kteří podpoří dynamický vývoj našeho kraje.“
Společnost Porsche Engineering
Porsche Engineering Services, s.r.o. je 100% dceřinou firmou společnosti Porsche Engineering Group GmbH a pevnou součástí globální sítě Porsche Engineering s pobočkami ve městech Weissach, Bietigheim-Bissingen, Wolfsburg, Lipsko (Německo), Praha, Ostrava (Česká republika), Šanghaj (Čína), Kluž (Rumunsko) a Nardò (Itálie). Porsche Engineering Group GmbH je 100% dceřinou společností výrobce sportovních vozů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se sídlem ve Stuttgartu. Historie poskytování vývojových služeb zákazníkům sahá až do roku 1931, kdy Ferdinand Porsche založil vlastní konstrukční kancelář. Porsche od té doby nabízí vývojové služby klientům z řady průmyslových odvětví.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.