Porsche Engineering Services, s.r.o., česká pobočka poskytovatele vývojových služeb Porsche Engineering Group GmbH, dnes oficiálně otevřela nové centrum v Ostravě. Společnost Porsche Engineering Services, s.r.o., která má od roku 2001 sídlo v Praze, tím doplňuje a rozšiřuje své kapacity.
Porsche Engineering novou pobočkou v Ostravě pokračuje v investicích do technicky náročné oblasti mobility budoucnosti. Projekty nového ostravského výzkumného a vývojového centra se zaměří na automobilové trendy, jako je elektromobilita, autonomní jízda a chytrá mobilita. „Automobilový průmysl v současnosti čelí mnoha technologickým výzvám,“ říká Dirk Lappe, generální ředitel společnosti Porsche Engineering Group GmbH a předseda představenstva společnosti Porsche Engineering Services, s.r.o. „Porsche Engineering stojí v centru těchto změn. Naší novou pobočkou v Ostravě a vysoce kvalifikovanými inženýry v tomto regionu chceme podporovat pokrok v automobilovém průmyslu.“
„Naši noví kolegové v Ostravě budou pracovat na řadě zajímavých projektů,“ dodává doc. Miloš Polášek, generální ředitel společnosti Porsche Engineering s.r.o. „Příkladem je zcela nový projekt, který souvisí s infrastrukturou pro rychlé nabíjení budoucích elektromobilů. Naši vývojáři pracují s nejvyspělejšími technologiemi, jako jsou komplexní simulace, nejmodernější metody digitálního vývoje a výroby prototypů.“
Ostravská pobočka má již nyní 21 zaměstnanců a do konce roku 2020 by v ní mělo pracovat 50 odborníků. Centrum pro výzkum a vývoj zaměstnává především vývojáře softwaru. Vzhledem k tomu, že se nová pobočka Porsche Engineering nachází na křižovatce České republiky, Slovenska a Polska, nabízí Porsche Engineering šanci inženýrům ze všech tří zemí.
Dalším důvodem pro výstavbu pobočky přímo v Ostravě je dosah hned několika technických univerzit v České republice a v sousedních zemích. Spolupráce s univerzitami je odjakživa pilířem růstových strategií společnosti Porsche Engineering, a to jak z hlediska náboru, tak i vývoje. Společnost Porsche začala v České republice působit v oblasti vývojových služeb v roce 1996 navázáním spolupráce s Fakultou strojní ČVUT v Praze. Spolupráce s ČVUT se stále rozšiřuje.
„V Moravskoslezském kraji žije mnoho talentovaných lidí, kteří se nebojí uskutečňovat odvážné vize,“ říká Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje. „Náš region mění svou image a společnosti, které se zabývají vývojem nebo zaváděním inovací pro průmysl, u nás mají své místo. Jsem rád, že Porsche Engineering otevře svou novou pobočku právě v Ostravě. Díky tomu u nás budou pracovat další desítky expertů, kteří podpoří dynamický vývoj našeho kraje.“
Společnost Porsche Engineering
Porsche Engineering Services, s.r.o. je 100% dceřinou firmou společnosti Porsche Engineering Group GmbH a pevnou součástí globální sítě Porsche Engineering s pobočkami ve městech Weissach, Bietigheim-Bissingen, Wolfsburg, Lipsko (Německo), Praha, Ostrava (Česká republika), Šanghaj (Čína), Kluž (Rumunsko) a Nardò (Itálie). Porsche Engineering Group GmbH je 100% dceřinou společností výrobce sportovních vozů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se sídlem ve Stuttgartu. Historie poskytování vývojových služeb zákazníkům sahá až do roku 1931, kdy Ferdinand Porsche založil vlastní konstrukční kancelář. Porsche od té doby nabízí vývojové služby klientům z řady průmyslových odvětví.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?