Dnešní společnost bývá často obviňována z přílišné korektnosti, což se projevuje v mnoha aspektech každodenního života. Například reklamní spoty bývají často terčem naprosto absurdní kritiky, kvůli které se stávají stále nudnějšími a méně kreativními. V šedesátých letech ale nic takového nehrozilo a tak si americká automobilka Lincoln, ačkoliv svět byl ve studené válce, bezstarostně utahovala z představitelů sovětského svazu. A její reklamy rozhodně neměly jen pár desítek sekund.
Skvělým důkazem je tento reklamní spot, na který upozornil server Jalopnik. Jeho hlavními postavami je dvojice sovětských pohlavárů, kteří obdivují dekadentně luxusní nový Lincoln Continental modelového roku 1966. Něco podobného se dnes na televizní obrazovky, plátna kin ani monitory počítačů a displeje chytrých zařízení rozhodně nedostalo, v šedesátých letech však byla tato reklama zřejmě promítána v kinech.
O tom ostatně svědčí její délka 8 miut 35 sekund, která navíc ani nebude kompletní, neboť ke konci se zdá být klip nepřirozeně zakončen. Během klipu se postava v uniformě, jakýsi komunistický komisař, chlubí svým vozem pravděpodobně stranickému kolegovi.
Během spotu padají informace o zcela nové karoserii, prodlouženém rozvoru, novém příslušenství, komfortnosti interiéru, novém výkonném motoru V8, 3 rychlostní automatické převodovce, automatické klimatizaci, velké palivové nádrži, zvětšeném zavazadlovém prostoru, atd.
Autoři si přitom z obou zástupců Sovětského svazu dělají legraci a nevynechávají snad jediný ruský / sovětský stereotyp. Obě postavy tak mluví angličtinou s charakteristickým přízvukem a zkomolenými výrazy, se smíchem odsuzují dekadenci luxusního vybavení a během klipu se na silnici objeví dokonce i Chruščov.
Komičnost celého spotu dotváří i jeho závěr, ve kterém vůz odhaluje výbavu ve stylu Jamese Bonda. V kufru se tak objevuje dvojice samopalů a povýšený komunistický komisař je nakonec z vozu vystřelen katapultovacím sedadlem.
Něco podobného by v dnešním hyper-korektním světě pravděpodobně neprošlo, ovšem nejen podle nás se jedná o zajímavou připomínku doby minulé. A současně reklama připomíná, jak neuvěřitelné a pokrokové vozy uměli za oceánem v šedesátých letech vyrábět. Pro srovnání, u nás tou dobou jezdily vozy jako Škoda Octavia, Škoda 1000/1100 MB / MBX či Škoda 1202.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.