Dnešní společnost bývá často obviňována z přílišné korektnosti, což se projevuje v mnoha aspektech každodenního života. Například reklamní spoty bývají často terčem naprosto absurdní kritiky, kvůli které se stávají stále nudnějšími a méně kreativními. V šedesátých letech ale nic takového nehrozilo a tak si americká automobilka Lincoln, ačkoliv svět byl ve studené válce, bezstarostně utahovala z představitelů sovětského svazu. A její reklamy rozhodně neměly jen pár desítek sekund.
Skvělým důkazem je tento reklamní spot, na který upozornil server Jalopnik. Jeho hlavními postavami je dvojice sovětských pohlavárů, kteří obdivují dekadentně luxusní nový Lincoln Continental modelového roku 1966. Něco podobného se dnes na televizní obrazovky, plátna kin ani monitory počítačů a displeje chytrých zařízení rozhodně nedostalo, v šedesátých letech však byla tato reklama zřejmě promítána v kinech.
O tom ostatně svědčí její délka 8 miut 35 sekund, která navíc ani nebude kompletní, neboť ke konci se zdá být klip nepřirozeně zakončen. Během klipu se postava v uniformě, jakýsi komunistický komisař, chlubí svým vozem pravděpodobně stranickému kolegovi.
Během spotu padají informace o zcela nové karoserii, prodlouženém rozvoru, novém příslušenství, komfortnosti interiéru, novém výkonném motoru V8, 3 rychlostní automatické převodovce, automatické klimatizaci, velké palivové nádrži, zvětšeném zavazadlovém prostoru, atd.
Autoři si přitom z obou zástupců Sovětského svazu dělají legraci a nevynechávají snad jediný ruský / sovětský stereotyp. Obě postavy tak mluví angličtinou s charakteristickým přízvukem a zkomolenými výrazy, se smíchem odsuzují dekadenci luxusního vybavení a během klipu se na silnici objeví dokonce i Chruščov.
Komičnost celého spotu dotváří i jeho závěr, ve kterém vůz odhaluje výbavu ve stylu Jamese Bonda. V kufru se tak objevuje dvojice samopalů a povýšený komunistický komisař je nakonec z vozu vystřelen katapultovacím sedadlem.
Něco podobného by v dnešním hyper-korektním světě pravděpodobně neprošlo, ovšem nejen podle nás se jedná o zajímavou připomínku doby minulé. A současně reklama připomíná, jak neuvěřitelné a pokrokové vozy uměli za oceánem v šedesátých letech vyrábět. Pro srovnání, u nás tou dobou jezdily vozy jako Škoda Octavia, Škoda 1000/1100 MB / MBX či Škoda 1202.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.