Dnešní společnost bývá často obviňována z přílišné korektnosti, což se projevuje v mnoha aspektech každodenního života. Například reklamní spoty bývají často terčem naprosto absurdní kritiky, kvůli které se stávají stále nudnějšími a méně kreativními. V šedesátých letech ale nic takového nehrozilo a tak si americká automobilka Lincoln, ačkoliv svět byl ve studené válce, bezstarostně utahovala z představitelů sovětského svazu. A její reklamy rozhodně neměly jen pár desítek sekund.
Skvělým důkazem je tento reklamní spot, na který upozornil server Jalopnik. Jeho hlavními postavami je dvojice sovětských pohlavárů, kteří obdivují dekadentně luxusní nový Lincoln Continental modelového roku 1966. Něco podobného se dnes na televizní obrazovky, plátna kin ani monitory počítačů a displeje chytrých zařízení rozhodně nedostalo, v šedesátých letech však byla tato reklama zřejmě promítána v kinech.
O tom ostatně svědčí její délka 8 miut 35 sekund, která navíc ani nebude kompletní, neboť ke konci se zdá být klip nepřirozeně zakončen. Během klipu se postava v uniformě, jakýsi komunistický komisař, chlubí svým vozem pravděpodobně stranickému kolegovi.
Během spotu padají informace o zcela nové karoserii, prodlouženém rozvoru, novém příslušenství, komfortnosti interiéru, novém výkonném motoru V8, 3 rychlostní automatické převodovce, automatické klimatizaci, velké palivové nádrži, zvětšeném zavazadlovém prostoru, atd.
Autoři si přitom z obou zástupců Sovětského svazu dělají legraci a nevynechávají snad jediný ruský / sovětský stereotyp. Obě postavy tak mluví angličtinou s charakteristickým přízvukem a zkomolenými výrazy, se smíchem odsuzují dekadenci luxusního vybavení a během klipu se na silnici objeví dokonce i Chruščov.
Komičnost celého spotu dotváří i jeho závěr, ve kterém vůz odhaluje výbavu ve stylu Jamese Bonda. V kufru se tak objevuje dvojice samopalů a povýšený komunistický komisař je nakonec z vozu vystřelen katapultovacím sedadlem.
Něco podobného by v dnešním hyper-korektním světě pravděpodobně neprošlo, ovšem nejen podle nás se jedná o zajímavou připomínku doby minulé. A současně reklama připomíná, jak neuvěřitelné a pokrokové vozy uměli za oceánem v šedesátých letech vyrábět. Pro srovnání, u nás tou dobou jezdily vozy jako Škoda Octavia, Škoda 1000/1100 MB / MBX či Škoda 1202.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?