Dnešní společnost bývá často obviňována z přílišné korektnosti, což se projevuje v mnoha aspektech každodenního života. Například reklamní spoty bývají často terčem naprosto absurdní kritiky, kvůli které se stávají stále nudnějšími a méně kreativními. V šedesátých letech ale nic takového nehrozilo a tak si americká automobilka Lincoln, ačkoliv svět byl ve studené válce, bezstarostně utahovala z představitelů sovětského svazu. A její reklamy rozhodně neměly jen pár desítek sekund.
Skvělým důkazem je tento reklamní spot, na který upozornil server Jalopnik. Jeho hlavními postavami je dvojice sovětských pohlavárů, kteří obdivují dekadentně luxusní nový Lincoln Continental modelového roku 1966. Něco podobného se dnes na televizní obrazovky, plátna kin ani monitory počítačů a displeje chytrých zařízení rozhodně nedostalo, v šedesátých letech však byla tato reklama zřejmě promítána v kinech.
O tom ostatně svědčí její délka 8 miut 35 sekund, která navíc ani nebude kompletní, neboť ke konci se zdá být klip nepřirozeně zakončen. Během klipu se postava v uniformě, jakýsi komunistický komisař, chlubí svým vozem pravděpodobně stranickému kolegovi.
Během spotu padají informace o zcela nové karoserii, prodlouženém rozvoru, novém příslušenství, komfortnosti interiéru, novém výkonném motoru V8, 3 rychlostní automatické převodovce, automatické klimatizaci, velké palivové nádrži, zvětšeném zavazadlovém prostoru, atd.
Autoři si přitom z obou zástupců Sovětského svazu dělají legraci a nevynechávají snad jediný ruský / sovětský stereotyp. Obě postavy tak mluví angličtinou s charakteristickým přízvukem a zkomolenými výrazy, se smíchem odsuzují dekadenci luxusního vybavení a během klipu se na silnici objeví dokonce i Chruščov.
Komičnost celého spotu dotváří i jeho závěr, ve kterém vůz odhaluje výbavu ve stylu Jamese Bonda. V kufru se tak objevuje dvojice samopalů a povýšený komunistický komisař je nakonec z vozu vystřelen katapultovacím sedadlem.
Něco podobného by v dnešním hyper-korektním světě pravděpodobně neprošlo, ovšem nejen podle nás se jedná o zajímavou připomínku doby minulé. A současně reklama připomíná, jak neuvěřitelné a pokrokové vozy uměli za oceánem v šedesátých letech vyrábět. Pro srovnání, u nás tou dobou jezdily vozy jako Škoda Octavia, Škoda 1000/1100 MB / MBX či Škoda 1202.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?