Dnešní společnost bývá často obviňována z přílišné korektnosti, což se projevuje v mnoha aspektech každodenního života. Například reklamní spoty bývají často terčem naprosto absurdní kritiky, kvůli které se stávají stále nudnějšími a méně kreativními. V šedesátých letech ale nic takového nehrozilo a tak si americká automobilka Lincoln, ačkoliv svět byl ve studené válce, bezstarostně utahovala z představitelů sovětského svazu. A její reklamy rozhodně neměly jen pár desítek sekund.
Skvělým důkazem je tento reklamní spot, na který upozornil server Jalopnik. Jeho hlavními postavami je dvojice sovětských pohlavárů, kteří obdivují dekadentně luxusní nový Lincoln Continental modelového roku 1966. Něco podobného se dnes na televizní obrazovky, plátna kin ani monitory počítačů a displeje chytrých zařízení rozhodně nedostalo, v šedesátých letech však byla tato reklama zřejmě promítána v kinech.
O tom ostatně svědčí její délka 8 miut 35 sekund, která navíc ani nebude kompletní, neboť ke konci se zdá být klip nepřirozeně zakončen. Během klipu se postava v uniformě, jakýsi komunistický komisař, chlubí svým vozem pravděpodobně stranickému kolegovi.
Během spotu padají informace o zcela nové karoserii, prodlouženém rozvoru, novém příslušenství, komfortnosti interiéru, novém výkonném motoru V8, 3 rychlostní automatické převodovce, automatické klimatizaci, velké palivové nádrži, zvětšeném zavazadlovém prostoru, atd.
Autoři si přitom z obou zástupců Sovětského svazu dělají legraci a nevynechávají snad jediný ruský / sovětský stereotyp. Obě postavy tak mluví angličtinou s charakteristickým přízvukem a zkomolenými výrazy, se smíchem odsuzují dekadenci luxusního vybavení a během klipu se na silnici objeví dokonce i Chruščov.
Komičnost celého spotu dotváří i jeho závěr, ve kterém vůz odhaluje výbavu ve stylu Jamese Bonda. V kufru se tak objevuje dvojice samopalů a povýšený komunistický komisař je nakonec z vozu vystřelen katapultovacím sedadlem.
Něco podobného by v dnešním hyper-korektním světě pravděpodobně neprošlo, ovšem nejen podle nás se jedná o zajímavou připomínku doby minulé. A současně reklama připomíná, jak neuvěřitelné a pokrokové vozy uměli za oceánem v šedesátých letech vyrábět. Pro srovnání, u nás tou dobou jezdily vozy jako Škoda Octavia, Škoda 1000/1100 MB / MBX či Škoda 1202.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.