Ujíždění od čerpacích stanic bez placení je problém, který musí řešit policisté a provozovatelé benzínek po celém světě. Podle vysoce postaveného policejního důstojníka by přitom stačilo jediné opatření, které by trend ujíždění nadobro zastavilo. Kde je tedy háček? Překvapivě v penězích a tržbách
Případů, kdy řidiči natankují palivo a poté odjedou od čerpací stanice bez zaplacení, je bohužel po celém světě stále více. Policistům tak přibývá nesnadná práce, která je zdlouhavá a její výsledky jsou navzdory moderní technice nejisté. Britský policejní šéf „Chief Constable" Simon Cole proto přišel s jednoduchým ale rázným řešením.
Jak uvedl AutoExpress.co.uk, podle jeho slov by mohli provozovatelé jednou provždy ukončit podobné situace tím, že by po svých zákaznících vyžadovali placení předem. V rozhovoru pro magazín Telegraph Cole uvedl: „Ropný průmysl by se mohl zbavit problémů s ujížděním během 30 sekund tím, že by lidé museli platit předem. Dělá se to tak i v jiných zemích."
Cole ale následně dodal, že důvod, proč se něco takového nejspíš nestane, je jednoduchý: „To ale oni neudělají, neboť chůze do prodejny je součástí jejich prodejní strategie."
Na toto prohlášení však rychle zareagoval Gordon Balmer z britského sdružení maloobchodních prodejců pohonných hmot „Petrol Retailers' Association." Podle jeho slov by zavedení potřebné technologie stálo v průměru minimálně 20 000 liber (591 000 Kč) pro čerpací stanici.
Navíc také dodal, že téměř polovina zisku čerpací stanice pochází z prodeje věcí nesouvisejících s pohonnými hmotami. Nelze se tak divit, že jeden ze členů této asociace před časem sdělil, že černé zlato prodejců pohonných hmot není ropa, ale káva.
Statistiky té samé asociace ale současně ukazují, že počty ujetí bez placení se v posledních letech výrazně zvyšují. Tržní ztráty se tak během posledních let vyšplhaly zhruba z 26 milionů liber na 31 milionů liber, tedy cca 915 mil. Kč.
Na straně policistů a provozovatelů čerpacích stanic sice stojí zákony a technické vychytávky, ke kterým patří kamery s vysokým rozlišením nebo software schopný detekovat registrační značky, ovšem ani zločinci nezůstali stát na místě a dopadení se mnohdy účinně brání. Do karet jim navíc hraje skutečnost, že rozpočet britské policie se rok od roku snižuje, což vede k nedostatku policistů, jejich vysokému nasazení a často i neochotě řešit jednotlivé případy, kdy dojde ke škodě zhruba ve výši 1 500 Kč.
Jaké jsou reakce britských motoristů bohužel netušíme, ovšem nás by zajímalo, jak by na něco podobného reagovali naši čtenáři. Vadilo by vám, že byste museli platit za palivo předem? A skutečně by to omezilo vaše utrácení za ostatní zboží na pumpách? Dejte nám vědět
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.