Ujíždění od čerpacích stanic bez placení je problém, který musí řešit policisté a provozovatelé benzínek po celém světě. Podle vysoce postaveného policejního důstojníka by přitom stačilo jediné opatření, které by trend ujíždění nadobro zastavilo. Kde je tedy háček? Překvapivě v penězích a tržbách
Případů, kdy řidiči natankují palivo a poté odjedou od čerpací stanice bez zaplacení, je bohužel po celém světě stále více. Policistům tak přibývá nesnadná práce, která je zdlouhavá a její výsledky jsou navzdory moderní technice nejisté. Britský policejní šéf „Chief Constable" Simon Cole proto přišel s jednoduchým ale rázným řešením.
Jak uvedl AutoExpress.co.uk, podle jeho slov by mohli provozovatelé jednou provždy ukončit podobné situace tím, že by po svých zákaznících vyžadovali placení předem. V rozhovoru pro magazín Telegraph Cole uvedl: „Ropný průmysl by se mohl zbavit problémů s ujížděním během 30 sekund tím, že by lidé museli platit předem. Dělá se to tak i v jiných zemích."
Cole ale následně dodal, že důvod, proč se něco takového nejspíš nestane, je jednoduchý: „To ale oni neudělají, neboť chůze do prodejny je součástí jejich prodejní strategie."
Na toto prohlášení však rychle zareagoval Gordon Balmer z britského sdružení maloobchodních prodejců pohonných hmot „Petrol Retailers' Association." Podle jeho slov by zavedení potřebné technologie stálo v průměru minimálně 20 000 liber (591 000 Kč) pro čerpací stanici.
Navíc také dodal, že téměř polovina zisku čerpací stanice pochází z prodeje věcí nesouvisejících s pohonnými hmotami. Nelze se tak divit, že jeden ze členů této asociace před časem sdělil, že černé zlato prodejců pohonných hmot není ropa, ale káva.
Statistiky té samé asociace ale současně ukazují, že počty ujetí bez placení se v posledních letech výrazně zvyšují. Tržní ztráty se tak během posledních let vyšplhaly zhruba z 26 milionů liber na 31 milionů liber, tedy cca 915 mil. Kč.
Na straně policistů a provozovatelů čerpacích stanic sice stojí zákony a technické vychytávky, ke kterým patří kamery s vysokým rozlišením nebo software schopný detekovat registrační značky, ovšem ani zločinci nezůstali stát na místě a dopadení se mnohdy účinně brání. Do karet jim navíc hraje skutečnost, že rozpočet britské policie se rok od roku snižuje, což vede k nedostatku policistů, jejich vysokému nasazení a často i neochotě řešit jednotlivé případy, kdy dojde ke škodě zhruba ve výši 1 500 Kč.
Jaké jsou reakce britských motoristů bohužel netušíme, ovšem nás by zajímalo, jak by na něco podobného reagovali naši čtenáři. Vadilo by vám, že byste museli platit za palivo předem? A skutečně by to omezilo vaše utrácení za ostatní zboží na pumpách? Dejte nám vědět
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.