Ujíždění od čerpacích stanic bez placení je problém, který musí řešit policisté a provozovatelé benzínek po celém světě. Podle vysoce postaveného policejního důstojníka by přitom stačilo jediné opatření, které by trend ujíždění nadobro zastavilo. Kde je tedy háček? Překvapivě v penězích a tržbách
Případů, kdy řidiči natankují palivo a poté odjedou od čerpací stanice bez zaplacení, je bohužel po celém světě stále více. Policistům tak přibývá nesnadná práce, která je zdlouhavá a její výsledky jsou navzdory moderní technice nejisté. Britský policejní šéf „Chief Constable" Simon Cole proto přišel s jednoduchým ale rázným řešením.
Jak uvedl AutoExpress.co.uk, podle jeho slov by mohli provozovatelé jednou provždy ukončit podobné situace tím, že by po svých zákaznících vyžadovali placení předem. V rozhovoru pro magazín Telegraph Cole uvedl: „Ropný průmysl by se mohl zbavit problémů s ujížděním během 30 sekund tím, že by lidé museli platit předem. Dělá se to tak i v jiných zemích."
Cole ale následně dodal, že důvod, proč se něco takového nejspíš nestane, je jednoduchý: „To ale oni neudělají, neboť chůze do prodejny je součástí jejich prodejní strategie."
Na toto prohlášení však rychle zareagoval Gordon Balmer z britského sdružení maloobchodních prodejců pohonných hmot „Petrol Retailers' Association." Podle jeho slov by zavedení potřebné technologie stálo v průměru minimálně 20 000 liber (591 000 Kč) pro čerpací stanici.
Navíc také dodal, že téměř polovina zisku čerpací stanice pochází z prodeje věcí nesouvisejících s pohonnými hmotami. Nelze se tak divit, že jeden ze členů této asociace před časem sdělil, že černé zlato prodejců pohonných hmot není ropa, ale káva.
Statistiky té samé asociace ale současně ukazují, že počty ujetí bez placení se v posledních letech výrazně zvyšují. Tržní ztráty se tak během posledních let vyšplhaly zhruba z 26 milionů liber na 31 milionů liber, tedy cca 915 mil. Kč.
Na straně policistů a provozovatelů čerpacích stanic sice stojí zákony a technické vychytávky, ke kterým patří kamery s vysokým rozlišením nebo software schopný detekovat registrační značky, ovšem ani zločinci nezůstali stát na místě a dopadení se mnohdy účinně brání. Do karet jim navíc hraje skutečnost, že rozpočet britské policie se rok od roku snižuje, což vede k nedostatku policistů, jejich vysokému nasazení a často i neochotě řešit jednotlivé případy, kdy dojde ke škodě zhruba ve výši 1 500 Kč.
Jaké jsou reakce britských motoristů bohužel netušíme, ovšem nás by zajímalo, jak by na něco podobného reagovali naši čtenáři. Vadilo by vám, že byste museli platit za palivo předem? A skutečně by to omezilo vaše utrácení za ostatní zboží na pumpách? Dejte nám vědět
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?