Ujíždění od čerpacích stanic bez placení je problém, který musí řešit policisté a provozovatelé benzínek po celém světě. Podle vysoce postaveného policejního důstojníka by přitom stačilo jediné opatření, které by trend ujíždění nadobro zastavilo. Kde je tedy háček? Překvapivě v penězích a tržbách
Případů, kdy řidiči natankují palivo a poté odjedou od čerpací stanice bez zaplacení, je bohužel po celém světě stále více. Policistům tak přibývá nesnadná práce, která je zdlouhavá a její výsledky jsou navzdory moderní technice nejisté. Britský policejní šéf „Chief Constable" Simon Cole proto přišel s jednoduchým ale rázným řešením.
Jak uvedl AutoExpress.co.uk, podle jeho slov by mohli provozovatelé jednou provždy ukončit podobné situace tím, že by po svých zákaznících vyžadovali placení předem. V rozhovoru pro magazín Telegraph Cole uvedl: „Ropný průmysl by se mohl zbavit problémů s ujížděním během 30 sekund tím, že by lidé museli platit předem. Dělá se to tak i v jiných zemích."
Cole ale následně dodal, že důvod, proč se něco takového nejspíš nestane, je jednoduchý: „To ale oni neudělají, neboť chůze do prodejny je součástí jejich prodejní strategie."
Na toto prohlášení však rychle zareagoval Gordon Balmer z britského sdružení maloobchodních prodejců pohonných hmot „Petrol Retailers' Association." Podle jeho slov by zavedení potřebné technologie stálo v průměru minimálně 20 000 liber (591 000 Kč) pro čerpací stanici.
Navíc také dodal, že téměř polovina zisku čerpací stanice pochází z prodeje věcí nesouvisejících s pohonnými hmotami. Nelze se tak divit, že jeden ze členů této asociace před časem sdělil, že černé zlato prodejců pohonných hmot není ropa, ale káva.
Statistiky té samé asociace ale současně ukazují, že počty ujetí bez placení se v posledních letech výrazně zvyšují. Tržní ztráty se tak během posledních let vyšplhaly zhruba z 26 milionů liber na 31 milionů liber, tedy cca 915 mil. Kč.
Na straně policistů a provozovatelů čerpacích stanic sice stojí zákony a technické vychytávky, ke kterým patří kamery s vysokým rozlišením nebo software schopný detekovat registrační značky, ovšem ani zločinci nezůstali stát na místě a dopadení se mnohdy účinně brání. Do karet jim navíc hraje skutečnost, že rozpočet britské policie se rok od roku snižuje, což vede k nedostatku policistů, jejich vysokému nasazení a často i neochotě řešit jednotlivé případy, kdy dojde ke škodě zhruba ve výši 1 500 Kč.
Jaké jsou reakce britských motoristů bohužel netušíme, ovšem nás by zajímalo, jak by na něco podobného reagovali naši čtenáři. Vadilo by vám, že byste museli platit za palivo předem? A skutečně by to omezilo vaše utrácení za ostatní zboží na pumpách? Dejte nám vědět
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?