Škoda Auto pokračuje v implementaci technologií dle zásad Průmyslu 4.0. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nyní česká automobilka testuje dron, který je schopen z vzduchu identifikovat a počítat palety na vnějších plochách automobilky. Dron vznikl ve spolupráci mezi logistikou značky Škoda a českou firmou Robodrone a prošlapává cestu k budoucímu využívání dronů při inventurách v běžném provozu.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus zdůrazňuje: „Průběžně pracujeme na zvyšování efektivity našich každodenních výrobních procesů a ulehčování práce našich zaměstnanců. Dron ulehčuje a urychluje proces inventury. V budoucnu budou takové procesy probíhat zcela automaticky, což je i jedním z hlavních pilířů naší Strategie 2025“.
Šestirotorový dron, vycházející z modelu „Kingfisher“ firmy Robodrone, létá rychlostí až 20 km/h a unese až pět kilogramů užitečné zátěže. Během aktuální zkušební fáze dron třikrát denně zcela autonomně zaznamenává počet prázdných palet na vnějších plochách jedné z výrobních hal v Mladé Boleslavi. Data se následně předávají do IT-systémů logistiky Škoda Auto, kde se dále zpracovávají.
Jelikož se pozice palet pomocí technologie GPS nedá zjistit s dostatečnou přesností, je dron vybaven takzvanou technologií LIDAR (Light Detection and Ranging), která precizně měří vzdálenost a rychlost. Senzor LIDAR zaznamená až 300 000 obrázků za sekundu. Dron je navigován prostřednictvím 3D-mapy, vzniklé na základě této technologie, která zároveň rozpoznává a počítá palety pomocí algoritmů.
Taková technologie není zatím na trhu dostupná – Škoda Auto proto algoritmy vyvíjí společně s českou firmou Robodrone Industries přesně na míru pro tuto aplikaci. Automobilka do této technické inovace investovala zhruba 200 000 eur.
Zkušební provoz běží od začátku května. Ve střednědobém horizontu dron plynule přejde do pravidelného provozu – ve druhé fázi vývoje se „Kingfisher“ dočká i vlastního „hnízda“, kdy elektřinou poháněné zařízení bude autonomně létat do nabíjecí stanice. V ní bude i meteorologická stanice, která bude dronu poskytovat krátkodobou předpověď počasí
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.