Škoda investuje do dronů. Průkopník začíná od píky a tohle mu přidělili...

Škoda Auto testuje autonomní dron v oblasti logistiky
Škoda Auto testuje autonomní dron v oblasti logistiky, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. listopadu 2018 15:30
Sdílej:

Škoda Auto pokračuje v implementaci technologií dle zásad Průmyslu 4.0. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nyní česká automobilka testuje dron, který je schopen z vzduchu identifikovat a počítat palety na vnějších plochách automobilky. Dron vznikl ve spolupráci mezi logistikou značky Škoda a českou firmou Robodrone a prošlapává cestu k budoucímu využívání dronů při inventurách v běžném provozu.

Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus zdůrazňuje: „Průběžně pracujeme na zvyšování efektivity našich každodenních výrobních procesů a ulehčování práce našich zaměstnanců. Dron ulehčuje a urychluje proces inventury. V budoucnu budou takové procesy probíhat zcela automaticky, což je i jedním z hlavních pilířů naší Strategie 2025“.

Šestirotorový dron, vycházející z modelu „Kingfisher“ firmy Robodrone, létá rychlostí až 20 km/h a unese až pět kilogramů užitečné zátěže. Během aktuální zkušební fáze dron třikrát denně zcela autonomně zaznamenává počet prázdných palet na vnějších plochách jedné z výrobních hal v Mladé Boleslavi. Data se následně předávají do IT-systémů logistiky Škoda Auto, kde se dále zpracovávají.

Jelikož se pozice palet pomocí technologie GPS nedá zjistit s dostatečnou přesností, je dron vybaven takzvanou technologií LIDAR (Light Detection and Ranging), která precizně měří vzdálenost a rychlost. Senzor LIDAR zaznamená až 300 000 obrázků za sekundu. Dron je navigován prostřednictvím 3D-mapy, vzniklé na základě této technologie, která zároveň rozpoznává a počítá palety pomocí algoritmů.

Taková technologie není zatím na trhu dostupná – Škoda Auto proto algoritmy vyvíjí společně s českou firmou Robodrone Industries přesně na míru pro tuto aplikaci. Automobilka do této technické inovace investovala zhruba 200 000 eur.

Zkušební provoz běží od začátku května. Ve střednědobém horizontu dron plynule přejde do pravidelného provozu – ve druhé fázi vývoje se „Kingfisher“ dočká i vlastního „hnízda“, kdy elektřinou poháněné zařízení bude autonomně létat do nabíjecí stanice. V ní bude i meteorologická stanice, která bude dronu poskytovat krátkodobou předpověď počasí

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.