Automobilka Porsche slaví v tomto roce 70. výročí své existence, což si samozřejmě žádá patřičné oslavy. Jejich součástí byla i stavba jedinečného Porsche 993 s moderní technikou a výkonným motorem, kterému se kvůli jeho zlaté barvě přezdívá Project Gold. Tento vůz však neměl skončit ve sbírkách automobilky, ale v garáži zámožného šťastlivce, který vyhraje dražbu a přispěje tak na dobrou věc, Jak rychle a jak vysoko se dražba vyšplhá však nejspíš nikdo nečekal.
Unikátní vůz, který automobilka představila koncem srpna, se dražil před pár dny v Porsche Experience centru v Atlantě. Aukce, kterou pořádala aukční společnost RM Sotheby's, slibovala velkolepou podívanou. Výsledek ale nakonec předčil veškerá očekávání.
Během pouhých 10 minut padlo 37 nabídek, přičemž nejvyšší nabízela 2 743 500 euro. Podle současného kurzu se tak bavíme o částce okolo 7 831 000 korun. Nemyslete si však, že by všechny peníze skončily v kapse automobilky. Část sice padla na náklady spojené s vývojem vozu, ovšem 2 589 027 euro, tedy cca 67.1 milionu korun, poputuje na neziskovou organizace Ferry Porsche Foundation.
Vzhledem k obrovské částce se nyní možná ptáte, co může být na sterém Porsche tak úchvatné, že za něj lidé nabízeli tolik peněz. Pomineme li tedy skutečnost, že se jedná o světový unikát, stačí se podívat pod jeho kapotu. V současnosti sice nabízí úchvatně upravené vozy Porsche například společnost Singer, ovšem úpravami se žádný z jejich vozidel nemůže Projectu Gold rovnat.
Automobilka totiž během dlouhých 18 měsíců vytvořila prakticky zcela nový vůz, který svým designem dokonale odkazuje na původní 993 - například například charakteristickým bočním přívodem vzduchu k motoru. V tomto případě je však pod kapotou zcela nový dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec o výkonu 450 koní.
Jedinečný vůz navíc dostal i pohon všech kol a manuální převodovku. Aby se však automobilka co možná nejvíce přiblížila původní 993, dostal Project Gold ručně vyražené číslo karoserie, které navazuje na číslo poslední 993, která sjela z výrobního pásu před cca 20 lety.
Jediným výrazným mínusem tohoto vozu tak bude nejspíš skutečnost, že s ním jeho nový majitel nebude moci legálně na silnice. Pokud si bude chtít užít jízdu v tomto skvostu, bude muset vyrazit na okruh. Při hodnotách spotřeby, emisí a hlučnosti však můžeme být rádi, že evropští ekologové nezarazili tento projekt již někde ve vývojové části.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?