Odškodnění za zranění při nehodě? Lidé neznají své nároky, přicházejí o statisíce

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. října 2018, 11:45 Google+

Zraněným lidem po nehodě pojišťovny v Česku většinou uhradí jen 30 procent částky, na kterou mají nárok. Ta loni činila průměrně 730 tisíc korun, oběti nehod na českých silnicích tak průměrně přicházejí o půl milionu korun. Vyplývá to ze statistik společnosti Vindicia.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.10. 18:38) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Z každé nehody získají poškození v průměru jen 219 tisíc korun. Následky nehody ohodnotí lékař počtem bodů. Čím je zranění horší a následky víc omezující, tím je bodů více a tím vyšší je odškodné. Lékaři ale často vychází ze starších metodik a nezohledňují celou situaci.

Zranění často nevědí, na jaká odškodnění mají právo a smíří se s prvním lékařským posudkem. Mohou tak ale přijít o desítky až stovky tisíc. Přes 85 procent poškozených své nároky nezná, uvádí Vindicia, která se na odškodnění při újmě na zdraví specializuje.

Podle statistik Centra služeb pro silniční dopravu se roce 2017 v Česku stalo 103 821 dopravních nehod, u kterých se 2 339 osob zranilo těžce a desetkrát tolik lehce. „Novou zbraň dal lidem do ruky nový Občanský zákoník. Lidé, kteří jsou aktivní a situaci s odškodněním řeší, uspějí v devíti z deseti případů, uvádí data společnosti Vindicia,“ říká Tomáš Beck ze společnosti Vindicia.

Lidé neznají své nároky

Problém je podle Becka v tom, že soudy postupují formalisticky, to znamená, že nezohledňují individuální a společenské následky pro poškozeného. K neznalosti se většinou přidává i velký stres ze samotné situace, kdy se lidé soustředí na své zdravotní potíže a odškodnění nezvládají řešit. Zcela zbytečně tak přichází o tisíce.

Nejde přitom jen o samotné zranění. Pokud si ženatý a pracující motorkář zlomí obě nohy, protože mu nedalo přednost auto, má to dopad na celou jeho rodinu.

„Nejde jen o kompenzaci výpadu příjmu manžela a přiměřené bolestné. Takové zranění má vliv i na jeho blízké. Manželka často musí zůstat doma, aby manžela ošetřovala. Oba musí dojíždět k lékaři. Výpadek příjmů může ohrozit splátky hypoték, půjček nebo leasingu u auta. Z pomyslných 30 až 50 tisíc za dvojitou zlomeninu je tak najednou třeba 10krát vyšší částka, která už může rodin  finančně velmi bolet,“ zdůrazňuje Tomáš Beck.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Desetinásobek původní částky

Příkladem je příběh ženy z Ústeckého kraje po těžké dopravní nehodě. První posudek jí přiznal 165 bodů a tedy asi 45 tisíc korun. Nový posudek ale už zahrnul i výrazné pooperační komplikace. Počet bodů se rázem zvýšil na 1 436 a odškodné dosáhlo výše 395 tisíc korun.

„Podařilo se tedy získat desetinásobek původní částky. A to se týká jen bolestného. Na dalších nárocích klient získal dalších 701 500 korun. Místo 45 tisíc, které byla pojišťovna ochotna dát na začátku, tedy klient získal 1,1 milionu,“ popisuje Tomáš Beck.

Proces bez soudu se zrychlí o měsíce až roky

Pro klienta je nejvýhodnější, když se otázka odškodnění vůbec nedostane k soudu. Odborníci zpracují lékařský posudek, připraví argumenty a s pojišťovnou vše domluví.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

„Klient získá vyšší odškodnění a vyhne se všem povinnostem, které se soudy souvisí. Opakované docházení k soudu může být pro člověka, který navíc často bojuje s následky nehody, velmi komplikované. Navíc se celý proces výrazně zkrátí, v průměru o šest až 12 měsíců,“ vysvětluje Tomáš Beck. K mimosoudnímu řešení dochází v 95 procentech procent případů, uvádí Vindicia.

Vytisknout

Diskuze: Odškodnění za zranění při nehodě? Lidé neznají své nároky, přicházejí o statisíce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.10.2018 18:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Na Olympiádě v Tokiu představí Toyota své nejnovější technologie

Olympiáda v Tokiu nebude jen o sportu. Podívejte se, jaké technologické novinky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud