Odškodnění za zranění při nehodě? Lidé neznají své nároky, přicházejí o statisíce

mao / AutoRoad.cz, 26. října 2018, 11:45 Google+

Zraněným lidem po nehodě pojišťovny v Česku většinou uhradí jen 30 procent částky, na kterou mají nárok. Ta loni činila průměrně 730 tisíc korun, oběti nehod na českých silnicích tak průměrně přicházejí o půl milionu korun. Vyplývá to ze statistik společnosti Vindicia.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.10. 18:38) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Z každé nehody získají poškození v průměru jen 219 tisíc korun. Následky nehody ohodnotí lékař počtem bodů. Čím je zranění horší a následky víc omezující, tím je bodů více a tím vyšší je odškodné. Lékaři ale často vychází ze starších metodik a nezohledňují celou situaci.

Zranění často nevědí, na jaká odškodnění mají právo a smíří se s prvním lékařským posudkem. Mohou tak ale přijít o desítky až stovky tisíc. Přes 85 procent poškozených své nároky nezná, uvádí Vindicia, která se na odškodnění při újmě na zdraví specializuje.

Podle statistik Centra služeb pro silniční dopravu se roce 2017 v Česku stalo 103 821 dopravních nehod, u kterých se 2 339 osob zranilo těžce a desetkrát tolik lehce. „Novou zbraň dal lidem do ruky nový Občanský zákoník. Lidé, kteří jsou aktivní a situaci s odškodněním řeší, uspějí v devíti z deseti případů, uvádí data společnosti Vindicia,“ říká Tomáš Beck ze společnosti Vindicia.

Lidé neznají své nároky

Problém je podle Becka v tom, že soudy postupují formalisticky, to znamená, že nezohledňují individuální a společenské následky pro poškozeného. K neznalosti se většinou přidává i velký stres ze samotné situace, kdy se lidé soustředí na své zdravotní potíže a odškodnění nezvládají řešit. Zcela zbytečně tak přichází o tisíce.

Nejde přitom jen o samotné zranění. Pokud si ženatý a pracující motorkář zlomí obě nohy, protože mu nedalo přednost auto, má to dopad na celou jeho rodinu.

„Nejde jen o kompenzaci výpadu příjmu manžela a přiměřené bolestné. Takové zranění má vliv i na jeho blízké. Manželka často musí zůstat doma, aby manžela ošetřovala. Oba musí dojíždět k lékaři. Výpadek příjmů může ohrozit splátky hypoték, půjček nebo leasingu u auta. Z pomyslných 30 až 50 tisíc za dvojitou zlomeninu je tak najednou třeba 10krát vyšší částka, která už může rodin  finančně velmi bolet,“ zdůrazňuje Tomáš Beck.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Desetinásobek původní částky

Příkladem je příběh ženy z Ústeckého kraje po těžké dopravní nehodě. První posudek jí přiznal 165 bodů a tedy asi 45 tisíc korun. Nový posudek ale už zahrnul i výrazné pooperační komplikace. Počet bodů se rázem zvýšil na 1 436 a odškodné dosáhlo výše 395 tisíc korun.

„Podařilo se tedy získat desetinásobek původní částky. A to se týká jen bolestného. Na dalších nárocích klient získal dalších 701 500 korun. Místo 45 tisíc, které byla pojišťovna ochotna dát na začátku, tedy klient získal 1,1 milionu,“ popisuje Tomáš Beck.

Proces bez soudu se zrychlí o měsíce až roky

Pro klienta je nejvýhodnější, když se otázka odškodnění vůbec nedostane k soudu. Odborníci zpracují lékařský posudek, připraví argumenty a s pojišťovnou vše domluví.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

„Klient získá vyšší odškodnění a vyhne se všem povinnostem, které se soudy souvisí. Opakované docházení k soudu může být pro člověka, který navíc často bojuje s následky nehody, velmi komplikované. Navíc se celý proces výrazně zkrátí, v průměru o šest až 12 měsíců,“ vysvětluje Tomáš Beck. K mimosoudnímu řešení dochází v 95 procentech procent případů, uvádí Vindicia.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Odškodnění za zranění při nehodě? Lidé neznají své nároky, přicházejí o statisíce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.10.2018 18:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Skici vozu Škoda Vision iV

Škoda chystá i dostupný malý elektromobil, na jeho vývoji už se pracuje

Top Gear srovnal hybridní Hondu NSX s tradičními ostrými německými sedany

VIDEO: Hybridní japonský sporťák vs. ostré německé sedany? Top Gear uspořádal souboj generací

Areál BMW v Mnichově

Chcete navštívit BMW Museum zdarma? Víme, na kdy si výlet naplánovat

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire zatím nemá motor ani interiér, dokončeno bude až za 2.5 roku

V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací

Škoda již vyrobila 500 000 nových Superbů, tradice modelu sahá až do roku 1934

Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe: Stylové, výkonné a technologiemi nabité SUV

reklama
reklama

Doporučujeme

Na Olympiádě v Tokiu představí Toyota své nejnovější technologie

Olympiáda v Tokiu nebude jen o sportu. Podívejte se, jaké technologické novinky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud