Ken Block už za svou kariéru závodního jezdce a „driftujícího kakadéra" vyměnil pestrou paletu upravených strojů, žádný z nich však ještě nebyl tak extrémní, jako jeho poslední hračka. Tou je totiž Ford F-150 z roku 1977, který však dostal motor ze závodního Fordu GT, pohon všech kol z rally speciálu, unikátní podvozek a nechybí mu ani tažné zařízení. Seznamte se s novým Hoonitruckem.
První zmínky o stavbě tohoto monstra lze nalézt již v v první upoutávce na Gymkhanu 10, která se objevila minulý rok. Tou dobou se však jednalo jen o rozestavěné torzo, ve kterém dokázali poznat tvary pick-upu Ford F-150 ze sedmdesátých let jen skuteční milovníci značky.
Dnes už ale víme, že se jedná o F-150 z roku 1977, pro který má Block skutečnou slabost již řadu let. Stejný vůz měl totiž jeho otec a právě za jeho volantem se Block učil řídit i dovádět - právě s tímto strojem totiž poprvé předvedl burnout.
První zmínky také ukázaly dvojici velkých turbodmychadel čnících z kapoty, o kterých už dnes nyní víme, že vedou k upravenému motoru EcoBoost V6. Jedná se přitom o stejný typ motoru, jaký bychom mohli najít v závodním Fordu GT, který vyhrál závody v Le Mans.
Podobně jako u Hoonicorn Mustangu, i tento pick-up F-150 je jen starým obalem pro novou platformu s pořádně výkonným motorem. Celá karoserie byla ručně vyrobena z hliníku a pod ní bychom nalezli moderní platformu s šestirychlostní převodovkou Sadev, která přenáší výkon na všechna kola.
Pocity z jízdy s tímto monstrem jsou prý podle Blocka naprosto šílené. Navíc podotkl, že šíleně vypadají i první záběry, na kterých auto doprovází jedinečný zvuk závodního šestiválce. Je tedy jasné, že nová videa s tímto strojem budou nasazovat skutečným petrol-headům úsměvy od ucha k uchu.
A když jsme u toho úsměvu - mnohé možná pobaví, že i tento pick-up si uchoval svou praktičnost. Jak poznamenali lidé z Hoonigan, závodní F-150 je vybaven systémem Ford Pass pro dálkové nastartování, couvací kamerou nebo tažným zařízením pro tahání vleku s pneumatikami, kterých bude jistě potřebovat hodně.
Oficiální premiéra Hoonitrucku se uskuteční již příští týden na akci SEMA v Las Vegas. V akci se však vůz ukáže popré živě až 7 prosince, na kdy je naplánována premiéra Gymkhana 10, které by měla být vysílána na Amazon Prime.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?