Ken Block už za svou kariéru závodního jezdce a „driftujícího kakadéra" vyměnil pestrou paletu upravených strojů, žádný z nich však ještě nebyl tak extrémní, jako jeho poslední hračka. Tou je totiž Ford F-150 z roku 1977, který však dostal motor ze závodního Fordu GT, pohon všech kol z rally speciálu, unikátní podvozek a nechybí mu ani tažné zařízení. Seznamte se s novým Hoonitruckem.
První zmínky o stavbě tohoto monstra lze nalézt již v v první upoutávce na Gymkhanu 10, která se objevila minulý rok. Tou dobou se však jednalo jen o rozestavěné torzo, ve kterém dokázali poznat tvary pick-upu Ford F-150 ze sedmdesátých let jen skuteční milovníci značky.
Dnes už ale víme, že se jedná o F-150 z roku 1977, pro který má Block skutečnou slabost již řadu let. Stejný vůz měl totiž jeho otec a právě za jeho volantem se Block učil řídit i dovádět - právě s tímto strojem totiž poprvé předvedl burnout.
První zmínky také ukázaly dvojici velkých turbodmychadel čnících z kapoty, o kterých už dnes nyní víme, že vedou k upravenému motoru EcoBoost V6. Jedná se přitom o stejný typ motoru, jaký bychom mohli najít v závodním Fordu GT, který vyhrál závody v Le Mans.
Podobně jako u Hoonicorn Mustangu, i tento pick-up F-150 je jen starým obalem pro novou platformu s pořádně výkonným motorem. Celá karoserie byla ručně vyrobena z hliníku a pod ní bychom nalezli moderní platformu s šestirychlostní převodovkou Sadev, která přenáší výkon na všechna kola.
Pocity z jízdy s tímto monstrem jsou prý podle Blocka naprosto šílené. Navíc podotkl, že šíleně vypadají i první záběry, na kterých auto doprovází jedinečný zvuk závodního šestiválce. Je tedy jasné, že nová videa s tímto strojem budou nasazovat skutečným petrol-headům úsměvy od ucha k uchu.
A když jsme u toho úsměvu - mnohé možná pobaví, že i tento pick-up si uchoval svou praktičnost. Jak poznamenali lidé z Hoonigan, závodní F-150 je vybaven systémem Ford Pass pro dálkové nastartování, couvací kamerou nebo tažným zařízením pro tahání vleku s pneumatikami, kterých bude jistě potřebovat hodně.
Oficiální premiéra Hoonitrucku se uskuteční již příští týden na akci SEMA v Las Vegas. V akci se však vůz ukáže popré živě až 7 prosince, na kdy je naplánována premiéra Gymkhana 10, které by měla být vysílána na Amazon Prime.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.