Ken Block se pochlubil novou hračkou, 41 let starý pick-up dostal 927 koní a závodní techniku

Ken Block se pochlubil novým Hoonitruckem. Jedná se o Ford F-150 s motorem V6 o výkonu 927 koní
Ken Block se pochlubil novým Hoonitruckem. Jedná se o Ford F-150 s motorem V6 o výkonu 927 koní, foto: hoonigan
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. října 2018 16:38
Sdílej:

Ken Block už za svou kariéru závodního jezdce a „driftujícího kakadéra" vyměnil pestrou paletu upravených strojů, žádný z nich však ještě nebyl tak extrémní, jako jeho poslední hračka. Tou je totiž Ford F-150 z roku 1977, který však dostal motor ze závodního Fordu GT, pohon všech kol z rally speciálu, unikátní podvozek a nechybí mu ani tažné zařízení. Seznamte se s novým Hoonitruckem.

První zmínky o stavbě tohoto monstra lze nalézt již v v první upoutávce na Gymkhanu 10, která se objevila minulý rok. Tou dobou se však jednalo jen o rozestavěné torzo, ve kterém dokázali poznat tvary pick-upu Ford F-150 ze sedmdesátých let jen skuteční milovníci značky.

Dnes už ale víme, že se jedná o F-150 z roku 1977, pro který má Block skutečnou slabost již řadu let. Stejný vůz měl totiž jeho otec a právě za jeho volantem se Block učil řídit i dovádět - právě s tímto strojem totiž poprvé předvedl burnout.

První zmínky také ukázaly dvojici velkých turbodmychadel čnících z kapoty, o kterých už dnes nyní víme, že vedou k upravenému motoru EcoBoost V6. Jedná se přitom o stejný typ motoru, jaký bychom mohli najít v závodním Fordu GT, který vyhrál závody v Le Mans.

Podobně jako u Hoonicorn Mustangu, i tento pick-up F-150 je jen starým obalem pro novou platformu s pořádně výkonným motorem. Celá karoserie byla ručně vyrobena z hliníku a pod ní bychom nalezli moderní platformu s šestirychlostní převodovkou Sadev, která přenáší výkon na všechna kola.

Pocity z jízdy s tímto monstrem jsou prý podle Blocka naprosto šílené. Navíc podotkl, že šíleně vypadají i první záběry, na kterých auto doprovází jedinečný zvuk závodního šestiválce. Je tedy jasné, že nová videa s tímto strojem budou nasazovat skutečným petrol-headům úsměvy od ucha k uchu.

A když jsme u toho úsměvu - mnohé možná pobaví, že i tento pick-up si uchoval svou praktičnost. Jak poznamenali lidé z Hoonigan, závodní F-150 je vybaven systémem Ford Pass pro dálkové nastartování, couvací kamerou nebo tažným zařízením pro tahání vleku s pneumatikami, kterých bude jistě potřebovat hodně.

Oficiální premiéra Hoonitrucku se uskuteční již příští týden na akci SEMA v Las Vegas. V akci se však vůz ukáže popré živě až 7 prosince, na kdy je naplánována premiéra Gymkhana 10, které by měla být vysílána na Amazon Prime.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.