Pro nás, běžné řidiče osobních automobilů, bývají informace o výšce mostů či tunelů většinou jen zbytečnou informací. Pro řidiče náklaďáků, kteří velké návěsy či převážejí automobily, se však jedná o zásadní informaci. Pokud si totiž svůj náklad špatně změří, snadno mohou dopadnout jako tento britský řidič.
Řidič černého tahače Scania, vyzdobeného žlutými sportovními pruhy, na svou včerejší cestu zřejmě jen tak nezapomene. Během převážení zřejmě zcela nových SUV Jaguar a Range Rover totiž zavadil o železniční most, který minimálně ze dvou automobilů udělal kabriolety.
Incident, který se odehrál ve skotském městě Petrh, se měl podle webu The Courier odehrát včera ráno v 8:30 tamního času. Kolem náklaďáku s poškozenými vozy, jehož řidič se tvářil dost nešťastně, se rychle seběhl dav zvědavců, kteří evidentně nevěřili vlastním očím.
Během půl hodiny se však podařilo celou událost s policisty sepsat, místo nehody bylo vyčištěno a náklaďák se mohl vydat znovu na cestu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a rychlý průzkum ukázal, že nedošlo ani k poškození železničního mostu.
Pro britskou automobilku se přitom nejedná o první incident tohoto druhu. Již v dubnu tohoto roku jsme psali o jiném případě, který se však odehrál na dálnici. Tehdy řidič tahače opět podcenil výšku svého nákladu a doslova skalpoval rudý Range Rover Velar. Části jeho střechy pak poškodily další vozidla na návěsu.
.@RAIL I suspect the car transporter driver may get a letter from his bosses about today's bridge strike in Marshall Place in Perth. pic.twitter.com/NjA1gICKE7
— Grant Murchie (@LeopoldStotch11) 24. října 2018
Člověk má skoro pocit, jako by se přepravní společnosti snažily automobilce naznačit, že má začít vyrábět více kabrioletů. Podobné by se však měly provádět mnohem sofistikovaněji, než jen prostým uražením střechy o most.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.