Pro nás, běžné řidiče osobních automobilů, bývají informace o výšce mostů či tunelů většinou jen zbytečnou informací. Pro řidiče náklaďáků, kteří velké návěsy či převážejí automobily, se však jedná o zásadní informaci. Pokud si totiž svůj náklad špatně změří, snadno mohou dopadnout jako tento britský řidič.
Řidič černého tahače Scania, vyzdobeného žlutými sportovními pruhy, na svou včerejší cestu zřejmě jen tak nezapomene. Během převážení zřejmě zcela nových SUV Jaguar a Range Rover totiž zavadil o železniční most, který minimálně ze dvou automobilů udělal kabriolety.
Incident, který se odehrál ve skotském městě Petrh, se měl podle webu The Courier odehrát včera ráno v 8:30 tamního času. Kolem náklaďáku s poškozenými vozy, jehož řidič se tvářil dost nešťastně, se rychle seběhl dav zvědavců, kteří evidentně nevěřili vlastním očím.
Během půl hodiny se však podařilo celou událost s policisty sepsat, místo nehody bylo vyčištěno a náklaďák se mohl vydat znovu na cestu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a rychlý průzkum ukázal, že nedošlo ani k poškození železničního mostu.
Pro britskou automobilku se přitom nejedná o první incident tohoto druhu. Již v dubnu tohoto roku jsme psali o jiném případě, který se však odehrál na dálnici. Tehdy řidič tahače opět podcenil výšku svého nákladu a doslova skalpoval rudý Range Rover Velar. Části jeho střechy pak poškodily další vozidla na návěsu.
.@RAIL I suspect the car transporter driver may get a letter from his bosses about today's bridge strike in Marshall Place in Perth. pic.twitter.com/NjA1gICKE7
— Grant Murchie (@LeopoldStotch11) 24. října 2018
Člověk má skoro pocit, jako by se přepravní společnosti snažily automobilce naznačit, že má začít vyrábět více kabrioletů. Podobné by se však měly provádět mnohem sofistikovaněji, než jen prostým uražením střechy o most.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?