Pro nás, běžné řidiče osobních automobilů, bývají informace o výšce mostů či tunelů většinou jen zbytečnou informací. Pro řidiče náklaďáků, kteří velké návěsy či převážejí automobily, se však jedná o zásadní informaci. Pokud si totiž svůj náklad špatně změří, snadno mohou dopadnout jako tento britský řidič.
Řidič černého tahače Scania, vyzdobeného žlutými sportovními pruhy, na svou včerejší cestu zřejmě jen tak nezapomene. Během převážení zřejmě zcela nových SUV Jaguar a Range Rover totiž zavadil o železniční most, který minimálně ze dvou automobilů udělal kabriolety.
Incident, který se odehrál ve skotském městě Petrh, se měl podle webu The Courier odehrát včera ráno v 8:30 tamního času. Kolem náklaďáku s poškozenými vozy, jehož řidič se tvářil dost nešťastně, se rychle seběhl dav zvědavců, kteří evidentně nevěřili vlastním očím.
Během půl hodiny se však podařilo celou událost s policisty sepsat, místo nehody bylo vyčištěno a náklaďák se mohl vydat znovu na cestu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a rychlý průzkum ukázal, že nedošlo ani k poškození železničního mostu.
Pro britskou automobilku se přitom nejedná o první incident tohoto druhu. Již v dubnu tohoto roku jsme psali o jiném případě, který se však odehrál na dálnici. Tehdy řidič tahače opět podcenil výšku svého nákladu a doslova skalpoval rudý Range Rover Velar. Části jeho střechy pak poškodily další vozidla na návěsu.
.@RAIL I suspect the car transporter driver may get a letter from his bosses about today's bridge strike in Marshall Place in Perth. pic.twitter.com/NjA1gICKE7
— Grant Murchie (@LeopoldStotch11) 24. října 2018
Člověk má skoro pocit, jako by se přepravní společnosti snažily automobilce naznačit, že má začít vyrábět více kabrioletů. Podobné by se však měly provádět mnohem sofistikovaněji, než jen prostým uražením střechy o most.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?