Pokud si dnes chcete pronajmout byt nebo automobil v zahraničí, máte velké množství možností. Co když si ale budete chtít pronajmout vůz, ve kterém budete moci i pohodlně bydlet? V takovém případě už je možností podstatně méně. Této mezery na rozrůstajícím se trhu se však rozhodli využít Britové se službou Campervancentral, která chce být ekvivalentem Airbnb.
Někdo může považovat dovolenou v karavanu či s obytným automobilem za přežitek, opak je ale pravdou. Lidé přišli tomuto neobvyklému způsobu trávení dovolené opět na chuť a obliba karavanů i obytných vozidel roste. To je ostatně v letních měsících dobře vidět i na dálnicích, po kterých směřuje na jich stále více těchto strojů.
Pořizovat si obytný automobil či karavan však není laciná záležitost a navíc člověk musí pamatovat i na dostatek prostoru, kde tyto stroje mimo sezónu uskladní. Pokud si ale chcete tuto službu jen vyzkoušet, můžete se rozhodnout vyrazit do některé z půjčoven, které vám za poplatek a zálohu vůz ochotně půjčí. Stále před vámi ale bude poměrně dlouhá cesta, během které si budete muset zaplatit palivo a stále nejspíš budete trnout hrůzou, aby se po cestě na dálnici něco nestalo.
Co kdybyste ale měli možnost si obytný automobil půjčit až v cílové destinaci? Odpadla by vám nutnost strávit několik dnů na dálnici, ušetřili byste za palivo a zřejmě byste měli i klidnější spaní. A právě s touto službou přichází Campervancentral.
Služba, která se popisuje jako „Airbnb ve světě karavanů a obytných automobilů," tak kombinuje službu nabízející pronájem automobilů Getaround se službou pronájmu bytů Airbnb.
V současnosti zatím služba běží jen formou internetového prohlížeče, takže žádnou aplikaci ani nehledejte. Vyhledávání probíhá pomocí poštovního směrovacího čísla, ovšem zatím je služba aktivní pouze na území Velké Británie. Pokud se však setká s úspěchem, dá se předpokládat, že se brzy rozšíří do dalších destinací.
Jedná se tak o další službu na bázi sdílené ekonomiky, která lidem umožní přivydělat si na něčem, co celoročně nemohou využívat. A lidé, kteří si chtějí karavan či obytný automobil vypůjčit třeba jen na pár dnů, tak mohou ušetřit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.