Pokud si dnes chcete pronajmout byt nebo automobil v zahraničí, máte velké množství možností. Co když si ale budete chtít pronajmout vůz, ve kterém budete moci i pohodlně bydlet? V takovém případě už je možností podstatně méně. Této mezery na rozrůstajícím se trhu se však rozhodli využít Britové se službou Campervancentral, která chce být ekvivalentem Airbnb.
Někdo může považovat dovolenou v karavanu či s obytným automobilem za přežitek, opak je ale pravdou. Lidé přišli tomuto neobvyklému způsobu trávení dovolené opět na chuť a obliba karavanů i obytných vozidel roste. To je ostatně v letních měsících dobře vidět i na dálnicích, po kterých směřuje na jich stále více těchto strojů.
Pořizovat si obytný automobil či karavan však není laciná záležitost a navíc člověk musí pamatovat i na dostatek prostoru, kde tyto stroje mimo sezónu uskladní. Pokud si ale chcete tuto službu jen vyzkoušet, můžete se rozhodnout vyrazit do některé z půjčoven, které vám za poplatek a zálohu vůz ochotně půjčí. Stále před vámi ale bude poměrně dlouhá cesta, během které si budete muset zaplatit palivo a stále nejspíš budete trnout hrůzou, aby se po cestě na dálnici něco nestalo.
Co kdybyste ale měli možnost si obytný automobil půjčit až v cílové destinaci? Odpadla by vám nutnost strávit několik dnů na dálnici, ušetřili byste za palivo a zřejmě byste měli i klidnější spaní. A právě s touto službou přichází Campervancentral.
Služba, která se popisuje jako „Airbnb ve světě karavanů a obytných automobilů," tak kombinuje službu nabízející pronájem automobilů Getaround se službou pronájmu bytů Airbnb.
V současnosti zatím služba běží jen formou internetového prohlížeče, takže žádnou aplikaci ani nehledejte. Vyhledávání probíhá pomocí poštovního směrovacího čísla, ovšem zatím je služba aktivní pouze na území Velké Británie. Pokud se však setká s úspěchem, dá se předpokládat, že se brzy rozšíří do dalších destinací.
Jedná se tak o další službu na bázi sdílené ekonomiky, která lidem umožní přivydělat si na něčem, co celoročně nemohou využívat. A lidé, kteří si chtějí karavan či obytný automobil vypůjčit třeba jen na pár dnů, tak mohou ušetřit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?