Konstrukce mostů se během uplynulých desetiletí výrazně změnila, díky čemuž stoupla jejich nosnost i životnost. Nahrazovat na méně frekventovaných místech klasické a zachovalé mosty betonovými monstry ale mnohdy nemá smysl a tak zde zůstávají jako funkční technická památka. Aby zde ale vydržely co nejdéle, potřebují kromě pravidelných kontrol i ohleduplné řidiče, kteří je nebudou úmyslně přetěžovat. Jinak to může skončit podobně.
Záběry, které se objevily na Facebooku, ukazují starý zavěšený most Beaver Bridge ve státě Arkansas, přes který se rozhodl přejet řidič moderního třínápravového autobusu. Jeho stroj přitom více než dvakrát překračuje maximální nosnost mostu, na kterou upozorňuje hned celá řada varovných cedulí v jeho okolí.
Zavěšený most Beaver Bridge, jehož konstrukce je z velké části tvořena dřevem a železem, se nachází v kopcovité oblasti Ozarks a převádí silnici Arkansas Highway 187 přes řeku White River. Má pouze jeden jízdní pruh, jeho vozovka je tvořena ze dřeva a nachází se v americkém národním registru historických památek, přesto je to jediný most svého typu, který v Arkansasu stále slouží svému původnímu účelu.
Kvůli svému stáří a dalece překonané konstrukci je však jeho nosnost omezena nanejvýš na 10 tun, což by mělo běžné dopravě bohatě stačit. Podle arkansaského úřadu pro dopravu, který se již celou událostí zabývá, však mohl mít autobus na záběrech klidně přes 20 tun.
Není tedy divu, že se letitá mostní konstrukce pod tímto třínápravovým kolosem doslova prohýbá a vlní. Z celého přejezdu se stala nervy drásající podívaná, kterou se zatajeným dechem sledovalo několik přihlížejících. Řidiči v automobilech kteří stáli u nájezdu na most, se ještě snažili zastavit řidiče autobusu troubením, ten však nereagoval.
Co si o napínavém výletu přes most mysleli cestující na palubě autobusu se na The Drive neuvádí, zveřejněn byl ovšem příspěvek arkansaského úřadu pro dopravu, který na most okamžitě vyslal své techniky. Podle jejich prvotních šetření ale most naštěstí neutrpěl žádné trvalé poškození. Zanedlouho ho však čeká pravidelná údržba, která by mohla ukázat skrytá poškození.
HBM crews have been working on bridge since last week making routine repairs. The crew evaluated the bridge this morning and found no issues related to the overloading. Work will continue this week as scheduled. pic.twitter.com/8CVvorxmFZ
— Heavy Bridge Maintenance (@AR_BridgeTrolls) 15. října 2018
Prozatím se ale zdá, že tento „Malý Golden Gate Bridge Arkansasu" přežil celý incident bez poškození a i nadále zůstane otevřený pro běžnou dopravu. Zda se povedlo dopadnout hazardujícího řidiče autobusu a jaký byl jeho postih ale bohužel nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?