Motor OPEL „Motorem roku 2005“ v kat. 1-1,4l

ar1, 14. července 2005, 19:25 Google+

Moderní turbodiesel „common-rail“ 1.3 CDTI automobilky Opel, patřící do rodiny šestnáctiventilových agregátů ECOTEC, ...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra

Astra | foto: Opel C&S

Sdílejte článek

byl vyhodnocen jako „Motor roku 2005“ v kategorii motorů zdvihového objemu 1,0 l až 1,4 l.

Odborná jury soutěže "Mezinárodní motor roku" (International Engine of the Year), složená z motoristických publicistů ze 26 zemí, zvolila tento kompaktní turbodiesel vyvinutý společnostmi GM Powertrain a Fiat za vítěze své kategorie.

Opel nabízí turbodiesel 1.3 CDTI ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k s maximálním točivým momentem 170 Nm, která se montuje do modelů Agila, Corsa, Combo a Tigra TwinTop, a 66 kW/90 k s točivým momentem 200 Nm (s turbodmychadlem s proměnnou geometrií), která je v nabídce modelů Astra, Astra Caravan a Astra GTC.

Právě výborné výkonové parametry spolu s vyváženým chodem a mimořádnou hospodárností motoru 1.3 CDTI hlavními důvody, které zaujaly odbornou porotu natolik, aby tento agregát označila za "Motor roku". Ještě do konce roku 2005 bude pro motor 1.3 CDTI ve verzi 66 kW/90 k k dispozici i bezúdržbový částicový filtr DPF a začátkem roku 2006 se filtru DPF dočká také základní verze o výkonu 51 kW/70 k.

"Jsme velmi hrdí na to, že náš agregát získal tak významné ocenění," říká Hans H. Demant, generální ředitel společnosti Adam Opel AG a vicepresident GM Europe odpovědný za techniku. "Titul "Motor roku" dokládá špičkovou technickou úroveň našich motorů a znovu potvrzuje pozici automobilky Opel jako lídra ve vývoji automobilů poháněných vznětovými agregáty."

Nejmenší čtyřválcový turbodiesel "common-rail" na světě
Turbodiesel 1.3 CDTI je výsledkem společného vývoje společností GM Powertrain a Fiat. Čtyřválcový agregát o objemu 1248 cm3 a se čtyřventilovou technikou rozvodu má kompresní poměr 18:1. Systém vysokotlakého přímého vstřikování nafty do válců "common-rail" pracuje v případě verze 51 kW/70 k s tlaky až 1400 barů, v případě výkonnější verze 66 kW//90 k činí vstřikovací tlaky dokonce až 1600 barů. Vysoké vstřikovací taky a schopnost systému pracovat s až pěti samostatnými vstřiky během jediného pracovního cyklu zaručují dokonalou atomizaci směsi paliva a vzduchu ve spalovacích prostorách, což je stěžejním předpokladem pro zaručení vysokých výkonů, nízké spotřeby a vyváženého chodu.

Velmi tuhý blok motoru z šedé litiny (vrtání x zdvih: 69,6 x 82 mm) je jedním z momentů, díky kterým malý turbodiesel vyniká tichým a vyváženým chodem. Rozměry 460 mm x 500 mm x 650 mm (délka x šířka x výška) dělají z motoru 1.3 CDTI nejmenší čtyřválcový turbodiesel "common-rail" na světě. Hlava válců je vyrobena z lehkého hliníku, vačkové hřídele jsou poháněné řetězem, který nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování.

Maximální točivý moment 170 Nm (u verze 51 kW/70 k), resp. 200 Nm (verze 66 kW/90 k) je k dispozic v rozmezí otáček 1750 ot/min až 2500 ot/min. Maximální výkony je dosažeitelný při otáčkách 4000 ot/min.

Měrným litrovým výkonem 72,1 k/l a točivým momentem 160,26 Nm/l stanovuje čtyřválec 1.3 CDTI/66 kW s turbodmychadlem s proměnnou geometrií standardy celému segmentu čtyřválcových vznětových motorů.

- OPEL -

Vytisknout

Diskuze: Motor OPEL „Motorem roku 2005“ v kat. 1-1,4l

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Pajero

Nová alianční auta 4x4

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud